Jonnar Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hører på alt man ikke mister selvrespekten av, men mest rock og rap... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) (Ikke Black Metal som f.eks Mayhem, der de koker hverandre's hjerner og hyler "Satan" i en mikrofon). Vet du i det hele tatt hva som er knyttet til Mayhem og Emperor's fortid? Gitaristen i Emperor har sittet i fengsel p.g.a drap, motivet bak drapet var at han som ble drept var homofil. Å drepe noen p.g.a legning er forkastelig! Når det gjelder Mayhem kan jeg si mye. To av medlemene (begge er døde) var satanister. Den ene het Per et-eller-annet, han skjøt seg selv i hodet i 1991 fordi han mente at Black- og Death-Metal hadde blitt for kommersiellt. Da Øystein "Euronymous" Aarseth (som også var satanist) fant liket, tok han bilder. Deretter kokte han og spiste Per's hjerne. Hobbyen til Euronymous var å fotografere bisarre ting, han jobbet også innenfor web-design, og hadde han vært i live hadde han laget websider med avskyelige ting. Euronymous var også med på mange kirkebranner, og til og med likskjending. Øystein Aarseth hadde siden 1987 (Mayhem ble stiftet i '84, men ble berømte i '87) vært Black-Me(n)tal(itet)en's midtpunkt. Nå som Greven (som var bassist i Mayhem på den tiden) fikk oppmerksomhet, ble han sur. I 1992 angrep han Greven, og prøvde å drepe han. Greven kom seg vekk, men ga euronymous en ny sjanse. Euronymous begynte nå å slenge dritt om Greven. I August 1993 reiste Greven, sammen med en annen i Mayhem fra Bergen til Oslo for å be Euronymous om å gi faen i å slenge dritt om Greven. Han hadde med seg en kniv fordi han visste at euronymous var i dårlig humør. Da de kom fram i Oslo, banket de på døren til Euronymous' leilighet. Han åpnet døren, han var sur, men slapp dem inn. Plutselig angrep Euronymous greven igjen. De begynte å sloss, Greven vant og tok fram kniven. Euronymous sprang ut av leiligheten, Greven sprang etter, på parkeringsplassen klarte Greven å ta igjen euronymous. Greven knivstakk han med 2 knivstikk i trynet, 5 i nakken og 14 i ryggen. Greven og han som var med han kjørte vekk etterpå og lot liket ligge. Euronymous fortjente å dø, men å gjøre det på en såpass lite human metode som Greven gjorde det på er galt. At Greven har blitt Norge's store syndebukk skyldes at Euronymous var en venn av politiet. Euronymous var til stede på alle kirkebrannene som Greven var med på. Men han anmeldte Greven etterpå. Endret 19. juni 2004 av superseven Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 frank zappa-titties and beer zapa detter ut av sangen da han får en lapp fra en publikummer Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Trance HardTrance House HardHouse Techno Hardstyle Progressive Lenke til kommentar
embark Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Trance HardTrance House HardHouse Techno Hardstyle Progressive What he said. Neida, liker mye: -Omtrent alt av elektronisk musikk (ikke så veldig gira på hardcore). -Omtrent alt av metal (untatt black metal). -Omtrent alt av rap/hip-hop (untatt "bling-bling" rap). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) (Ikke Black Metal som f.eks Mayhem, der de koker hverandre's hjerner og hyler "Satan" i en mikrofon). Vet du i det hele tatt hva som er knyttet til Mayhem og Emperor's fortid? Tror nok at de fleste er klar over det der. Hvem bryr vel seg om hva artistene gjør på fritiden? Sigurd Wongraven liker snowboard og golf - care! For å være litt ontopic: - Black Metal - Death Metal - Prog Metal: f.eks Pain of Salvation og Pagan's Mind - Grindcore - Pumpgun Grind - Rap: f.eks N.W.A, Public Enemy - Funk - "Rock": f.eks DMB, Incubus mfl - Trance: f.eks Kai Tracid, Jurgen Vries Endret 21. juli 2005 av LarsP Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 *snip* Gammal qoute, men what the heck.. Ja, eg har skreve ei 35-siders oppgave på akkurat det der, så eg kan nok det der meir enn godt nok. Ein god del rykter og myter i det der du har skreve, btw. Men uansett, kvifor skal det vere grunn for ikkje å like musikken? Det blir berre dumt imho. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 kåntri (ja helt sant) og metal Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 All hardrock og Metal uten Black Metal (med ytterst få unntak)! Grupper jeg liker: - Rammstein - Children Of Bodom - Metallica - Manowar - Mortification - In Flames - Nightwish - Pagan's Mind - Norther - Antestor - Guns'n'roses - Sonata Arctica - Pantera + Flere Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Gary Moore Thin Lizzy Rainbow Deep Purple The Beatles Ritchie Blackmores Rainbow Dream Theater Megadeth Ozzy Osbourne/Black Sabbath AC/DC The Clash Led Zeppelin Elvis Van Halen Toto Kommer ikke på flere nå for øyeblikket, men du ser det går mest i blues/rock. Lenke til kommentar
icer Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Sluker alt fra danseband og country til hard rock, bortsett fra som (Ikke Black Metal som f.eks Mayhem, der de koker hverandre's hjerner og hyler "Satan" i en mikrofon). og Superseven: jeg håper for all del du ikke støtter disse folka, historien til mayhem viser til en forjævlig barndom, bra de er vekk Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) bra de er vekk Øøh..? Mayhem lever i beste velgåande, og enda godt er det. =) Eit av Norges beste band innan ekstremmetall, og eg skulle likt og sett korleis ekstremmetallen hadde vore i dag utan dei. Tykkjer ein del folk her uttaler seg om ting dei overhodet ikkje har peiling på, og på totalt feil grunnlag. Endret 22. juli 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (Ikke Black Metal som f.eks Mayhem, der de koker hverandre's hjerner og hyler "Satan" i en mikrofon). hahaa, du har så peiling, superseven!!! Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 liker btw, prog rock, svart metall, folk/viking metall, dø metall, tung metall Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) MYE! Rap, Hip Hop, Rock, Punkrock, Trance (enkelte ganger) og R&B. Sikkert flere sjangre som jeg ikke husker nå. Endret 22. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 BØ! *Gå en side tilbake for å trykke Report knappen!* Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) mente det var en annen tråd om det ja.. Endret 22. juli 2005 av DJ_Dark Lenke til kommentar
icer Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Øøh..? Mayhem lever i beste velgåande, og enda godt er det. =)Eit av Norges beste band innan ekstremmetall, og eg skulle likt og sett korleis ekstremmetallen hadde vore i dag utan dei. Tykkjer ein del folk her uttaler seg om ting dei overhodet ikkje har peiling på, og på totalt feil grunnlag. Beklager, skal skifte til "Håper de snart er vekk " da... Og til at folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på: Er det snakk om å kunne uttale seg om dødsmetall der de står å roper og skriker uforståelige ord (?!), kan vel for den del alle uttale seg, det rare er at det eneste orde som ofte er hørbart er "satan" (vet ikke om det er det eneste orde de kan, resten blir bare "øhhhhhhhh") Lest om folk som hater trance og sier det ikke er musikk fordi det er laget av data, det samme kan vel nesten sies om dødsmetall: Det er ikke musikk fordi du kan lage det ved en ting, en traktor... "brrrrr" Beklageligvis er det mange som faktisk liker dette rotet, synd for de... Jeg liker det ihvertfall ikke og er støttet av flere enn dere er ... Det skal legges til at klarer disse gruppene å lage til en sang som er "normal" sålangt det går det rekker for dem, har jeg ingen problem med å høre på den... Og til dere som har tenkt å "klage" på dette innlegget så ligger dette innen det trådstarter spurte om.. "Kva musikk eg likar" stod ikke noe om det ikke skulle handle om musikk jeg ikke likte... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Mange gode poeng om Black/Death/Ekstrem-metal icer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå