Gå til innhold

Hvorfor får man bluescreen når man klokker?

Anbefalte innlegg

Ja topicen svarer for seg. Hvorfor er det slik at man kan få bluescreen når man klokker for mye? Har hørt noen si det fordi pci slotenes mhz følger med økt bus hastighet, og noen fordi man har for lite med spenning til hk, cpu, ram osv. Hvordan kan man bli kvitt bluescreen og fortsette med klokkingen? Kan noen svare på disse spørsmålene??

Grunnen til at jeg ikke skriver hva slags hw jeg har og hvor mye jeg har klokket er fordi jeg tenkte at dette kunne bli en ressurs også til andre enn meg som trenger litt hjelp :)

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt noen si det fordi pci slotenes mhz følger med økt bus hastighet

Dette er baer hvis man IKKE har pci lock... Hvis man har pci lock er hastigheten konstant 33 Mhz uavhengi av FSB.

På mange hovedkort som ikke har Pci er forholdet mellom FSB og Pci-frekvens fast. feks 1/6 = pci/fsb

Hvordan kan man bli kvitt bluescreen og fortsette med klokkingen?

Dette er ikke alltid mulig, siden det ikke er alle cpuer som klarer høyere hastighet enn det man da har oppnådd. Men det hjelper ofte å sette opp kjernespenningen. Dette medfører mye mer varme fra cpu, men høyere stabilitet og overklokkingsevne.

Grunnen til at jeg ikke skriver hva slags hw jeg har og hvor mye jeg har klokket er fordi jeg tenkte at dette kunne bli en ressurs også til andre enn meg som trenger litt hjelp

Bra.. Men det er et par sticky-treads om dette her... :)

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke skriver hva slags hw jeg har og hvor mye jeg har klokket er fordi jeg tenkte at dette kunne bli en ressurs også til andre enn meg som trenger litt hjelp :)

Mvh Kjetil

Lol! Jeg tror dere har misforstått hva jeg mente.... Jeg mente at dette skulle være en ressurstråd om bluescreen når man klokker...

Lenke til kommentar
hvilket p4 socet 478 HK er og anbefale får klokking?

Ikke for å være frekk, men hvordan klarer du å generere fem skrivefeil i en så kort setning? :)

LOL, men la oss holde oss til topic da. Slik at ikke denne blir stengt ;) . Jeg har aldri feilpostet, eller fått stengt en topic som jeg selv har laget. Dette har jeg helst lyst til å fortsette med. Jeg skal være enig at vi skal ha det gøy, men nå har det vært mye of-topic snakk i denne posten. Hold dere til topic :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...