Framerate Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har tenkt å modde et kabinett med en stor dimmer i front til alle viftene. Kom over denne på biltema... Den er jo 12V og kan takle helt opp til 70W. Vil dette funke? Må jeg ha like vifter koblet til denne for at det skal funke? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har tenkt å modde et kabinett med en stor dimmer i front til alle viftene.Kom over denne på biltema... Den er jo 12V og kan takle helt opp til 70W. Vil dette funke? Må jeg ha like vifter koblet til denne for at det skal funke? Jada. Det vil fungere utmerket. Men det er jo litt stor da.. (60 x 60 x 22) Du trenger ikke like vifter tilkoblet denne.. Bare husk å parallell koble viftene Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) *du skulle likt å vist hva som stod her ja* Endret 17. juni 2004 av nikk0 Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Räkna bara inte med att kunna köpa den. Det är en produkt som är utgången ur det ordinarie sortimentet, så den bör inte finnas i butik, utan bara att beställa via webben. Troligtvis är den redan slutsåld... (Jag har försökt hitta andra varor med samma status... ) /Olle Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Villa heller brukt en 50 lapp ekstra å kjøpt en slik, der kan du ha forskjellig rpm på alleviftene Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Villa heller brukt en 50 lapp ekstra å kjøpt en slik, der kan du ha forskjellig rpm på alleviftene Det er det som er poenget... Jeg vil ikke ha no sånt stort viftestyringssystem, men ett stort hjul i front som styrer alle viftene Tror det ville blitt tøft Så jeg kan jo heller bare kjøpe en sånn, den er ikke like kraftig men den gjør jo jobbem sin... Har regnet ut (fått litt hjelp i en annen post av en som hadde erfaring med denne) at jeg trykt kunne koble 3xvifte til Rehostaten uten problemer Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Villa heller brukt en 50 lapp ekstra å kjøpt en slik, der kan du ha forskjellig rpm på alleviftene Stikk innom et bilopphuggeri og finn en dimmer til dashbordbelysningen! Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Så jeg kan jo heller bare kjøpe en sånn, den er ikke like kraftig men den gjør jo jobbem sin...Har regnet ut (fått litt hjelp i en annen post av en som hadde erfaring med denne) at jeg trykt kunne koble 3xvifte til Rehostaten uten problemer Vist du ser på rheostaten så kan den greie 5 watt. Da skjønner jeg ikke hvorfor du sider at du trykt kan koble på 3 vifter på hver 3 watt. Med bruk av enkel matte finner man ut t 3 x 3.0w = 9watt .. =/ DVS: Du bør nok ikke gjøre det. Jeg sier ikke at det er UMULIG. Men at det ikke bruker gjøres. Det er en grunn til at det står 3W på rheostaten.. Ved tilkobling av en vifte - gjentar en vifte - til rheostaten Det er nok også en grunn til av Microplex understreker dette Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Så jeg kan jo heller bare kjøpe en sånn, den er ikke like kraftig men den gjør jo jobbem sin...Har regnet ut (fått litt hjelp i en annen post av en som hadde erfaring med denne) at jeg trykt kunne koble 3xvifte til Rehostaten uten problemer Vist du ser på rheostaten så kan den greie 5 watt. Da skjønner jeg ikke hvorfor du sider at du trykt kan koble på 3 vifter på hver 3 watt. Med bruk av enkel matte finner man ut t 3 x 3.0w = 9watt .. =/ DVS: Du bør nok ikke gjøre det. Jeg sier ikke at det er UMULIG. Men at det ikke bruker gjøres. Det er en grunn til at det står 3W på rheostaten.. Ved tilkobling av en vifte - gjentar en vifte - til rheostaten Det er nok også en grunn til av Microplex understreker dette Se her Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Kunne det gått å koble til en delta ( f.eks en 80mm ) vifte på dimmeren? (tenkte mer på Amperen jeg) Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Vist du ser på rheostaten så kan den greie 5 watt. Da skjønner jeg ikke hvorfor du sider at du trykt kan koble på 3 vifter på hver 3 watt. Med bruk av enkel matte finner man ut t 3 x 3.0w = 9watt .. =/ DVS: Du bør nok ikke gjøre det. Jeg sier ikke at det er UMULIG. En rheostat som tål att utveckla X watt kan belastas med en last (vifte) som utvecklar 4*X watt vid full effekt. Anledningen är att effektutvecklingen i rheostaten varierar med ström och spänning. Maximal effekt uppnås när den är ställd på samma resistans som lasten och spänning och ström därför halverade jämfört med lastens maxvärde. Halverad spänning och ström ger en fjärdedels effekt. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå