Gå til innhold

Dual CPU Hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bre et kort spørsmål: hvis man kjøper hovedkort for 2 cpu's MÅ man installere 2 cpu'er eller kan man kjøre 1 cpu og heller legge til en ekstra når lommeboka tillater det?

man kan kjøre men en til lommeboka tillater kjøp av cpu nr 2 :)

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Fungerer det slik med alle Dual CPU hovedkort? Er jo en meget fin funksjon :)

Hvordan vil det bli med 2 ulike CPUer? F.eks 244 og 248 Opteron, hvordan vil ytelsen være?

det er anbefalt med samme cpu, ellers vil jeg anta at ytelsen blir tilsvarende den laveste cpu'en. Det er slik for AMD MP cpu'er iallefall. Kjøp en billig Opteron nå, oppgrader så med to nye bedre om ett halvt år ?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på om 2 forskjellige opteron går sammen, men i såfall vil det nok bare kjøre på hastigheten til den laveste tror jeg...

Hastigheten blir jo bestemt ved hjelp av Multiplier (siden HTT skal være 200MHz), så hvis forslaget ditt er riktig må jo MP være ulåst... :dribble:

...eller så fungerer ikke din teori :no:

Lenke til kommentar

Det står alltid oppgitt i manualene at man MÅ bruke to like CPUer ... ofte står det også LIK stepping. Har selv kjørt P3 667 sammen med en 800Mhz og det gikk fint. Begge CPUene kjørte på riktige hastigheter (testet med å bruke Set Afinity på et benchmarkprogram).

Jeg ser ikke noe problem med å kjøre en 244 og en 248 sammen. HT-bussen er 200Mhz QDR på begge CPUene. Så lenge man ikke bruker CPUer med forskjellige kjerner, skal det gå finfint med to forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...