Athlon Power Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har en Creative Pakke som vist nok skal støtte Dolby Digital og Dolby Pro Logic. Det jeg har er dette: Creative Lydkort Soundbalster Live! 5.1 Player http://www.soundblaster.com/products/de5.1/ Creative Cambridge Soundworks 3500 Palyworks DTT http://uk.europe.creative.com/products/pro...ct.asp?prod=145 Hadde vært stilig og ha Dolby Digital/Pro logic lyd. Det jeg lurer på er hvordan jeg gjør dette. Både kortet og Dekoderen til høytalerene har ac3 dekoder. Skal begge være på eller bare den i den eksterne dekoderen? Hva skal jeg gjøre. De to lydproduktene er koblet sammen via Digital Din kontakten på kortet og Dkoderforseterkeren til høyatalerene. hva skal installingen på høyatler boksenb være. Movie Music 5.1 Optic Coax Digital Din Jeg vet ikke hadde vært fint med erfaringer fra folk med pailing på saken. BobboZ Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Vet dette er et vanskelig spøsmål men det er vel noen der ute som kan svare? Lenke til kommentar
eught Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 den "5.1" du skrev (instillinger eller noe sånt) høres mest logisk ut...jeg har ikke peil bare fulgte logikk Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Alt er stilt til 5.1 lyd i sotware og hardware. Men hvordan tetser jeg ut om Dolby Digital Funker? Lenke til kommentar
Cosworth20 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Har samme kortet,har det tilkobla en dolby digital/dts hjemmekino reciver,får i alle fall dolby digital 5.1 når jeg spiller av dvd fra pc'en. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Har du på ac3 dekoding i både kortet og recieveren eller bare recieveren. Er det noen mpåte og teste ut dette på? Hvordan tilkobling har du til recieveren fra kortet? [ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-04-18 00:22 ] Lenke til kommentar
Cosworth20 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Må merka av digital output i volum controls/advanced settings og velge spdif i power dvd,hvordan du får testa det med høyttaler settet vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Cosworth20 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 bruker digital out fra lydkortet og coaxial in på reciveren Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Men mitt 5.1 player har jo ikke Coxiak ut?? har ditt? Lenke til kommentar
Cosworth20 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 det er ikke coaxial den som er på lydkortet,den er lik de andre portene,jeg måtte "mekke" litt på ledninga for å få det til å virke,er den porten som er lengst fra joystick porten som er digital out. [ Denne Melding var redigert av: Cosworth20 på 2002-04-18 00:32 ] Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Mener du den digital DIN greia. Der hvor du skal ha en overgnag og så en coax kabel? Lenke til kommentar
Cosworth20 Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 ja,tror det er det den heter. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 har Sb Audigy og Creative 3500 DTT.... Bruker SPDIF ut,skrur av Dolby digital og bruker dekoderen i forsterkaren....test det med en Dolby Digital videofil....låg i alle fall nokre av dei på Sb Audigy plata her.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 hei.. har samme oppsett som deg.... sleit også litt med dolby digital lyd, men fixa det ved å gå på auiohqspeaker"use digital din only".. du må jo oxo seffølgelig bruke KUN digital din imellom forsterker og lydkort.. forsterkeren skal være stillt på (i rekefølge øverst til nederst): *Fourpoint5.1 DIN *Digital Din *Line In (eller digital din hvis enabled) *Audio mode (ikke enabled) *Dolby pro Logic = Digital in så skal det funke 100%.. du kan jo teste konfigurasjonen i et spill med 5.1 støtte i f.eks multiplayer, der en kamerat av deg løper rundt deg.. kan oxo teste på en dvd film eller no.. beret Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Hmmz prøvde med en xxxxx.vob demo i power dvd. Fikk ikke lyd. Fikklyd i alle men ikke på dolby greia. BobboZ Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Noen med peiling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå