Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skjønner ikke hvordan jeg åpner porter i routern..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greide ikke komme på en bra topic, men jeg prøver og åpne porter på routern min. Men jeg ikke skjønner hvordan.

 

Om noen har sett denne menyen før og/eller vet hva jeg skal skrive hvor blir jeg veldig glad. :love:

 

Special Applications Ports

 

Eks:

La oss si jeg prøver å åpne port 4000-4064...

Tviler på at det er SAP du ser etter. SAP virker vel sånn at programmet kobler seg opp mot en bestemt port på routeren (trigger port), og at routeren deretter forwarder all trafikk mot public port(s) til din ip. For at dette skal virke må du jo ha programmer som støtter SAP.

 

Det du ser etter er sikkert NAT-forwarding. I.e. at routeren automatisk forwarder trafikk på den åpnede porten direkte til en gitt IP.

Aner ikke hvor det ligger hen på routeren din, men vil gjette på at du finner det under virtual server..?

Og så må du sikkert sørge for at portene er åpne i 'firewall' også.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Er det denne?

Virtual Server

 

Hensikten var å få høyere hastighet på Bit-Torrent.

Jupps.

 

Tast inn siste siffer i IP'en din i første boks, og porten du vil åpne (6881? :)) i både public og private feltene. La type stå på tcp for BT.

 

Mulig det funker å taste inn en range (6881-6889) eller en komma-separert liste, hvis ikke får du bare bruke en linje pr. portnummer.. :/

 

IP'en din slutter sikkert på 2? - Kan lønne seg å sette fast ip-adresse til 192.168.2.2 (i nettverksinstillinger, windows), og sørge for at dns-serveren i router begynner å dele ut på 192.168.2.3 om du har flere maskiner på lan.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...