blacktower Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Syv rimelige prosessorer Ikke alle ønsker eller har mulighet til å punge ut for de raskeste og dyreste prosessorene på markedet. Vi har testet syv rimelige prosessorer fra AMD og Intel opp mot hverandre. Hva gir mest for pengene? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Bra test, men savner resultater i overklokket tilstand Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Fungere AGP/PCI låsen på K8T800 kortet deres?' edit: glemm det. leste testen av kortet. A64en kunne nokk klokket bedre på ett nForce 3 250 kort.. Endret 17. juni 2004 av R0adkill Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Endelig en lokal test som bekrefter at Duronen er sterk og billig, i forhold til Celeron. Dette var bra. en Celeron 2,8GHz koster jo **** meg 1078,-, mens en Duron holder seg under 500,-. Det sier jo litt. Og hvis man ser på billige ferdigmaskiner rundt om kring i butikkene, ser man at monopol-tilstander (Intel) fører til merkesalg fremfor ytelse. Endret 17. juni 2004 av Playmofetish Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Virkelig em test jeg tror alle her satte pris på! Med ytelse i spill som blir spillt endel blant brukerene her! Så: Way to go, Hardware ! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Denne testen var bra. Dere hadde delt opp i aplikasjoner og spill, kjempebra! Hadde kanskje vært morsomt om dere hadde hatt en kalkulator på slutten der man kunne angi i prosent hva som vektlegges (varme, pris, hastighet app og hastighet spill) og så kunne man fått ut et resultatdiagram spesiallaget for akkuratt deg. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) veldig bra test! Endret 17. juni 2004 av sparks Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg liker den nye test metoden deres, meget bra gjennomført! Men jeg savner allikevel resultater fra de ulike komponentene i overklokket tilstand, da dette kunne snudd ting litt på hodet. Hadde det vært mulig å fått til dette i de neste testene? Alt i alt var testen veldig godt gjennomført. Jeg vil tippe den kommer til nytte for veldig mange. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Meget god og relevant test. Likte spesielt godt "bang-for-the-buck" sammenlikninga til slutt. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Dette var vel den beste testmetodikken brukt på hw.no på lang lang tid Likte VELDIG GODT at dere la sammen resultatene i de to kategoriene. Det gjør det endel enklere å få et kjappt overblikk. Synd dere brukte max fps på UT2004 testen Dere kunne godt normalisert overklokkingsresultatene for grafene sin del og brukt de ekte tallene. Da hadde det faktisk gått an å se utfra grafen hvilken cpu som klokket best. Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ser ut som at 2500+ fremdeles gjør det bra:) flott test! Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Fungere AGP/PCI låsen på K8T800 kortet deres?' edit: glemm det. leste testen av kortet. A64en kunne nokk klokket bedre på ett nForce 3 250 kort.. Hva er egntlig best av/forskjellen på nForce 250 og nForce 250GB? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg liker den nye test metoden deres, meget bra gjennomført!Men jeg savner allikevel resultater fra de ulike komponentene i overklokket tilstand, da dette kunne snudd ting litt på hodet. Hadde det vært mulig å fått til dette i de neste testene? Alt i alt var testen veldig godt gjennomført. Jeg vil tippe den kommer til nytte for veldig mange. Poenget er at disse nye rutinene tar ufattelig mye tid sammenlignet med de gamle, og hvis vi skal teste alle ting dobbelt opp så vil det ta mer tid enn det smaker. Bare det å kjøre én av Winstone-testene tar over en time, og med to av de, og testet med to hastigheter tar bare den delen godt over 4 timer.... I tillegg kommer det faktum at man knapt finner to prosessorer som klokker like godt, så det er praktisk talt meningsløst å teste det. Vi er klar over at det er andre ting vi kunne ha lagt til for å få det til å bli enda bedre, men det er rett og slett et spørsmål om tid som vi ikke har. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Fungere AGP/PCI låsen på K8T800 kortet deres?' edit: glemm det. leste testen av kortet. A64en kunne nokk klokket bedre på ett nForce 3 250 kort.. Hva er egntlig best av/forskjellen på nForce 250 og nForce 250GB? Fortrinnsvis gigabit nettverkskontroller med firewall i hardware. Lenke til kommentar
Lore Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Jeg må bare spørre om Athlon 64 2800 overklokkingen, var det 266Mhz HTT(fsb) på multiplier 9 eller stilte dere multiplieren ned ? Det var så stor forskjell fra testen dere hadde av denne tidligere. Endret 17. juni 2004 av Lore Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg må bare spørre om AThlon 64 2800 overklokkingen, var det 266Mhz HTT(fsb) på multiplier 9 eller stilte dere multiplieren ned ? Det var så stor forskjell fra testen dere hadde av denne tidligere. Må være en feil når tallene har blitt overført, 266 MHz stemmer ikke. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Dere burde ha grafer både med og uten "straff" til AMD CPU-ene. Mange har allerede kjøling, eller skal kjøpe feks. en highend luftkjøler eller vannkjøling. AMD lar deg velge, med Intel må du betale for kjøleren enten du vil ha den eller ikke. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Den ideen om en kalkulator, som beregner hvilken prosessor som fungerer for deg er en fin ide. Hva som skal vektlegges? Har man kjøler fra før? Bare en type sokkel? Pris? Hvor lett dette er å lage er en annen ting... Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Likte denne testen godt. Den var relativt komprimert, selv om det er mange prosessore som sammenlignes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå