Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL pålogging

Anbefalte innlegg

Dama mi har Telenor ADSL. De har det sånn at man må logge på internett hver gang de skal på, og så fort internetten står å idler så spør den om de ville logge av. Både jeg og hu syns dette er teit. Er det en mulighet å få ADSL'en til å logge seg selv på automatisk ved oppstart, og være aktiv selv om ingen operasjoner bruker internett? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dama mi har Telenor ADSL. De har det sånn at man må logge på internett hver gang de skal på, og så fort internetten står å idler så spør den om de ville logge av. Både jeg og hu syns dette er teit. Er det en mulighet å få ADSL'en til å logge seg selv på automatisk ved oppstart, og være aktiv selv om ingen operasjoner bruker internett?  :shrug:

Gå inn på:

Control panel -> Network connections -> Advanced (Meny) -> Dial-up preferences -> Autodial (Tab)

og sett et kryss foran 'My Location' elns..

Deretter må det sørges for at 'Remote Access Auto Connection Manager' servicen startes automatisk.

Control panel -> Administrative tools -> Services

og sett startup type til 'Automatic'.

Dermed skulle pc'en koble seg opp ved behov. Funket ihvertfall for meg når jeg hadde ADSL fra telenor, som oppførte seg som en dialup-linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...