Netcom man Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Litt Info.... NRK lanserte tjenesten i dag. I tillegg til at man kan se NRK1 direkte på mobiltelefonen tilbyr statskanalen også TV-klipp med den siste nyhetssendingen og utvalgte smakebiter fra arkivet. - NRKs tjeneste går over NetComs og Telenors mobilnett, sier innholdsansvarlig i NetCom, Marius Halle. Dette er første skritt mot en ny mobil hverdag, men han understreker at kvaliteten på TV-sendingene foreløpig er svært variable. - Tjenesten gir et inntrykk av hvilke muligheter vi kan forvente oss av UMTS, fortsetter Marius. Gratis NRK tar ikke betalt for mobil-TV i pilotfasen, som inntil videre varer til utgangen av august. Mest sannsynlig blir det mulig å følge OL i Athen live på sin mobiltelefon. - Kundene betaler kun trafikk-kostnadene. For NetComs kunder betyr det en pris på mellom 3 og 7 kroner per minutt avhengig av hvilken gprs-prispland de har Løsningen går over wap (gprs), men vil også fungere for EDGE og UMTS. Slik gjør du 1) Last ned internett-innstillingene (GPRS INTERNETT) til din telefon. NetComs kunder får lastet ned innstillingene via netcom.no. 2) Lagre oppsettet du mottar 3) Aktivér oppsettet 4) Benytt wap for å se mobil-TV. På de fleste mobiltelefonene får du tilgang til wap ved å trykke på jordkloden i menyen eller trykke ?Tjenester?. Der taster du inn adressen: wap.nrk.no og trykker på lenken NRK mobil-TV som da kommer opp. Foreløpig støtter disse modellene mobil-TV: Nokia 6230, 6600, 7200, 7600, 7610, N-Gage QD Sony Ericsson P800, P900, K700 Siemens CX65 Nokia 3650, 3660, gamle N-Gage og Siemens SX1 støtter nedlasting av TV-klipp, men ikke avspilling av NRK1 direkte. mvh Netcom Lenke til kommentar
Makkak Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 har 6230, får liksom ikke helt til her. Noen som har fått dette til? Lenke til kommentar
Netcom man Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Har du gjort som det står på wap.nrk.no..? fikk det til jeg med samme telefon,kan bare være litt ekkel å sette opp.. Lenke til kommentar
Netcom man Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Er du Netcom? hehe...nei ikke helt men jobber i kundeservicen Lenke til kommentar
Nothingman Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Da kan du kanskje svare på spørsmålet mitt angående 65-serien til siemens. Ser at det står hos nrk at den er støttet, men jeg kjenner han som lager/laget dette systemet for nrk og han var ikke sikker på om disse(65-serien) mobilene hadde en avspiller som kunne takle rtsp://. Veit du noe om dette? Hvis man laster inn sia i en cx65 får man til svar at kun Nokia 6600, 6230 og SE P900 støttes(fra http://wap.nrk.no/mobiltv/) Lenke til kommentar
tbone Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Er du Netcom? hehe...nei ikke helt men jobber i kundeservicen Da er det kanskje litt drøyt å stå fram som en slags presseansvarlig for Netcom... Lenke til kommentar
Nothingman Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Er du Netcom? hehe...nei ikke helt men jobber i kundeservicen Da er det kanskje litt drøyt å stå fram som en slags presseansvarlig for Netcom... eneste han gjør er jo å sitere en eller annen pressemelding da, tviler på at netcom bruker amobil sine forum til sånt... Er jo bra med folk som faktisk veit hva de snakker om her inne, istedenfor masse synsere Lenke til kommentar
asvaberg Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 får bare "sjekk tjenesteinnstillinger" Har da kommet helt til NRK menyen med valg av direkte eller opptak av programmer. WHY ??? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Er du Netcom? hehe...nei ikke helt men jobber i kundeservicen Da er det kanskje litt drøyt å stå fram som en slags presseansvarlig for Netcom... eneste han gjør er jo å sitere en eller annen pressemelding da, tviler på at netcom bruker amobil sine forum til sånt... Er jo bra med folk som faktisk veit hva de snakker om her inne, istedenfor masse synsere Da må du skrive at det er et sitat fra Netcom da.. Nok om det...sikkert morsom (og svindyr) tjeneste Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Men hvis Telenor har gratis wapping i helgene, betyr jo det at det er gratis å se tv i på mobilen i helgene også da, eller? Lenke til kommentar
Gauty Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg fikk til oppsett på min telefon! Men det var ræva overføring fra NRK da.. hakket veldig, og ikke spesielt bra kvalitet! Men ting kan kanskje bli bedre med en annen mobil, jeg bruker 6230 i allefall! Lenke til kommentar
tbone Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Men hvis Telenor har gratis wapping i helgene, betyr jo det at det er gratis å se tv i på mobilen i helgene også da, eller? Nope! Tjenesten bruker GPRS Internett oppsettet som IKKE er gratis i helgene. Det er kun WAP over GPRS som er gratis. Lenke til kommentar
ktt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvorfor funker det ikke til min Samsung E700? Den er jo en relativt ny modell. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvorfor funker det ikke til min Samsung E700? Den er jo en relativt ny modell. kanskje fordi den ikke støtter rtsp:// ?? Lenke til kommentar
ktt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Er det mulig å oppgradere telefonen slik at den støtter det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hvis samsung kommer med en ny softwareversjon til mobilen som støtter det så.. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Samsung har aldri kommet med nye fw, så det kommer neppe noe nå heller! Lenke til kommentar
THacker Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Når kommer utms forresten ? Akkurat kjøpt K700 lissom........ Kjenner jeg norge rett så kommer det vel ikke med det første Lenke til kommentar
tbone Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Muligens utpå høsten. (Telenor) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå