Gå til innhold

Beste vifte til AMD 1.4 / AMD 1.53

Xector

Anbefalte innlegg

Jeg er totalt viftenewbie, og nå skal jeg kjøpe ny maskin med enten AMD 1.4ghz eller AMD 1.53. Hva slags vifte er best til disse? Jeg har lest i andre poster at Alpha PAL8045 er god til AMD 1.4, men så ser jeg at folk kjøper denne i tillegg til en annen vifte (f.eks Zalman)... er Alpha PAL8045 altså en slags motor som brukes til en vifte? Ellers har jeg lest at TaiSol CGK760 er bra til AMD 1.53.

I tillegg har jeg et Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR. Trenger jeg noen vifte til dette kortet? Hvis ja, hvilken bør jeg velge? Og så skal jeg ha 512MB DDR RAM. Trenger jeg noen memory cooler? Og kabinettvifte, er det nødvendig (skal muligens kjøre systemet 24/7). På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar, normal. Jeg ser at det er tilbud på alhaen netconnection.no sammen med en kabinettvifte (tror det var det, kan ikke sjekke fordi siden er nede). Er dette å anbefale? Angående kabinettvifter, hvilke av disse er bra?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøv en Coolermaster fra Komplett Data, den "dyreste" til ca 100,- Den fungerer faktisk meget bra.

En kamerat har en Athlon 1600+ som han kjører

på 1500Mhz og har 31 C i CPU temp.

Bruker også Siliconpaste fra Clas Ohlson som

kjølepasta, 130 kr for en stor tube.

Lenke til kommentar

Hehe... Han spurte vel etter den beste kjøleren?? Selvfølgelig er Coolermaster et alternativ, men jeg trodde ikke at jeg kom til å oppleve at den ville klassifisere under 'beste kjølere' mens jeg levde..

Hold deg godt unna Coolermaster, de er noen av de dårligste kjølerne til å være så høylydte.. Skal du prøve en av de billige, så ta heller en Taisol eller en Globalwin. Taisolen er jo bare helt overlegen til den prisen.

Og når vi snakker om kjølepasta, prøv Nanotherm.. Har akkuratt kommet fra USA, og blir en stor konkurrent til Arctic Silver II.. Den er omtrent like bra, men koster halvparten. De har fått den inn på http://www.netconnection.no/webshop/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...