Tfosheim Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Billigere LCD-skjermer i år? Taiwanske produsenter regner med at prisen på panelene som brukes i LCD-skjermer vil synke med nesten 25 % i år - som fort kan føre til store nedganger også i butikkene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 konge, dette høres fantastisk ut. Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jippi! Ser ut som jeg får en LCD likavel Lenke til kommentar
pett Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg vil ha to! Eller tre! tenk så deilig... så et skrytebilde til en som hadde tre her en gang.... *sikle* I tillegg er det jo mye bedre for øynene. Kan være fint å ikke ødelegge synet helt før jeg er 20.... Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 då ser det endelig ut til at det vert lcd skjerm på meg og Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kanskje det blir en til på meg da:D synd for webshoppene da :/ Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kanskje det blir en til på meg da:D synd for webshoppene da :/ Nei, hvorfor det? Nå kommer de til å selge enda flere skjermer enn tidligere! Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Velger fortsatt CRT. Om ikke skarpheten er like bra som lcd, så er ihvertfall farger mye bedre. Litt uskarp CRT er bra for spill også, så slipper man å ha AAx16 Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ....det med farger er en myte.... Skal du ha noen CRT som er i nærheten snakker vi dyre kvalitets CRT skjermer. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) ....det med farger er en myte.... Skal du ha en lcd som har tilnærmet bra farger som en crt, skal du ut med mye spenn. Grafikere (førtrykk) holder seg til crt-skjermer, fordi: - de kan fargekalibreres - de har bedre oppløsning enn lcd - kostnaden for en stor, bra skjerm er mindre enn for en lcd. Store skjermer trengs i denne bransjen. Generelt sett er det vel vektskål-prinsippet som er ute og går, mao. fordeler og ulemper med både crt og lcd. (edit: formuleringer, formuleringer...) Endret 17. juni 2004 av WarpX Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 mange myter du farer med.... LCD skjermer kan fargekalibreres De kan justeres mer fysisk enn CRT (Pivot) Kostnaden mellom en kvalitets CRT og en kvalitets LCD er ikke så stor btw: alle de grafiske skjermprodusentene har sluttet å lage CRT Lenke til kommentar
Raper Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Er det vanskelig å fargekalibrere en LCD skjerm?Synes det er litt vanskelig å få kalibrert min CRT skjerm slik at fargene blir korrekte. Endret 17. juni 2004 av Raper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå