Radhoo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Jeg holder på å lage en pc til bilen. Den skal brukes til gps, mobil, dvd og mp3. Det jeg lurer på om hvilken forsterker til bilen som passer til pc. Finnes det bilforsterkere som har minijackinntak? Er det noen som har noen forsterkere å anbefalle? Vil helst ha surroundlyd. Gjerne på den billigesiden. Har lagt i mye penger bare på datamaskinen... Takker for alle svar... edit: kanskje denne er feilpostet. Flytt den hvis dere mener at den er det... Endret 17. juni 2004 av Radhoo Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kjøp en kabel med minijack->2xRCA. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hør på Rikky og kjøp en slik overgang eller to. For å få surround kan det vel være greit med en 4-kanals forsterker, men hvordan du har tenkt å styre det hele får bli din sak... Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg ville gått for en 4 kanals forsterker og en 2 kanals, så får du drevet alle seks (5.1) kanalene med egne forsterkerkanaler og du kan justere som du vil. Regner med at du har kjøpt et tilsvarende Mini-ITX hovedkort med 3x minijack utganger, kjøp deg minijack -> 2x RCA så er ikke dette noe problem. Post noen bilder etc etterhvert som du får igang ting! BTW, posten blir sikkert flyttet til under Bil og Motor. Lenke til kommentar
rpartner Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hva slags bilpc har du? Selv har en Travla kabinett med Epia hovedkort. Ut fra minijack har jeg en overgang til en to kanals forsterker. Det låter ikke så værst men jeg savner sub'en. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg har dette "kabinettet". Jeg har kjøpt meg Via EPIA MII 1200. Så snart jeg får dash-in lcd skjermen min fra USA, så skal jeg sette den inn. Denne forsterkeren er billig, men er den bra? Har kun stereo på det hovedkortet, men lurer på om jeg skal kjøpe et eksternt surroundkort etterhvert. Men det blir senere. Har brukt litt mye penger i det siste på dette... Lenke til kommentar
rpartner Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det var et orginalt kabinett du hadde valgt. Det første kabinettet jeg brukte var rett og slett et plastkabinett for bilstereo, slik som du skrur fast under dashbordet. Der fikk jeg plass til hovedkortet, poweret, ITPX og en 2,5" disk. Når det gjelder bilstereo, har jeg egentlig litt for lite peiling, men du får hva du betaler for. Jeg hadde gått for den du viste frem, siden du kan koble til sub på den. Ellers så er det viktig at du jorder alt du har i bilen. Ellers blir resultatet skuffende dårlig og resulterer i viining i høytalerne, men det er du vel klar over. Lenke til kommentar
rpartner Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvordan har det gått med prosjektet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå