Gå til innhold

Xbox 2 Vs. PS3

Thewiz

Anbefalte innlegg

Jaja, nå skal MS ikke lage en bakover kompatibel Xbox 2 likevel plutselig (ifølge rykter som ITavisen har fått tak i).

Enten så tyder det på store forandringer i Xbox 2, eller så er det for å få ryddet unna piratkopier fra Xbox som folk har nå, å få dem til å kjøpe mere orginalt...

Men bare for å nevne det til dere PS fans, det er også rykter om at PS3 ikke blir bakover kompatibel med PS2 engang.

Det virker også som om både MS og Sony vil ha mere tid på seg til å lage de nye konsollene, så når de blir å kommer er ikke godt å si.

(Bakover kompatibel = kan bruke f.eks spill fra tidligere konsoll på nyere modell)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja Rune F. Tviler på at dette er fakta da. Utgivelsesdatoene er nok ikke bestemt i det hele tatt, ikke sikkert de kommer i 2005 en gang. Menmen

Hoax, var det ikke du som sa at det var tull å drive å tro og gjette sånn?

Hva skal man kalle disse "ryktene" dine da?

Mulig det at PS3 ikke vil være bakoverkompitabel. Jeg tviler på at den ikke vil være det, siden piratkopier ikke er så stort problem på PlayStation. Kanskje det er det på Xbox, men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar

Desverre(?) så har piratkopieringen kommet i større grad på Ps2... Etter hva jeg ser på feks suprnova. Men Xbox'n leder enda :)

Personlig så liker jeg å eie orginal utgavene.. Siden jeg bare kjøper spill jeg liker, og av samme grunn velger konsoll :thumbup:

TVILER på at Ps3 kommer i 2005 (ihvertfall i europa)

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Jeg både håper og tror at en eventuell PS3 vil ta knekken på Xbox2. At Xbox er et Microsoftprodukt kan gjøre kampen mellom konsollene litt hardere enn hva godt er ;)

Konsollen føler jeg og må sammenlignes i umodifisert stand. Nå skal jeg ikke krangle på at en Xbox1 har uendelig med muligheter i modifisert stand, hvor den visstnok både er medieavspiller og spillmasking, og gudene vite hva mere (Nei, jeg har ikke Xbox). I sammenligning med hva som er mulig med PS2 og modifisering så ser jeg ikke helt at forskjellen er så stor. Du kan få harddisk, mus, tastatur og operativsystem til PS2 - da blir vel ikke forskjellen mellom konsollene nevneverdige med tanke på muligheter.

Det som virkelig kommer skille konsollene, tror jeg, er hvilke spill som kommer til hvilke konsoller. Det virker på meg i dag som at de aller fleste er enten eller. Xbox eller PS2. Halo eller Final Fantasy, og dette tror jeg ikke kommer endre seg når de neste konsollene er på markedet. Folk som foretrekker spill som er eksklusivt på PS2 vil sikkert kjøpe PS3 for å fortsette å spille samme serie, likeså på Xbox.

Halo 3 vs Final Fantasy 13 kanskje?

Project Gotham Racing 3 vs Gran Turismo 5 ?

Personlig foretrekker jeg spillene og kontrollene til PS2, og jeg klarer ikke helt se hvilke bilspill som måler seg med Gran Turismo-serien, uavhengig konsoll (bortsett fra den der RL-konsollen, men det blir fort dyrt). :p

Det var vel min tiøring på emnet.

Lenke til kommentar

For å si det sånn, de ryktene om at ps3 ikke er bakoverkompatibel er mest sannsynlig bare tull...

Sony har skjønt at folk vil ha EN konsoll, ikke tre av samme merke. Det var derfor ps2 ble bakoverkompatibel, og ps3 vil mest sannsynlig også bli det. Men at xbox 2 ikke blir bk tviler eg ikke på, siden piratkopiering er ett stort problem for microsoft...

De fleste eg kjenner har piratkopierte spill til xbox'en...

*sjekk den avataren da, moooo!!!!*

Lenke til kommentar
Jaja Rune F. Tviler på at dette er fakta da. Utgivelsesdatoene er nok ikke bestemt i det hele tatt, ikke sikkert de kommer i 2005 en gang. Menmen

Hoax, var det ikke du som sa at det var tull å drive å tro og gjette sånn?

Hva skal man kalle disse "ryktene" dine da?

Mulig det at PS3 ikke vil være bakoverkompitabel. Jeg tviler på at den ikke vil være det, siden piratkopier ikke er så stort problem på PlayStation. Kanskje det er det på Xbox, men hva vet vel jeg.

Jeg har hentet info fra kilder som har hadd rett i sånne saker før, sitter ikke og gjetter at "tjaa, PS3 blir sikkert best for jeghar PS2 og den er konge" (satt på spissen) Sitter ikke å skriver sånne påstander ut fra løse luften.

Det vil jo være en effektiv måte å melke kundene på om hverken PS3 eller Xbox 2 blir bakover kompatibel, og de blir kvitt bruken av mange piratkopier, dette er ikke rykter, men ren logikk. Det er ingen andre grunner som tilsier at man ikke skal kunne få bruke sine gamle spill på ny konsoll lengre.

Helt greit at du er uenig med meg, men det er ikke noe vi kan gjøre her uansett annet enn å vente og se hva som dukker opp.

EOD for min del.

Lenke til kommentar
Det vil jo være en effektiv måte å melke kundene på om hverken PS3 eller Xbox 2 blir bakover kompatibel, og de blir kvitt bruken av mange piratkopier, dette er ikke rykter, men ren logikk. Det er ingen andre grunner som tilsier at man ikke skal kunne få bruke sine gamle spill på ny konsoll lengre.

Hva er egentlig poenget? Jeg mener, gi folk det 3måneder, og man er igang å piratkopierer igjen.. Ond sirkel altså

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...