Gå til innhold

Xbox 2 Vs. PS3

Thewiz

Anbefalte innlegg

Xbox har bedre hardware enn PS2 nå så hvorfor har Sony fortsatt hele markedet i sin glupe hånd ? Jo spillene !

Tekken , Tomb Raider, Resident Evil, Final Fantasy ..er sånne ting jeg har en playstation for.

Playstation = Tekken når jeg drar til venner... Playstation har blitt en sosial ting . Jeg har en XBOX osså men kun for spesielle spill som Burnout og Chronicles of Riddick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tekken , Tomb Raider, Resident Evil, Final Fantasy ..er sånne ting jeg har en playstation for.

Resident Evil-serien er forlengst flyttet over til GameCube. Det eneste du får til PS2 er de heller elendige forsøkene på å gjøre serien om til et onlinespill (og i Europa får du ikke det engang, bare et panikkartet forsøk på å gjøre onlinespillet om til et offlinespill, slik at spillet blir enda dårligere).

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Grunnen til at PS2 solgte bedre enn Xbox er sikkert både pga at de var først og fordi mange anti Microsoft folk ikke vil ha Xbox, utrolig barnslig synes nå jeg.

Jeg er enig i at Xbox'en vi har på markedet i dag er like tam som en PS2, men får du modchip i den så er den helt utrolig. Nå får man jo kjøpt mere minne og kraftigere prosessor. Operativsystemer er under utvikling og hele greia utbygges i neste utgave til en kompakt gamer PC.

Om den blir like bra som PS3 eller kanskje bedre gjenstår å se... Bra spill kommer det til begge og grafikk og lyd blir bare bedre og bedre så det blir neppe noe skritt tilbake for Sony eller MS.

Å krangle om dette er bare dumt som Hoax sier, vi må alle vente og se hva som kommer. Jeg gleder meg ihvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Xbox'en vi har på markedet i dag er like tam som en PS2, men får du modchip i den så er den helt utrolig. Nå får man jo kjøpt mere minne og kraftigere prosessor. Operativsystemer er under utvikling og hele greia utbygges i neste utgave til en kompakt gamer PC.

Kan du ikke like greit kjøpe en gamer PC da?

Litt av sjarmen med konsoll er at du putter inn spillet, og vips så er du igang med å spille. Slipper installasjon og diverse andre problemer. Syns jeg.

Lenke til kommentar

Jeg syntes denne diskusjonen er dum. Jeg har hørt at Xbox 2 kommer i 2008, om det er sant vet jeg ikke. men hvis så... hvorfor tenke på d nå... jeg blir også veldig skuffet over det jeg har hørt; hvis spillkonsollene blir lik PC-er blir det ikke noe artig... en spillkonsoll er laget for SPILL!!

i dag er det xbox som er kraftigst... med eller uten chip... men framtidens konsoller vil jeg ikke uttale meg om...

Lenke til kommentar
Jeg syntes denne diskusjonen er dum. Jeg har hørt at Xbox 2 kommer i 2008, om det er sant vet jeg ikke. men hvis så... hvorfor tenke på d nå... jeg blir også veldig skuffet over det jeg har hørt; hvis spillkonsollene blir lik PC-er blir det ikke noe artig... en spillkonsoll er laget for SPILL!!

i dag er det xbox som er kraftigst... med eller uten chip... men framtidens konsoller vil jeg ikke uttale meg om...

Vi ¨må da få kunne diskutere uten at du begynner å klage :(

Lenke til kommentar

Synes det er dumt å diskutere hva som er best av Xbok 2 og PS3,når ingen av de er på markedet ogg specs er så å si ukjent.Det er ikke hvor kraftig den er som gjør at den selger bra,men det er spillene som kommer til de som avgjør hvem som vil selge bra.PS2 har mye bedre spill og ett bedre utvalg av spill,derfor selger den bedre enn Xbox(og GC).Ja,jeg vet at Xbox er kraftigere og man kan modde den(noen som ikke er helt lovlig).

Lenke til kommentar
Jaja, Nevnarion er tilbake. En ukes straff er sonet. Og det første jeg ser er at så fort Xbox VS. PS2 emnet er stengt, så dukker dette her opp.

Ingen vet noe om hvordan neste generasjons konsoller blir, men jeg tipper på PS3.

wb = welcome back :yes::yes:

Lenke til kommentar

Vil så absolutt ikkje ha ein konsolll som liknar på PC, det ødelegger heile konseptet.

Nevnarion - det er bare tull å sitte å gjette sånnt, ingen vet noe sikkert før begge har kommet på merkedet og blitt testet. Kan godt hende at PS3 endelig kommer dinglende etter Xbox men vi vet alle hvor de har hentet ideer fra.

Kvifor kan ikkje folk gjette så mykje dei vil? Og kvifor reagerte du ikkje då andre skreiv at dei trudde Xbox2 vart best?

Eg håper Nintendo kjem sterkt tilbake nå.

Lenke til kommentar
Nå som Xbox 2 vil få mus og tastatur og sånn, tror jeg heller at jeg vil satse på enten GC2 eller ps3.

Mulig at den får det, vet jeg ikke noe om men jeg har tidligere blitt belært i at PS2 allerede har denne muligheten i umoddet stand, er derfor trolig (dette blir jo diskusjon men...) at også PS3 vil ha støtte for dette! Tviler på at de fjerner kontrolleren på xbox 2 da, så veldig mye innvirkning får det vel ikke?

Lenke til kommentar

2008 synes jeg hørtes sent..

Etter det jeg sist leste (som jeg seff ikke husker hvor), så skulle Xbox2 komme i 2005.. Altså at de skulle rushe utgivlesen for å prøve å erobre spillmarkedet på samme måte som Sony gjorde med PS2..

Her tror jeg M$ vil gå på en smell, og det gleder vel mitt hjerte.. (Engang PS fan, alltid PS fan) Jeg kjøper Consoll pga spillene som kommer til den.. Ikke speccsa.

Av alt andre har hentydet om Xbox2 i denne tråden tidligere, så vil jeg si at den vil bli en PC.. Enkelt og greit.. Og da vil jeg faktisk ikke deffinere den som konsoll lenger!

PS: Ps3 har vel blitt utsatt om jeg minnes rett, til 2006 i japan.. (Mulig jeg blander med FFXII)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...