Gå til innhold

Xbox 2 Vs. PS3

Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hittil ser alt ut til å peke mot at X-box 2 kommer til å bli den første og minst kraftige av neste generasjons konsoller. Hittil sier ryktene at de blant annet har kuttet ut harddisk, og satser på en maskin de faktisk kan tjene penger på.

Uansett, jeg holder en knapp på Nintendos såkalte Revolusjon. Spillmarkedet trenger et realt spark bak.

Lenke til kommentar

Som sagt det får vi egentlig vente å se... ettersom xbox kommer ut først denne gangen er det trolig at denne ikke kommer til å ha like bra specs som de andre (tviler på at det blir stor forskjell men...).

Personlig har jeg store forhåpninger til den nye Nintendo konsollen, bortsett fra det er "alt" spekulasjoner...

Lenke til kommentar

Som alltid i slike diskusjoner vil jeg påpeke tilgjengelighet på spill. Xbox2 kommer til å få den fordelen som PS2 har i dag. De kommer først på markedet og har sannsynligvis en masse titler ute når Sony og Nintendo kommer med sine konsoller. Når priskrigen starter vil da sannsynligvis Xbox2 være billigere og ha flere spill ute enn Sony og Nintendo. Kanskje de også har benyttet tiden og kommet med med både fet hardware til boksen og noen killer applikasjoner, Messenger, webbrowser som gjør at fok kan sjekke nettbanken sin og browse dette forumet foran (HD)-TV'en sin?

Outsideren her er er helt klart Nintendo. Ikke fordi de ikke vil kunne lage en bra konsoll, men fordi de ikke har så mye penger i ryggen som Sony og MS. "Folk flest" vil jo gjerne ha FIFA og enkle plattformspill. Det er det det selges mye av og her må man ANNONSERE for å få folk til å kjøpe. Vi her på forumet klarer sef å få med oss det meste som er bra uten å måtte se annonser på TV og i VG og Dagbladet.

BTW en PowerMac G5 er mye råere på grafikk enn den råeset PC'en du får tak i. Men kan du spille BF Vietnam og FarCry på den? Neppe...

MazeKing

Lenke til kommentar

Personlig gleder jeg meg mer til Nintendos neste maskin istedet ja. Ikke på grunn av at jeg tror at denne maskinen kommer til å bli teknisk best, men på grunn av at det ser ut til at Nintendo prøver å tenke nytt istedet for å pøse på med en konsoll vi har sett et x antall ganger før (og med nytenkning tenker jeg på ting som den nye DS til Nintendo).

For hva skal man med konsollen som er best teknisk hvis spilla til den er kjedelige? :hmm:

Lenke til kommentar

Har lest i ett interjuv en plass på nettet at Xbox 2 skulle ha muligheten til å spille PC spill samt. andre konsoll spill ! Xbox 2 skulle også bli mer basert på PC ! (mus,tastatur) og at mulighetne for oppgradering skulle bli lik PC.

Lenke til kommentar
Har lest i ett interjuv en plass på nettet at Xbox 2 skulle ha muligheten til å spille PC spill samt. andre konsoll spill ! Xbox 2 skulle også bli mer basert på PC ! (mus,tastatur) og at mulighetne for oppgradering skulle bli lik PC.

Tøøft! :dribble:

Lenke til kommentar

Tøøft! :dribble:

Tøfft at det kommer til å bli et virrvarr av forskjellige hardware-konfigurasjoner med tilhørende inkompatibilitetsproblemer, driver-rot, uoptimaliserte driverrutiner/spill etc. etc. etc.? Da vil jo plutselig halve poenget med spillkonsoller forsvinne.

Plutselig kan man risikere å få konsoll-spill med minstekrav/anbefalte krav etc.

"This game will ONLY run on XboX-2 with Nvidia GPU!" :scared:

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med disse oppgraderingene? Jeg gjetter det er å gjøre maskinen raskere for å høyne grafikken.

På Nintendo64 ble dette litt av en fiasko, "Med expansion pack lagger det lit mindre"..

Jeg ser for meg X-Box 2 blir billig mens oppgraderinger koster flesk.

Folk vil sikkert si X-Box 2 er billigste konsollen og har best grafikk. Men regner man med oppgraderinger i prisen som er nødvendig for å få grafikk på lik høyde som eller over de andre konsollene blir nok ikke X-Box2'en billigst lenger.

Hvilken garanti kan jeg ha på at X-Boxen er stabil med oppgraderinger? Jeg syntes det virker suspekt.

Jeg kommer til å gjøre som jeg pleier, kjøper den konsollen jeg syntes har det artigste spillene. Grafikken er bra samme hvilken konsoll man velger, forskjellene er marginale.

Jeg tror den konsollen som slippes sist vil være den teknisk kraftigste, jeg holder en knapp på X-Box 2 siden X-Box 1 er raskest idag.

Dette med X-Box2 og oppgraderinger, det blir nesten som å kjøpe ett blad med ett trillebår lass ekstra-ting og tang, cder, billag osv.. Jeg vil ikke ha alt det, jeg vil gjerne ha kun bladet.

X-Box 2 virker veldig lite attraktiv nå, men jeg gleder meg likevel til den kommer :dribble: Jeg håper den blir bra.

Lenke til kommentar

Det kommer Xbox 2 og enda en versjon som planlegges allerede nå, den har fått kodenavn "NEXT"

Hva som blir best av PS3 og Xbox2 er vanskelig å si, må jo nesten komme på markedet først.

Fram til noe bedre kommer så foretrekker ihvertfall jeg Xbox pga at den er så fleksibel hvis du chipper den.

Lenke til kommentar

Nevnarion - det er bare tull å sitte å gjette sånnt, ingen vet noe sikkert før begge har kommet på merkedet og blitt testet. Kan godt hende at PS3 endelig kommer dinglende etter Xbox men vi vet alle hvor de har hentet ideer fra.

Lenke til kommentar

Eh, tydelig problemer her Hoax.

Så vidt jeg kjenner til, så tipper og gjetter jeg hva jeg vil. Om jeg begynner å si "vet" og forholder meg til fakta, så er saken en ganske annen.

Når du sier det er bare tull at jeg tipper Ps3 blir bedre enn Xbox2, så er vel mye av det DU sier tull også da. Hm?

ingen vet noe sikkert før begge har kommet på merkedet og blitt testet

Det er jo akkurat det jeg sier. Så slutt å få det til å se ut som noe annet.

Lenke til kommentar

Alle vet hvem som har stappet mest teknologi i konsollene sine sålangt, så begynner plutselig noen andre å gjøre det samme så er det jo lett å se hvem som må herme for å klare å løfte seg opp på samme nivå, det er bare det jeg sier.

Er ikke ute etter å lage en teit krangel, men du må se på fakta å ikke tro så mye.

Lenke til kommentar

Først sier du at man ikke vet noe om de neste konsollene, og at det er bare tull å gjette.

Så kommer du og framlegger såkalte "fakta".

Okey, så kall det herming at PS3 har harddisk og alt de greiene der. Men det er da ikke min skyld.

Du sier at jeg skal se på fakta og ikke tro så mye. For det første så ser jeg veldig mye på fakta. Mye fakta som Xbox-fanboysene ikke vil innse, blant annet at PlayStation har mange, mange bedre spill en Xbox.

Og når det gjelder å tro, så tror jeg akkurat så mye jeg vil om hva jeg vil.

Så prøv å ro ned hormonene et par hakk Hoax

Edit: Og den teknologien din, den kan du stappe der du vil for meg. Se jeg bryr meg.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...