Gå til innhold

Mobyson hva skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan også være verdt å kikke her: http://www.mobyson.no/go/i/45

Den informasjonen som står der, har stått der siden nettsidene kom online.

 

I tillegg spurte jeg Mobyson kundeservice om nettopp dette for en god stund siden, og dette var svaret jeg fikk:

 

Fra: "Mobyson kundeservice" <[email protected]>

Til: "**** ******" <******@tiscali.no>

Thu, 10 Jun 2004 12:35:15 +0200

 

Hei.

 

Det stemmer at det på slutten av 90-tallet var et annet mobilselskap som het Mobyson. Dagens Mobyson har ikke annen relasjon til det gamle Mobyson, enn at vi har kjøp opp navnet. Man trenger ikke å "finne opp hjulet på nytt" hele veien :) Når det gjelder selskapsinformasjon, så oppdateres nettsidene forløpende og du vil snart kunne lese om dette der.

 

Hva skjer med Mobyson? Vi kan ikke spå I framtiden, men vi har sterk tro på at konseptet til dagens Mobyson er konkurranse- og levedyktig I mobilmarkedet. Vi får håpe at ditt spørsmål aldri blir relevant, men det gamle Mobysons skjebne vil ikke ha noen påvirkning på vår framtid.

 

Håper du fikk svar godt nok.

 

 

Mvh

Thale Knudsen

Mobyson AS

www.mobyson.no

 

;)

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Ok, dersom "Nye Mobyson" virkelig ikke har noe å gjøre med "gamle Mobyson" da faller selvfølgelig hele tatoveringssaken bort. Og godt er det. Men "barnepakken" regner jeg med fortsatt tilhører "Nye Mobyson"?

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article240960.ece

Og hvorfor har de egentlig brukt samme navn som et firma som kom såpass skjevt ut for noe år tilbake??

 

Edit:

PS! Dersom Sandis kan bekrefte at "Nye Mobyson" overhodet ikke har noen tilknytning/forbindelse med "gamle Mobyson" her i Norge, da ser jeg ikke noen spesiell grunn lenger til å være så skeptisk lenger for min del.

Hei

 

Sandis = Thomas Sandaker (Sandis/Sandaker) og er daglig leder i Mobyson. Håper ikke noen har oppfatett at jeg har forsøkt å legge skjul på det.

 

Jeg kan bekrefte 100% av Mobyson ikke har noe med det "gamle Mobyson" å gjøre. Vi har kun kjøpt rettighetene til navnet.

 

Ønsker i den sammenheng å poengtere at Mobyson slett ikke ønsker å verke drive reklame mot barn eller andre gråsone triks for å få kunder. MEN nå er det slik at kontantkort har blitt solgt fritt over disk i flere år, og så lenge kunden ikke har noen mulighetet til å pådra seg kreditt, avkrevet månedsavgift eller på annen måte bruke mer enn hva som er forhåndbetalt - så har vi valgt å forholde oss til det som er en etablert norm i markedet.

 

 

PS - ser forøvrig at vi er referert som den "svenske mobiloperatøren" i en artikkel på forsiden av dette nettstedet......

 

Ta gjerne en tur innom websiden vår - der står det svar på de fleste spørsmål en måtte ha i forhold til Mobyson www.mobyson.no

Endret av sandis
Lenke til kommentar

Sandis, takk for oppklaring.

 

PS - ser forøvrig at vi er referert som den "svenske mobiloperatøren" i en artikkel på forsiden av dette nettstedet..

 

Ja, jeg mener det blir mye forvirring pga. navnebruken. Hovedgrunnen til at jeg var skeptisk til Mobyson var fordi jeg assosierte navnet med noe negativt pga. tidligere eskapader utført under Mobyson navnet. Hadde det ikke vært for at jeg engasjerte meg i denne tråden hadde jeg sannsynligvis ikke funnet ut at det var forskjell mellom de to (med mindre jeg tilfeldigvis kom over noen nyheter hvor det stod) og jeg ville trolig aldri vurdert Mobyson som en seriøs aktør.

Jeg er sikkert ikke den eneste som fikk slike assosiasjoner når jeg hørte "Mobyson" så personlig skjønner jeg ikke hvorfor operatøren valgte et slikt navn, når det er en reell overhengende fare for at navnet kan virke belastende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...