*Snoopy* Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 På den positive siden - ønsker man å avslutte hos Mobyson får man utbetalt sin restsaldo. Har du kjøpt et kontantkort med 500 kroner hos Narvesen feller lignende tår du ikke igjen noe dersom du ønsker å bytte leverandør. Dette er feil. Du kan få utbetalt innestående beløp fra operatører (vet ikke om alle) mot et gebyr. Lenke til kommentar
sandis Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 På den positive siden - ønsker man å avslutte hos Mobyson får man utbetalt sin restsaldo. Har du kjøpt et kontantkort med 500 kroner hos Narvesen feller lignende tår du ikke igjen noe dersom du ønsker å bytte leverandør. Dette er feil. Du kan få utbetalt innestående beløp fra operatører (vet ikke om alle) mot et gebyr. Det var helt ny informasjon for meg Lenke til kommentar
joschram Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg vet med 100% sikkerhet at Telenor og Netcom tilbakebetaler innestående saldo hvis du sier opp kontantkortet ditt hos dem. De tar 50 kroner i gebyr for dette. Johannes Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg vet med 100% sikkerhet at Telenor og Netcom tilbakebetaler innestående saldo hvis du sier opp kontantkortet ditt hos dem. De tar 50 kroner i gebyr for dette. Johannes Bra å høre, hvor finner jeg dette? Vi har sagt opp et kontantkort hos NetCom for å flytte til Mobyson, fikk mail fra NetCom om at innestående på over kr. 200,- måtte vi bruke opp først eller så mistet vi pengene. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Her er kopi av mail jeg fikk fra Netcom: ---------------- Hei! Dersom kortet er registrert kan vi utbetale sluttbeløp. Det vil da trekkes 50,- i gebyr. 24. april 2004 Med vennlig hilsen NetCom as Jann Einar Moe Kundekonsulent ---------------- Jeg har også snakket med dem på telefon, og da sa de at man bare trengte å sende inn kopi av legitimasjon samt kontonummer, så ville saldo -50 kroner bli overført. Johannes Endret 17. juni 2004 av joschram Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) [quote name='joschram' date='17/06/2004 : 17:11'] Her er kopi av mail jeg fikk fra Netcom: ---------------- Hei! Dersom kortet er registrert kan vi utbetale sluttbeløp. Det vil da trekkes 50,- i gebyr. 24. april 2004 Med vennlig hilsen NetCom as Jann Einar Moe Kundekonsulent ---------------- Jeg har også snakket med dem på telefon, og da sa de at man bare trengte å sende inn kopi av legitimasjon samt kontonummer, så ville saldo -50 kroner bli overført. Johannes [/quote] Tusen takk! Endret 17. juni 2004 av ebbe77 Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) [quote name='Vice' date='17/06/2004 : 13:12'] Bah, hele Mobyson greia høres rimelig jalla ut. Skal de lure fjortisser til å signe opp uten foresattes tillatelse?? Tar jeg ikke helt feil heller er dette det samme selskapet som hadde den totalt latterlige "tatoverings markedsføringen" for en stund siden. Useriøst er ordet ja. [/quote] Vi bør vel ikke være så useriøse her på forumet! Men for å rette opp i dette bør man vel lese infoen fra Mobyson, da ville dette være unødvendig! Sitat fra Mobyson: Kan virkelig alle få abonnement hos Mobyson? Siden våre kunder ikke kan få kreditt men alltid betaler sitt forbruk forskudsvis, stiller norsk lov ingen krav til at våre kunder må være over 18 år. Av samme årsak stilles det heller ingen krav til inntekt eller betalingshistorikk, til våre kunder. Alle kan i så måte få abonnement hos Mobyson. Forøvrig har man ikke lov til å oppbevare opplysninger om barn under 15 år, slik at dette er vår nedre aldresgrense. Link: [url="http://www.mobyson.no/go/i/38"]http://www.mobyson.no/go/i/38[/url] Ja da har vi dokumentasjonen på at Mobyson er en seriøs bedrift som ikke prøver å selge/lure 12 åringer til noe som helst! Vi bør heller ønske en slik bedrift velkommen og være glad for at noen gjør mobiltelefoni billigere! Noe Mobyson og Chess gjør. Uten disse ville vi ha betalt mye mer pr. minutt. Stå på Mobyson! Endret 17. juni 2004 av ebbe77 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ja da har vi dokumentasjonen på at Mobyson er en seriøs bedrift som ikke prøver å selge/lure 12 åringer til noe som helst!Vi bør heller ønske en slik bedrift velkommen og være glad for at noen gjør mobiltelefoni billigere! Noe Mobyson og Chess gjør. Uten disse ville vi ha betalt mye mer pr. minutt. Stå på Mobyson! Ja, hvis alle kort er i orden vil selvfølgelig forbrukerombudet ikke kunne si noe videre, men det gjenstår vel å se. Men det er jo ikke første gangen de er kommet i klammeri med forbrukerombudet. Det er jo ganske bemerkelseverdig at en såpass liten og relativt ny aktør her i Norge skal havne i trøbbel med forbrukerombudet så fort. Slikt virker ikke særlig positivt i mine øyne, selv om det skulle være aldri så billig. Nå har sikkert mange andre operatører hatt sine oppgjør med forbrukerombudet, men det jeg synes trekker negativt ned her at jeg nærmest kun har hørt om dette Mobyson selskapet i forbindelse med anklagelser fra forbrukerombudet. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Nå har sikkert mange andre operatører hatt sine oppgjør med forbrukerombudet, men det jeg synes trekker negativt ned her at jeg nærmest kun har hørt om dette Mobyson selskapet i forbindelse med anklagelser fra forbrukerombudet. Da foreslår jeg at du lister opp ALT det negative du har hørt om Mobyson - del informasjonen med andre! Hvor mange ganger har de kommet i klammeri med forbrukerombudet, som du sier? List det opp. For det er tydeligvis kun du som sitter med masse negativt å si om Mobyson. Som sagt tidligere, det er mer betenkelig at ingen sjekker alderen til de som kjøper fysiske kontantkort i butikk. Selv en 7-åring kan gjøre det uten problemer. Hos Mobyson er det faktisk en god del vanskeligere, all den tid man må ha tilgang til en elektronisk betalingsløsning, som faktisk innebærer at man har oppnådd en viss alder - antageligvis 16 år. Og hvilke 12-åringer har kredittkort og nettbank? Men en hvilken som helst 7-åring kan kjøpe et påfyllingskort i butikken, uten noe som helst kontroll. Og det er faktisk også en inngåelse av en avtale, selv om butikken i prinsippet ikke har lov til å selge noen verdens ting til noen som ikke er gammel nok til å disponere sine egne penger. (husker ikke 100%, men tror det er 15 år) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Nå har sikkert mange andre operatører hatt sine oppgjør med forbrukerombudet, men det jeg synes trekker negativt ned her at jeg nærmest kun har hørt om dette Mobyson selskapet i forbindelse med anklagelser fra forbrukerombudet. Da foreslår jeg at du lister opp ALT det negative du har hørt om Mobyson - del informasjonen med andre! Hvor mange ganger har de kommet i klammeri med forbrukerombudet, som du sier? List det opp. For det er tydeligvis kun du som sitter med masse negativt å si om Mobyson. Dersom du hadde lest litt rundt hadde nok tilogmed du fått med deg at to ting er nevnt i denne tråden. To ting i seg selv er ikke nødvendigvis mye, men når det er en såpass ny aktør, da fremstår det som mye. Oi oi, etter å ha googlet litt etter linker var det ikke bare tatovering og "barnepakken" fra idag jeg fant: " Siden selskapet etablerte seg i Norge i oktober i fjor(2000), har det vært i klammeri med Forbrukerombudet tre ganger." Tror denne artikkelen skulle dekke det meste. Les og lær. http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d194771.htm Lenke til kommentar
joschram Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Til: Vice Du har ikke gjort skikkelig research. Nåværende Mobyson har ingenting med tidligere Mobyson. De som står bak nye Mobyson har ingenting med gamle Mobyson. De har kun kjøpt merkevaren og rettighetene til navnet Mobyson. Så den eneste saken du har mot Mobyson er den med 12 års grense som i virkeligheten ikke er noen sak siden Chess, Sense osv. opererer med de samme eller verre grenser enn Mobyson. Johannes Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Til ovenstående.("Vice") Er selv skeptisk til Mobyson. Men ikke bland inn en artikkel som er flere år gammel og ikke har noe med nystartede Mobyson av i dag å gjøre... Det er useriøst!!! Endret 17. juni 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Til ovenstående.("Vice")Er selv skeptisk til Mobyson. Men ikke bland inn en artikkel som er flere år gammel og ikke har noe med nystartede Mobyson av i dag å gjøre... Det er useriøst!!! enig!! gi Mobyson er sjanse!! Lenke til kommentar
joschram Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg tror nok Mobyson har livets rett. I det minste en stund, for så å bli kjøpt opp av en større aktør etterhvert. En annen ting man bør legge merke til er at alle de nye aktørene/kontantkortene som har kommet de siste ukene (Talkmore, Mobyson, Sense på nett) alle benytter Netcom sitt nettverk. Jeg tror at Netcom er ute etter å ta Telenors kontantkort-kunder, men de vil ikke gjøre det selv, men via sub-operatører som har et lavere kostnadsnivå. Etter hva jeg vet benytter Chess Telenors nett for sitt kontantkort (de gjorde ihvertfall det på sitt tidligere kontantkort). Spørsmålet er da om Chess får like bra priser fra Telenor som Talkmore, Sense og Mobyson får fra Netcom? Johannes Lenke til kommentar
jendor Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Dersom du hadde lest litt rundt hadde nok tilogmed du fått med deg at to ting er nevnt i denne tråden. To ting i seg selv er ikke nødvendigvis mye, men når det er en såpass ny aktør, da fremstår det som mye. Oi oi, etter å ha googlet litt etter linker var det ikke bare tatovering og "barnepakken" fra idag jeg fant: " Siden selskapet etablerte seg i Norge i oktober i fjor(2000), har det vært i klammeri med Forbrukerombudet tre ganger." Tror denne artikkelen skulle dekke det meste. Les og lær. http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d194771.htm Dersom du hadde lest litt rundt hadde nok tilogmed du fått med deg at dette ikke handler om dagens Mobyson, som ikke har noen som helst ting til felles med det gamle Mobyson, bortsett fra navnet. Den artikkelen du linker til er fra 27/01-2001, og har således med det GAMLE Mobyson å gjøre. Kanskje en ide å lese datoen før du poster slike innlegg. Det minste du kan gjøre er vel å redigere bort usannhetene dine. Barnepakke og tatovering? Skjønner ikke hvor folk tar det fra. Det er greit nok å være skeptisk, men skal man velge ut fra hvem som har vært i klammeri med Forbrukerombudet flest ganger, så stiller verken Telenor eller NetCom særlig langt fram i feltet. Endret 17. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Ok, dersom "Nye Mobyson" virkelig ikke har noe å gjøre med "gamle Mobyson" da faller selvfølgelig hele tatoveringssaken bort. Og godt er det. Men "barnepakken" regner jeg med fortsatt tilhører "Nye Mobyson"? http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article240960.ece Og hvorfor har de egentlig brukt samme navn som et firma som kom såpass skjevt ut for noe år tilbake?? Edit: PS! Dersom Sandis kan bekrefte at "Nye Mobyson" overhodet ikke har noen tilknytning/forbindelse med "gamle Mobyson" her i Norge, da ser jeg ikke noen spesiell grunn lenger til å være så skeptisk lenger for min del. Endret 17. juni 2004 av Vice Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Sandis...(hvem han nå enn er) forsvarer jo Mobyson veldig, men det er jo greit det og da er jeg jo enig i at han kan si litt om hvilken tilknytnig han har til Mobyson. Da hadde jo alt falt mer på plass. Hadde bare blitt mer avklart. Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Sandis...(hvem han nå enn er) forsvarer jo Mobyson veldig, men det er jo greit det og da er jeg jo enig i at han kan si litt om hvilken tilknytnig han har til Mobyson.Da hadde jo alt falt mer på plass. Hadde bare blitt mer avklart. Ut i fra hans poster tidlig på denne tråden kan det virke som om han ER mobyson. Han bruker VI ganske mye. Hvem han er i mobyson er jo en helt annen sak. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 sandis er helt sikkert Thomas Sandaker, direktør i Mobyson. Utifra brukernavnet regner jeg med dette. Johannes Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Sandis...(hvem han nå enn er) forsvarer jo Mobyson veldig, men det er jo greit det og da er jeg jo enig i at han kan si litt om hvilken tilknytnig han har til Mobyson.Da hadde jo alt falt mer på plass. Hadde bare blitt mer avklart. Ut i fra hans poster tidlig på denne tråden kan det virke som om han ER mobyson. Han bruker VI ganske mye. Hvem han er i mobyson er jo en helt annen sak. Tja, utifra oppslag i Brønnøysundregisteret står det "Daglig leder/administrerende direktør: Thomas Sandaker" (som sikkert kan knyttes til "Sandis")så da burde jo han være riktig mann til å uttale seg om eventuelle tilknytning etc. til "Gamle Mobyson". Edit: joschram dro samme konk. Endret 17. juni 2004 av Vice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå