Gå til innhold

Mobyson hva skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp litt enig der. har vært mye positivt snakk om dem fra andre brukere. men ingen som har fått tilsendt sim kort eller noe fra dem ennå. og nå prøver de å lure 12åringer til å skrive abbonnement hos dem. lureri. enten talkmore eller mobyson kommer til å gå konkurs tror jeg. tidem vil nok vise hvilken av dem

Lenke til kommentar

Herregud....Kan dette være sant....

Er det Mobyson her i norge vi snakker om?

I så fall utrolig kynisk.

 

Alle nye må få en sjanse...

Men personlig hopper jeg ikke på det billigste med en gang...

Ser det heller over tid før jeg bestemmer meg...

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Bah, hele Mobyson greia høres rimelig jalla ut. Skal de lure fjortisser til å signe opp uten foresattes tillatelse??

Tar jeg ikke helt feil heller er dette det samme selskapet som hadde den totalt latterlige "tatoverings markedsføringen" for en stund siden. Useriøst er ordet ja. :mad:

Lenke til kommentar
Dette er hva Mobyson skriver på sin internettside: "Absolutt alle får.
Hos Mobyson er alle velkomne som kunder. Vi gjør ingen kredittvurdering og du trenger ikke være fyllt 18 år; det er ingen bindingstid eller betingelser med liten skrift; kort og godt bare lave priser."

Er det og oppfordre 12 åringer til å kjøpe abonnement? Nei! En annen sak er det at VELDIG mange 12 åringer har abonnement, hvorfor skal ikke de kunne få et slik abonnement som er vesentlig billigere enn de kontantkortene som de nå kjøper? Hva er forskjellen? Trur foreldrene vil være glad for at en sparer penger jeg da! Jeg har selv bestilt et abonnement til min sønn, billigst, full kontroll! MYE bedre en kontantkortene prismessig og med like stor kontroll for oss foreldre. Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

forskjellen er at barn i en så ung alder ikke tenker helt klart. det høres jo veldig stas ut for en 12åring å ha et eget abbonnement uten noe tillatelse fra foreldrene. det er useriøst og lureri når et selskap gjør sånt. det er en grunn til at man MÅ være 18 år for å inngå egne avtaler.

Lenke til kommentar
[quote name='duda' date='17/06/2004 : 13:20'] forskjellen er at barn i en så ung alder ikke tenker helt klart. det høres jo veldig stas ut for en 12åring å ha et eget abbonnement uten noe tillatelse fra foreldrene. det er useriøst og lureri når et selskap gjør sånt. det er en grunn til at man MÅ være 18 år for å inngå egne avtaler. [/quote]
Hvem som helst kan kjøpe kontantkort, noe dette også er! Fungerer på samme måte! Man kan ikke bruke for mer en det som står på kortet. Man bør forstå den forskjellen! Dermed ingen risiko! Bare lave priser. Endret av ebbe77
Lenke til kommentar

Først og fremst er det jo et KONTANTABONNEMENT. Det betyr at man ikke kan pådra seg kreditt. Dermed er det ingen problemer med dette sammelignet med. f.eks. kontantkort man kjøper i butikken, kiosken eller bensinstasjonen.

 

Hos Mobyson og Talkmore er det nå engang slik at man må ha et kredittkort eller bankkonto for i det hele tatt å få brukt abonnementet. Påfyll skjer via nettbank eller online betaling med kredittkort. Etter det jeg vet er det ikke mange under 18 som har kredittkort her i landet, og 12-åringer har vel heller ikke en nettbank-konto som de disponerer fritt.

 

Jeg synes faktisk praksisen med fysiske kontantkort er verre, fordi alle kan kjøpe de. Det er ingen som blir nektet i butikken å kjøpe påfyllingskort - selv ikke en 7-åring. Med å ha selve administrasjonen og påfyll på nett så er det faktisk en viss kontroll, nettopp fordi man må ha oppnådd en viss alder før man kan bruke påfyllingsmulighetene! I praksis betyr det at man har fylt 18 år dersom man bestiller hos Mobyson.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke dette abonnementer, da. Det er forhåndsbetalte tellerskritt. Det er lignende de telekortene man får kjøpt for telefonbokser. Det er ingen aldersgrense på å kjøpe ting i Norge, bare på å inngå binnende avtaler.

vet at det ikke er abbonementer, men uansett, så må en som er myndig "underskrive" kontrakten. la det stå i sitt navn. en som ikke er myndig har ikke lov til å inngå avtaler.

Lenke til kommentar

Det har aldri vært Mobyson sin intensjon/mål og verken drive markedsføring rettet mot barn eller "lure" unge inn i noen form for avtale.

 

Det vi tilbyr er eksakt det samme produktet som selges helt uten aldersgrense i butikk, med 12 års aldersgrense hos Chess og helt uten aldersgrense på websiden til Sense.

 

Det som kan virke som stridens kjerne er bruken av uttrykket "forhåndsbetalt abonnement" i stede for at vi har kalt det kontantkort. Bakgrunnen for at vi valgte dette er definisjonen på kontantkort i sort grad har vært ensbetydende med svært høye priser - noe du ikke finner hos Mobyson.

 

kan ellers forsikre alle om at ingen kunder hos Mobyson bider seg til noen form for avtale, forpliktelser eller annet som ikke forenelig med det faktum at dette i prisnippet er 100% det samme som et kontantkort.

 

På den positive siden - ønsker man å avslutte hos Mobyson får man utbetalt sin restsaldo. Har du kjøpt et kontantkort med 500 kroner hos Narvesen feller lignende tår du ikke igjen noe dersom du ønsker å bytte leverandør.

 

En stor takk til de som faktisk er positive til at det blir billigere og bruke mobilen.

 

Til dere som er skeptiske - håper dere gir oss en sjans !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...