Gå til innhold

Problem - Powercolor 9800PRO AIW

lonyl

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen kan gi meg et hint om hva problemet kan være.

Fikk erstattet mitt 9700pro AIW med et 9800pro AIW, årsaken var at PC enten låste seg eller restartet ofte. I mellomtiden kjørte jeg et 9600(PRO tror jeg), og alt fungerte fint.

Så, når jeg nå puttet inn mit 9800 så skjer det fanden ta meg igjen. Restart etter 15 min. spilling. HK er Asus A7V8X Bios v.14, CPU-temp ligger på rundt 58 grader og skjermkortet er heller ikke særlig varmt.

Jeg har fortsatt 120W igjen av limit på power.

Har Catalyst 4.6, fjernet også driverne fra 96'n før installasjon av 98'n.

Sukkkkkk...

Håper noen kan komme med tips.

MVH

Lonyl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes 58 grader på cpu er veldig varmt, men nå har jeg bare en slapp Intel 2.53 GHz maskin som ligger på jevnt 34 grader. Jeg tror nok skjermkortet ditt blir for varmt. kast inn masse vifter i maskinen, så kanskje du får en sjanse til å spille lenger. PC kort er veldig nødne på varmen, og den vifta som er på kortet er en vits. Det har i allefall jeg lært meg. Prøv å bytte den med noe bedre.

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte mitt PC Radeon9800pro kort tidligere i vår så hadde jeg akkurat det samme problemet. Det er hovedkortet ditt. Finn en demobrukt A7V8X-X, så funker alt sammen. :yes:

Det funket for meg, og oppgraderingen fra mitt A7V8X , til A7V8X-X kosta meg 250kr, samtidig som CPU tempen sank med 10*C.. fantastisk mye bedre :thumbup: .

Lenke til kommentar

Mange forslag, gode eller ei. Mitt power er et Aopen 320W, så dere med q-tech-teorien hjelper lite. Formattering er vel litt drastisk, men kan hjelpe.

Skal bytte til et Chieftec 400w PSU, deretter hive inn et image av XP.

Så får jeg se hva som skjer.

Lonyl

Lenke til kommentar
Mange forslag, gode eller ei. Mitt power er et Aopen 320W, så dere med q-tech-teorien hjelper lite. Formattering er vel litt drastisk, men kan hjelpe.

Skal bytte til et Chieftec 400w PSU, deretter hive inn et image av XP.

Så får jeg se hva som skjer.

Spar deg alt det der. Du MÅ ha et nytt hovedkort, fordi A7V8X ikke støtter nyere VGA kort... :ermm:

Lenke til kommentar

t0mse: Hva legger du i nyere grafikkkort? Og hva er det med 98'n som gjør at dette ikke funker.?!?!

Hadde et 9700 PRO som fungerte fint intill at TV-utgangen ble ødelagt. Fikk da et 9700AIW i erstatning, som fungerte fint i 3-4 måneder før det ble krøll slik som det er nå. Bytta 97'n og fikk nå 9800AIW og har diverse problemer. VPU-recover slår inn, sarva grafikk, heng, restart.

eders

LonyL

Lenke til kommentar

Tja, inkompatibilitet betyr ikke at ting ikke fungerer, men det er mulig at du kan lese om selve problemet på siden til produsenten, burde jo avklare om det er kompatibelt eller ikke.

Men jeg synnes også at 57 grader er litt for mye, har selv funnet ut at amd liker ikke +55 Grader, er ofte over denne grensa at ustabilitet kommer.

Lenke til kommentar

Temperaturen er ikke grunnen. Det har fungert problemfritt opptil 65 grader.

Det spiller ingen rolle om deksel er av eller på, og om det blir tilført kaldluft eller ikke.

eders

LonyL

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...