aklla Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) har sett at en del har spørt om batch scripting i det siste, som logonscript og slikt, er dette ett script som er på vei til til å bli glemt av den vanelige brukeren? før du leser dette må du laste ned denne filen AdPrint.zip her kommer en liten guide om batch jeg tar for meg logonscript i første omgang, får se hva som kommer senere @echo off alle script starter med det, det skjuler koden bak scriptet når det kjøres hvis du kjører windows 2000 sammen med eldre os er det fint å skille disse 2, skrivere og slikt funker ikke slik det skal på 98 og logonscript. slik gjør du det: if "%os%" == "Wi" goto winnt if "%os%" == "Windows_NT" goto winnt2 :winnt echo avslutter rem pålogging for windows 98 og eldre exit :winnt2 la oss se på første linje: if "%os%" == "Wi" goto winnt der ser du at %os% == "wi" 98 bryr seg om det == tegnet, den kjører første linje uansett, men windows 2000 må ha if "%os%" == "Windows_NT" goto winnt2 (winnt2 kan jo skiftes ut) goto winnt2 betyr at den hopper over alt som er mellom winnt2 og :winnt2 så over til å legge til, fjerne og sette standard skrivere: her er det en del dokumentasjon og en VELDIG bra fil: http://www.jsiinc.com/SUBM/tip6000/rh6065.htm last den ned for at dette skal funke, og legg den der logonscriptene skal ligge ett lekenettverk: servernavn= petter skrivere= skriver1 skriver2 datarom= datarom1 og datarom2 skriver1 er på datarom1 osv navn på maskinene er dataromX-01 til 05 de på brukere på datarom1 skal ha skriver1 osv her er scriptet for det: @echo off if "%os%" == "Wi" goto winnt if "%os%" == "Windows_NT" goto winnt2 :winnt echo avslutter rem pålogging for windows 98 og eldre exit :winnt2 \\petter\NETLOGON\ADPRINTX.EXE /f /v rem fjerner alle skrivere if "%computername%" == "datarom1-01" goto datarom1 if "%computername%" == "datarom1-02" goto datarom1 if "%computername%" == "datarom1-03" goto datarom1 if "%computername%" == "datarom1-04" goto datarom1 if "%computername%" == "datarom1-05" goto datarom1 if "%computername%" == "datarom2-01" goto datarom2 if "%computername%" == "datarom2-02" goto datarom2 if "%computername%" == "datarom2-03" goto datarom2 if "%computername%" == "datarom2-04" goto datarom2 if "%computername%" == "datarom2-05" goto datarom2 rem husk at navnene på maskinene må ha riktig størrelse :datarom1 \\petter\NETLOGON\ADPRINTX.EXE /c \\petter\skriver1 lbp rem legger til skriver1 exit :datarom2 \\petter\NETLOGON\ADPRINTX.EXE /c \\petter\skriver2 lbp rem legger til skriver2 exit dette legger riktig skriver, fjerner alle andre nettverks-skrivere les rem under en del av kodene, der står det hva de gjør, setter du rem forran en linje, så gjør den linjen ingenting post spørrsmål og tips her beklager at dette scriptet hadde noen små feil, sjefen kom å forstyrret meg midt i arbeidet... adprintx.zip Endret 14. november 2006 av aklla Lenke til kommentar
TorS Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg bare lurte... Hvor kommer odin inn i bildet? Du har ikke nevnt odin med et ord før den plutselig dukker opp i koden. Er Odin en server på lik linje som petter? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg bare lurte... Hvor kommer odin inn i bildet? Du har ikke nevnt odin med et ord før den plutselig dukker opp i koden. Er Odin en server på lik linje som petter? nei, Odin er serveren her, jeg har kopiert litt fra logonscriptet jeg lagde til den serveren, men glemte å skifte navn det er fikset nå.. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 :datarom2\\petter\NETLOGON\ADPRINTX.EXE /c \\petter\skriver2 lbp rem legger til skriver1 exit En liten leif her? Den legger vel strengt talt inn skriver2? Og hvor kommer adprintx.exe fra? Kan ikke si jeg har hørt om det før faktisk... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 litt om adprint.exe da: det er ett program som en nettverks-administrator har laget, alt det gjør er å legge til, fjerne og sette standard skrivere, som ofte er ett problem på nettverk. etter jeg startet å bruke det her har alt funket som det skal med skrivere på nettverket. DU MÅ LASTE NED DEN FILA OG LEGGE DEN DER LOGONSCRIPTENE SKAL VÆRE FOR AT SCRIPTET JEG LAGDE SKAL FUNKE! (veldig viktig) jeg skrev kanskje ikke dette godt nok i den første posten... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 \\petter\NETLOGON\ADPRINTX.EXE /f /v \\petter\NETLOGON\ADPRINTX.EXE /c \\petter\skriver1 lbp \\petter\NETLOGON\ADPRINTX.EXE /c \\petter\skriver2 lbp Tror du fikk presisert poenget i den første posten. Attpåtil 3 ganger. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Den AdPrint.zip kan ikke lastes ned. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 funker da her, men jeg kan jo sende den til deg hvis du sliter med å få lastet den ned Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 funker da her, men jeg kan jo sende den til deg hvis du sliter med å få lastet den ned Jeg ønsker om at du sender den. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Edit: Glem det. Endret 23. august 2005 av sosohal Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Får beskjed at jeg ikke får lastet den ned, noen som kan sende den til meg? Send på mail til: [email protected] Også en ting til, jeg skjønner ingenting av dette Endret 14. oktober 2006 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
itfreak Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Får beskjed at jeg ikke får lastet den ned, noen som kan sende den til meg?Send på mail til: [email protected] Også en ting til, jeg skjønner ingenting av dette 7071367[/snapback] send det til [email protected] får ikke lastet ned jeg heller Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 filen ligger nå vedlagt i posten... utrolig at denne posten brukes enda Lenke til kommentar
itfreak Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 filen ligger nå vedlagt i posten... utrolig at denne posten brukes enda 7281232[/snapback] jeg er ny her, registrerte meg i dag Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 oki, velkommen bare spør enten her eller på PM hvis det er noe du lurer på... er elendig formatering på den guiden jeg har laget, noe som gjør det litt vanskelig å lese... Lenke til kommentar
itfreak Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 oki, velkommen bare spør enten her eller på PM hvis det er noe du lurer på... er elendig formatering på den guiden jeg har laget, noe som gjør det litt vanskelig å lese... 7282146[/snapback] jeg er her for og lære så deg kommer jeg til og ha mye kontakt med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå