Gå til innhold

Hvordan få mest mulig ut av en gammel pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5 år gammel pc...:(

den består av:

pentium3 700mhz prosessor

ca 460 mb sd ram

16mb ati grafikkkort (2*agp)

som dere sikkert skjønner så har jeg problemer med å takle 3d spill...

jeg har tenks å gjøre en liten innvestering i skjermkort (pga at jeg skall på ett ganske stort cs lan snart...) og jeg har tenkt å kjøpe ett: Gainward GeForce FX5200 64MB DDR PCI. ca 750kr

kommer jeg til å få bedre fps i cs???(fps'n varierer fra 15-100 nå..!!!)

hva kan jeg gjøre for og få bedre fps???

hvilken windows verson støtter jeg best?

mvh fortvilet gamer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den består av:

ca 460 mb sd ram

jeg har tenks å gjøre en liten innvestering i skjermkort (pga at jeg skall på ett ganske stort cs lan snart...) og jeg har tenkt å kjøpe ett: Gainward GeForce FX5200 64MB DDR PCI. ca 750kr

mvh fortvilet gamer

..for all del, ikke kjøp FX5200. Det er et tragisk kort, men går fint å spille cs på det. Kan anbefale 9600 Pro/XT til deg, blir kanskje litt overkill da men :roll:

Hawk

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg ville kjøpt noe slikt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116353&cks=PRL

Hvordan dette er i CS kan sikkert andre svare bedre på, men jeg syns ikke pc'en din er verd ett dyrere skjermkort akkurat nå. Dessuten er dette ett bedre kort enn fx5200 i mange tilfeller (ikke dx9 selvsagt)

:Edit Eller kanskje dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112468&cks=PRL

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

den består av:

ca 460 mb sd ram

mvh fortvilet gamer

Har også en en p3 pc, har klokket den + har et GF MX420 kort i den. Under har du spes:

Intel celeron p3 766@1150Mhz, Vcore: 1.75v@1,90v = en økning på 384Mhz, FSB: 66@100Mhz

GF MX420 gpu:250@350mhz Mem: 333@443Mhz = maks klokket, AGP porten klarer maks 4x på min (AGP Pro :green: )

Asus CUSL2-M husker ikke om det var en M eller ikke.

384Mb SDRam 100/133Mhz

PSU 185w

Resten er ikke så viktig, det jeg prøver å komme fram til er at du kan klokke din cpu opp. Før når jeg brukte R9200 kort så fikk jeg en merkabar ytelses økning når jeg klokket, samt at FSP på spillet steg med ca 20 FPS.. Lå på 30 fra før av, så ved klokking lå jeg på rundt 40-50 FSP. Bruker MX-kortet nå og har ikke prøvd det så mye men det klarer seg minst like bra som 9200 kortet.

Jeg lurer på hvilket HK du har... og håper for all del at du har en Intel P3, ikke celeron ;)

Angående skjermkortet ditt ville jeg ha satset på f.eks GF TI 4200/4400. De er kraftige nok i dag.. Eller du kan gå for et annet..

Når det gjelder minnet skal Win98SE støtte det og mer til, så det skal ikke være no problem, men 98 er ikke så bra til å frigjøre minne som xp, så jeg anbefaler deg å ha et minne-frigjørings program installert, hvis du nå har 98 inne da.

Når det gjelder OS, så kjører jeg Xp pro. går helt fint for meg.. bare litt for lite minne...

Du kan også defragmentere HD din slik at den yter litt mer..

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

P3 700 burde relativt lett klokkes opp mot 900 mhz. Det skal bare være å øke FSB'n.. :)

Ang. skjermkort så er det bortkastet å kjøpe dx9 kort, cpu'n er ikke kjapp nok for dx9 spill samme hva. For dx8 og under er det GF4ti serien som er kongen. Kjøp et brukt GF4ti kort :)

Pass på at volt på agp slotten har gått fra 3,3 til 1,5. Sjekk hva ditt hovedkort takler.

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal være noe problem, kjører på 2x på ditt hk mest sannsynlig. Du kan jo sende en mail til komplett og spørre :)

Det kortet du fant der er vanvittig mye raskere enn Gainward GeForce FX5200 64MB DDR PCI. ca 750kr kortet du først tenkte på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...