Gå til innhold

i/o shield - er bakplata nødvendig?

tjaa

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om den er påkrevet evt. for jording av hk - hittil, når jeg har kjøpt demokort uten bakplate, så har jeg kappa og fjerna den biten som ikke passer med hk ( oftest lyd og usb/lan edit: på den som følger med kabinett ).

mtp. støv, så er det åpninger foran og bak på alle kabinetter der det kommer inn uansett...

Syns det er morsomt å bygge billig for folk ( og meg selv ) som ikke er så nøye på det, men er det strengt tatt nødvendig mtp. maskinens levetid, evt. pirk å pukke på at den skal være komplett?

Endret av tjaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om den er påkrevet evt. for jording av hk - hittil, når jeg har kjøpt demokort uten bakplate, så har jeg kappa og fjerna den biten som ikke passer med hk ( oftest lyd og usb/lan edit: på den som følger med kabinett ).

mtp. støv, så er det åpninger foran og bak på alle kabinetter der det kommer inn uansett...

Syns det er morsomt å bygge billig for folk ( og meg selv ) som ikke er så nøye på det, men er det strengt tatt nødvendig mtp. maskinens levetid, evt. pirk å pukke på at den skal være komplett?

Den er ikke nødvendig, men den støtter tilkoblingskontaktene, samt at støv slipper lettere inn/ut av PCen din.

Den stopper også en del lyd, siden CPU-vifta ligger som regel like bak i/o panelet.

Lenke til kommentar
Den er ikke nødvendig, men den støtter tilkoblingskontaktene

I/O-plata hjelper ikke noe når du stikker inn kabler osv, siden den ikke sitter fast i kontaktene.

Hvis du monterer I/O panelet rett, vil du merke at det setter et press på kontaktene. Ergo, de varer lenger hvis du bytter kabler ofte.

Har du ikke montert i/o shield'et ditt rett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...