tjaa Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Jeg lurer på om den er påkrevet evt. for jording av hk - hittil, når jeg har kjøpt demokort uten bakplate, så har jeg kappa og fjerna den biten som ikke passer med hk ( oftest lyd og usb/lan edit: på den som følger med kabinett ). mtp. støv, så er det åpninger foran og bak på alle kabinetter der det kommer inn uansett... Syns det er morsomt å bygge billig for folk ( og meg selv ) som ikke er så nøye på det, men er det strengt tatt nødvendig mtp. maskinens levetid, evt. pirk å pukke på at den skal være komplett? Endret 17. juni 2004 av tjaa Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg lurer på om den er påkrevet evt. for jording av hk - hittil, når jeg har kjøpt demokort uten bakplate, så har jeg kappa og fjerna den biten som ikke passer med hk ( oftest lyd og usb/lan edit: på den som følger med kabinett ). mtp. støv, så er det åpninger foran og bak på alle kabinetter der det kommer inn uansett... Syns det er morsomt å bygge billig for folk ( og meg selv ) som ikke er så nøye på det, men er det strengt tatt nødvendig mtp. maskinens levetid, evt. pirk å pukke på at den skal være komplett? Den er ikke nødvendig, men den støtter tilkoblingskontaktene, samt at støv slipper lettere inn/ut av PCen din. Den stopper også en del lyd, siden CPU-vifta ligger som regel like bak i/o panelet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Den er ikke nødvendig, men den støtter tilkoblingskontaktene I/O-plata hjelper ikke noe når du stikker inn kabler osv, siden den ikke sitter fast i kontaktene. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Den er ikke nødvendig, men den støtter tilkoblingskontaktene I/O-plata hjelper ikke noe når du stikker inn kabler osv, siden den ikke sitter fast i kontaktene. Hvis du monterer I/O panelet rett, vil du merke at det setter et press på kontaktene. Ergo, de varer lenger hvis du bytter kabler ofte. Har du ikke montert i/o shield'et ditt rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå