Gå til innhold

Flash i HTML (vha Java Action Script)

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder paa med aa lage et html side naa. Vet noen at hvordan jeg kan lage et script i Html slikt at man kan foerst vise et Flash-movie i ca. 10 sekunder ogsaa AUTOMATISK flyttet til et normalt Html side.

Takk paa forhaand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen

Men jeg vet forsatt ikke hvordan jeg kan benytte denne kommandoen.

<meta http-equiv="refresh" content="10; URL=dinhtmlside.html" /> er vel en Java script, jeg brukte Flash MX naa, hvordan kan jeg gjoere det der? Hvor skal evt. filnavn til Flash-movie ligger?

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen

Men jeg vet forsatt ikke hvordan jeg kan benytte denne kommandoen.

<meta http-equiv="refresh" content="10; URL=dinhtmlside.html" /> er vel en Java script, jeg brukte Flash MX naa, hvordan kan jeg gjoere det der? Hvor skal evt. filnavn til Flash-movie ligger?

Nei, det er ikke JS, men HTML. Denne setter du mellom <head> og </head>-taggene i dokumentet, og den vil redirecte brukeren til dinhtmlside.html etter 10 sekunder.

...men hvis du er helt lam når det gjelder HTML, og helst bruker DreamWeaver eller lignende grafiske editorer, er det nok lettere å gjøre det i ActionScript, som TimmyTheRapboy påpeker.

Lenke til kommentar

I Falsh filme:

i den siste ruten på tidslinjen som du har blide i, der høyreklikker du, velger "Action", også går du på Basick Actions, og blar deg ned til Get URL.

Den funksjonene skulle nok fikse det du er ute etter.. :yes:

Endret av aog
Lenke til kommentar
Du bør ha den click-knappen, og den bør lages i HTML. Grunnen til dette er at ikke alle har flash, og da mister de tilgangen til siden din ;)

vel... jeg antar at flashfilmen blir plasert i et html doc, så da er det bare til å sette inn en knap som sier gå til siden.. ikke sikkert alle gidder å se flash film hver gang de skal inn på siden..

Lenke til kommentar

Det enkleste er om du setter inn getURL(); i den keyframe-n der du vil at brukeren skal bli sendt til en annen url. (Adressen settes inn mellom getURL(her); )

Du må forøvrig også passe på at brukeren alltid har en knapp i selve flashfilmen slik at han selv kan avbryte intro-en og komme seg inn til hovedsiden.

Lenke til kommentar
Det enkleste er om du setter inn getURL(); i den keyframe-n der du vil at brukeren skal bli sendt til en annen url. (Adressen settes inn mellom getURL(her); )

Du må forøvrig også passe på at brukeren alltid har en knapp i selve flashfilmen slik at han selv kan avbryte intro-en og komme seg inn til hovedsiden.

Du må forøvrig også passe på at brukeren alltid har en knapp utenfor selve flashfilmen slik at han selv kan avbryte intro-en og komme seg inn til hovedsiden.

Dette fordi alle skal ha tilgang til html-sida, selv om de har flash eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Du må forøvrig også passe på at brukeren alltid har en knapp utenfor selve flashfilmen slik at han selv kan avbryte intro-en og komme seg inn til hovedsiden.

Dette fordi alle skal ha tilgang til html-sida, selv om de har flash eller ikke ;)

Det beste er bare å sette inn en browser-sjekk!

Edit: Vi har like mange poster jo!

Endret av PiRANhA
Lenke til kommentar

Takk for saa mange nyttige tips fra dere

Men er det mulig aa sjekke om bruker stoette Flash? er det der Browser check gaa ut paa? slikt at jeg kan soerge for at den hoper til hovedsiden dersom brukeren ikke stoette Flash?

Lenke til kommentar
Takk for saa mange nyttige tips fra dere

Men er det mulig aa sjekke om bruker stoette Flash? er det der Browser check gaa ut paa? slikt at jeg kan soerge for at den hoper til hovedsiden dersom brukeren ikke stoette Flash?

Jepp det er det (fra Dreamweaver MX 2004:)

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_checkPlugin(plgIn, theURL, altURL, autoGo) { //v4.0
 var ok=false; document.MM_returnValue = false;
 with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')==-1 || (plugins && plugins.length)) {
   ok=(plugins && plugins[plgIn]);
 } else if (appVersion.indexOf('3.1')==-1) { //not Netscape or Win3.1
   if (plgIn.indexOf("Flash")!=-1 && window.MM_flash!=null) ok=window.MM_flash;
   else if (plgIn.indexOf("Director")!=-1 && window.MM_dir!=null) ok=window.MM_dir;
   else ok=autoGo; }
 if (!ok) theURL=altURL; if (theURL) window.location=theURL;
}
//-->
</script>
</head>

<body onLoad="MM_checkPlugin('Shockwave Flash','flashindex','flashfailed',false);return document.MM_returnValue">
</body>
<script name="Used by MM_checkPlugin" language="javascript">
<!--
with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')!=-1 && appVersion.indexOf('Mac')==-1) document.write(''+
'<scr'+'ipt language="VBScript">\nOn error resume next\n'+
'MM_dir = IsObject(CreateObject("SWCtl.SWCtl.1"))\n'+
'MM_flash = NOT IsNull(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash"))\n</scr'+'ipt>');
//-->
</script>
</html>

Hvor "flashindex" er din hovedside og "flashfailed" er siden brukeren blir sendt til hvis han ikke har flash installert.

PS: Dette kan enkelt gjøres fra behaviors menyen i Dreamweaver.

Behavior -> Check Plugin -> fyll inn riktig info

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...