Gå til innhold

Windows Update (xpsp2)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hva som skjer de som laster ned xpsp2 (release candidate 2) fra windows update hvis man har piratversonen av Xp..Kjenner flere som har det og er kun nysjerrig siden jeg har hørt at man absolutt er nødt til og ha original verson av XP for og få sp2..... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være "Umulig" å live hente ned den 100 MB store SP2 fra microsoft med pirat nøkler og jeg tror også corporate blir blokkert. Du kan laste ned SP1 og hente alle updates løst, men om det blir samme som SP2 vet jeg ikke. Kan sjekke senere i dag hos en kompis.

Lenke til kommentar

Har akkurat lastet ned SP2 RC2 og integrert denne med en WinXP installasjon. Har også tilpasset setup med en svarerfil (winnt.sif). Holder på å brenne det hele ut nå. Blir spennende å se hvordan installeringa går og hva som er nytt... Microsoft skryter jo veldig av denne oppdateringen. Det at de holder den igjen for å rette opp feil som dukker opp, betyr jo at de setter sikkerhet (og troverdighet) høyere enn noen gang...

Jeg syns det er bra at de gjør det ordentlig og venter gjerne lenger. Men det vil jo alltid dukke opp sikkerhetshull og bugs, så de begynner vel rett på SP3 :p

Lenke til kommentar
Du kan laste ned SP1 og hente alle updates løst, men om det blir samme som SP2 vet jeg ikke.

Det er LANGT ifra det samme!! SP2 er innbærer også mange nye funksjonaliteter og bl.a. en helt ny brannmur og sikkerhets senter. Siden SP2 er 99% sikkerhetsfokusert og beta-testingen har pågått i nesten et halvt år så tror jeg at SP3 ligger langt frem i tid.

Lenke til kommentar

Ska inrøme at eg har en brent Xp cd, men Nøkkelen funker som fy! HAr fått instalere alle andre updater SP1++ men lastet ned SP2, stod at språket ikkje passet overens me SP2 instl. har norsk XP installajon. Tips?? uten om installere xp om igjen(har akkurat gjort d)

Lenke til kommentar

Everest professional info (Gamle AIDA32)

Operating System Properties

OS Name Microsoft Windows XP Professional

OS Code Name Whistler

OS Language English (United States)

OS Kernel Type Uniprocessor Free

OS Version 5.1.2600 (WinXP Retail)

OS Service Pack Service Pack 2, v.2149

OS Installation Date 22/03/2004

OS Root C:\WINDOWS

DirectX DXdiag info

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

:thumbup:

Lenke til kommentar
De små vinduene som dukker opp å minner deg på at sikkerheten din er for dårlig var irriterende, men heldigvis gikk det an å slå dem av.

Det er jo HELE poenget med SP2. Den er 100% sikkerhetsfokusert, og tro på meg når jeg sier at alle vanlige brukere trenger en slik på minnelse/masing om sikkerhet!

Lenke til kommentar

Kjipt at SP2 security center ikke kjenner så mange antivirus program så det blir stående spørsmålstegn ved om du har det på maskinen, men det blir nok ordnet. Skal jo bli grønnt lys når det er antivirus installert.

Brannmuren var faktisk ganske bra, har testet på shields up og sygate security check. Det er mange flere steder å teste brannmuren på men disse sjekker da det meste.

Lenke til kommentar

Det du nevner om anti-virus er rappotert inn tidlig i beta-fasen.. ;) men det må også de forskjellige aktørene komme med input.

Det er mange måter å teste brannmurer på, men den er som du sier ganske tett.

Lenke til kommentar

men kan noen si meg hvordan jeg kan forandre windows keyen etter installasjon, for nå har jeg vist brukt en av de "ulovlige" keysa.

Jada jada vet jeg har pirat windows, men se hvor mye det bryr meg.

Hadde en veiviser tidligere om hvordan en skulle forandre keyen i windows, men den ser ikke ut til å fungere :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...