Gunnar_ Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Vi som har INO har ingen porter å åpne. Vi er mange (minst 60 tror jeg) som deler en ip. Men DC fungerte helt flott frem til for en uke siden, og jeg kan laste opp med 50kB med torrent, så jeg regner med at det er begrenset med vilje. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Har nettopp snakket med "kundeservice" og de later som om de ikke vet noen ting som vanlig. Noen som vil vedde med meg om tekninsk avdeling noen gang kommer til å ringe meg tilbake? Godt jeg bor et sted som absolutt alle andre beredbåndsleverandører kan levere..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Vi som har INO har ingen porter å åpne. Vi er mange (minst 60 tror jeg) som deler en ip. Men DC fungerte helt flott frem til for en uke siden, og jeg kan laste opp med 50kB med torrent, så jeg regner med at det er begrenset med vilje. jeg har også bredbånd fra BKK(INO). det stemmer at det ikke er noen åpne porter, men dette kan enkelt ordnes. Fra bkk er alle porter åpne på den lokale IPen 192.168.0.30. som standard får alle maskiner i lokalnettet ditt ip fra *.35 og oppover. Du kan da sette ipen manuellt på din pc, eller evt. konfigurere switchen til *.30 for å åpne hele nettverket. OBS! hvis du åpner alle portene så installer en BRANNMUR! Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Vi som har INO har ingen porter å åpne. Vi er mange (minst 60 tror jeg) som deler en ip. Men DC fungerte helt flott frem til for en uke siden, og jeg kan laste opp med 50kB med torrent, så jeg regner med at det er begrenset med vilje. jeg har også bredbånd fra BKK(INO). det stemmer at det ikke er noen åpne porter, men dette kan enkelt ordnes. Fra bkk er alle porter åpne på den lokale IPen 192.168.0.30. som standard får alle maskiner i lokalnettet ditt ip fra *.35 og oppover. Du kan da sette ipen manuellt på din pc, eller evt. konfigurere switchen til *.30 for å åpne hele nettverket. OBS! hvis du åpner alle portene så installer en BRANNMUR! Hei ZeVs^ Det vi snakker om er ikke at porter er åpne eller stengt men at BKK desverre struper trafikk på diverse porter slik at selv om du har gjort slik du beskriver så vil du merke det at farten er STERKT redusert Oi leste ikke alt desverre min feil ! Endret 18. juni 2004 av AndrewL Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Vi som har INO har ingen porter å åpne. Vi er mange (minst 60 tror jeg) som deler en ip. Men DC fungerte helt flott frem til for en uke siden, og jeg kan laste opp med 50kB med torrent, så jeg regner med at det er begrenset med vilje. jeg har også bredbånd fra BKK(INO). det stemmer at det ikke er noen åpne porter, men dette kan enkelt ordnes. Fra bkk er alle porter åpne på den lokale IPen 192.168.0.30. som standard får alle maskiner i lokalnettet ditt ip fra *.35 og oppover. Du kan da sette ipen manuellt på din pc, eller evt. konfigurere switchen til *.30 for å åpne hele nettverket. OBS! hvis du åpner alle portene så installer en BRANNMUR! Hei ZeVs^ Det vi snakker om er ikke at porter er åpne eller stengt men at BKK desverre struper trafikk på diverse porter slik at selv om du har gjort slik du beskriver så vil du merke det at farten er STERKT redusert *post slettet* EDIT: her redigeres det fort Endret 18. juni 2004 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 De aller aller fleste fildelingsprogram er ikke avhenig av en spesiell port. Prøv å sett porten til f.eks 6665 som er standar IRC port(som også kan endres) eller 6891 som msn bruker(kan ikke endres) Lenke til kommentar
Uncreation Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Doh, portendring var selvsagt det første som ble forsøkt. Det fungerte i hvert fall ikke her, så med mindre de kjører forskjellige strupemetoder for forskjellige typer abonnement, kommer man ingen vei der. Uansett struper BKK som besatt, de har nok mer godsaker på lur.. så hvis du er kunde og ennå ikke rammet, kommer det sikkert. Jeg testet en haug med programmer med horder av porter, både de mest kjente portene, og mange tilfeldige. Alt fungerte dagen før, alt var strupt dagen etter. Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Dette er jo latterlig, kan ikke sende/motta filer over irc med dcc lengre, hastigheten virket strupet der også. Kan ikke kalle dette en bredbånds linje i hele tatt.. Faen at dette skjedde en uke etter at jeg fikk BKK, noe må gjøres ! Har allerede snakket med en del folk i borretslaget som har BKK, selv om de ikke bruker P2P var ikke restreksjoner på linjen populær.. Nå gjelder det å spre dette til media ! Hvem melde seg frivilig til å sende en sint melding til BA sin summetonen Lenke til kommentar
Uncreation Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Dette er jo latterlig, kan ikke sende/motta filer over irc med dcc lengre, hastigheten virket strupet der også. Kan ikke kalle dette en bredbånds linje i hele tatt.. Faen at dette skjedde en uke etter at jeg fikk BKK, noe må gjøres ! Har allerede snakket med en del folk i borretslaget som har BKK, selv om de ikke bruker P2P var ikke restreksjoner på linjen populær.. Nå gjelder det å spre dette til media ! Hvem melde seg frivilig til å sende en sint melding til BA sin summetonen En uke etter at du fikk BKK... hehe.. problemet begynte for en uke siden her. Du har vel ikke tilfeldigvis gjort noe som kan ha fått Gud til å bestemme seg for å gjøre livet ditt til et helvete? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Å spre hva da til media? Samtlige som har bestilt internett-tilgang igjennom BKK har godtatt en avtale der BKK sier at P2P-trafikk IKKE er akseptert, så det at dere klager på at dere ikke får brukt programmer som dette blir noe søkt. Stiller meg selvfølgelig bak massen og sier at å nekte kunder å bruke fullstendig lovlige fildelingsnettverk blir en helt latterlig oppførsel av en ISP, men dere får bare rette dere etter lover og regler. Eventuelt så kan dere jo bytte til en mer "åpensinnet" ISP. Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Kan virke som, jeg har hatt 2000 problemer med tidligere nextgentel linje i 2 forskjellige hustander, mens andre skryter dem opp i skyene.. Virker som et bra linje ikke er forbeholdt meg.. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Såkalt "Packetshaping" teknologi er hva BKK har tatt i bruk. Som allerede nevnt hjelper det ikke å benytte andre porter for å få full hastighet. Packetshaping går på ”applikasjons-protokollen”, som kan gjenkjenne de fleste p2p programmer og senker hastigheten. Eneste våpen mot Packetshaping er enten å bruke ukjente eller sjeldne p2p programmer som ikke bruker de kjente p2p protokollene som f. eks fasttrack og gnutella. Eller velge et program som krypterer trafikken slikt at det blir umulig for BKK (og packetshaping programmet) å gjenkjenne programmet du bruker. På DC++ forumet kan du lese litt om Packetshaping her: http://dcplusplus.sourceforge.net/forum/vi...cb77c28e5e53746 Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Å spre hva da til media? Samtlige som har bestilt internett-tilgang igjennom BKK har godtatt en avtale der BKK sier at P2P-trafikk IKKE er akseptert, så det at dere klager på at dere ikke får brukt programmer som dette blir noe søkt. Stiller meg selvfølgelig bak massen og sier at å nekte kunder å bruke fullstendig lovlige fildelingsnettverk blir en helt latterlig oppførsel av en ISP, men dere får bare rette dere etter lover og regler. Eventuelt så kan dere jo bytte til en mer "åpensinnet" ISP. Så du mener at man gjør noe ulovelig når man sender filer med irc, ftp til venner? Kan ikke se noen plass i kontrakten at det står noe om dette, er ikke snakk om at jeg kjører noe server. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Herregud, kan ikke laste bilder opp til fotoknudsen lengre heller, de har tydeligvis tatt helt av. Det foregår gjennom en java-applet som tydeligvis identifiseres som noe skummelt. Forb#¤##" møkka ¤#&¤/#/&!!! Endret 18. juni 2004 av ull2000 Lenke til kommentar
JimL Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg refererte bare til dette: Siden punkt 6 sier at du ikke har lov til å benytte deg av P2P programmer er dette å anse som mislighold av avtalen, dermed sperrer / reduserer de tjenesteleveransen. Helt i tråd med avtalevikårene til BKK.Hvis dette ikke stemmer vil altså heller ikke mitt innlegg være gyldig, men tok/tar for gitt at informasjon fra deres avtaler stemmer. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Enda mer om packetshape kan leses her Hvis du f.eks ikke kan spille eller noe slikt ville jeg sendt mail/brev eller ringt til BKK. Hvis nok folk gjør det må dem skjønne at det ikke bare er P2P som blir blokkert og forhåpentligvis fjernet driten. Endret 18. juni 2004 av jokki Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Så du mener at man gjør noe ulovelig når man sender filer med irc, ftp til venner? Kan ikke se noen plass i kontrakten at det står noe om dette, er ikke snakk om at jeg kjører noe server. Argh... Er det så ufattelig vanskelig å forstå at P2P, FTP, WEB ikke er tillatt i følge vilkårene til BKK? Og ja, så lenge du gjør filene dine tilgjengelig for andre, opererer din PC som en server. Dette gjelder for såvidt også spill. Om du deler feriebildene dine med kamerater, eller piratkopiert programvare er fullstendig likegyldig og har ingenting med saken å gjøre. (Sicho: dette var ikke ment direkte til deg, men de fleste her...) Synes folk sutrer unødvendig mye her nå. Det er da klinkende klart at BKK ikke gjør noe ulovlig, og dere har så vidt jeg kan se ingen grunn til å klage. Hvis det er så at det bare er noen kunder som har blitt sperret, så tviler jeg på at BKK har sjekket bruken til hver enkelt person, og sperret ut i fra det. Uansett, så kan jeg ikke se helt hva som skulle være ulovlig i det heller. De sjekker ikke hva du laster ned/styrer på med, de overvåker linjene, ikke deg. På samme måte som Telenor sikkert kan se om du ringer masse til utlandet, eller om du ringer til mobil. Folkens, vær litt realistiske. Det er ikke å strupe linjene som er det idiotiske (og det er heller ikke noe galt i gjøre det), det som er idiotisk er at de i utgangspunktet ikke tillater bruk av servertjenester. Men det har dere (de fleste i allefall) godtatt, så da er det ikke noe problem. Som nevnt tidligere har jeg også BKK (ADSL riktignok), og om det hadde vist seg at jeg ikke kunne bruke P2P mer, så kan ikke jeg helt se hvorfor jeg skal bli sur på BKK, og sutre om at de gjør noe ulovlig. Jeg burde egentlig bare være glad for at jeg har kunnet brukt serveren min til P2P tidligere. Lenke til kommentar
Uncreation Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Argh... Er det så ufattelig vanskelig å forstå at P2P, FTP, WEB ikke er tillatt i følge vilkårene til BKK? Og ja, så lenge du gjør filene dine tilgjengelig for andre, opererer din PC som en server. Dette gjelder for såvidt også spill. Om du deler feriebildene dine med kamerater, eller piratkopiert programvare er fullstendig likegyldig og har ingenting med saken å gjøre. (Sicho: dette var ikke ment direkte til deg, men de fleste her...) Synes folk sutrer unødvendig mye her nå. Det er da klinkende klart at BKK ikke gjør noe ulovlig, og dere har så vidt jeg kan se ingen grunn til å klage. Hvis det er så at det bare er noen kunder som har blitt sperret, så tviler jeg på at BKK har sjekket bruken til hver enkelt person, og sperret ut i fra det. Uansett, så kan jeg ikke se helt hva som skulle være ulovlig i det heller. De sjekker ikke hva du laster ned/styrer på med, de overvåker linjene, ikke deg. På samme måte som Telenor sikkert kan se om du ringer masse til utlandet, eller om du ringer til mobil. Folkens, vær litt realistiske. Det er ikke å strupe linjene som er det idiotiske (og det er heller ikke noe galt i gjøre det), det som er idiotisk er at de i utgangspunktet ikke tillater bruk av servertjenester. Men det har dere (de fleste i allefall) godtatt, så da er det ikke noe problem. Som nevnt tidligere har jeg også BKK (ADSL riktignok), og om det hadde vist seg at jeg ikke kunne bruke P2P mer, så kan ikke jeg helt se hvorfor jeg skal bli sur på BKK, og sutre om at de gjør noe ulovlig. Jeg burde egentlig bare være glad for at jeg har kunnet brukt serveren min til P2P tidligere. "Åååå, nå må deje ikke sutje sånn, BKK ej bja, jeg ej glad foj at de laj meg få lov til å ha linje, håpej de settej opp pjisene snajt også, kanskje de kan komme hjem og piske meg litt også, jaaaaa, BKK ej vejdens beste selskap, jeg gjåtej gledeståjej ovej at jeg fåj lov tij å væje kunde hos dem, skjønnej ikke deje andje dette hej, JEG skjønnej det nemlig uten pjoblemej, hvojfoj gjøj ikke deje det???". LOL For det første er du en dott som misforstår berettiget oppgitthet og hat med "sutjing" (det begrepet er jo ikke utbrukt), for det andre virker det som et FÅTALL av kundene har blitt presentert for denne kontrakten, for det tredje er det fullstendig irrelevant OM de har blitt det siden BKK burde gjøre det klinkende klart i utgangspunktet at de IKKE leverer en bredbåndstjeneste, men en slags www/chat/mail løsning, uten andre muligheter, for det fjerde suger BKK, for det femte stikker jeg fra dette forumet så jeg slipper å lese de 5000 neste postene dine (insert dry laughter here), for det sjette bør BKK sine kunder slutte å drømme om at ting skal ordne seg og komme seg bort derfra ASAP (dette gjelder selvsagt ikke BKK sin fanboy "GeeZuZz"), for det syvende driter jeg i hva som skjer videre med BKK siden jeg er overlykkelig over å være ferdig med selskapet, for det åttende må folk slutte å SUTJE om at folk SUTJEJ, for det niende kommer BKK til å måtte endre denne drittpolitikken sin straks de har mistet nok kunder (akkurat det samme som jeg sa om Telenor, jeg har selvsagt rett igjen), ooooog for det tiende... BKK er en vits, og selvsagt kan bare servile, underdanige mofo's synes dette her er greit... vi andre holder oss til seriøse leverandører. For det ellevte, brenn i... nei, vent, det var visst bare ti. Endret 19. juni 2004 av Uncreation Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Du gjorde dagen komplett. Synd du forlater forumet da, for en slik ressurs har nok hw.no bruk for. Den observante (modne?) leser vil kanskje registrere at jeg ikke en gang har sagt hva jeg mener om BKK, men lagt fakta på bordet. Vilkårene burde heller diskuteres i en annen tråd. Endret 19. juni 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) nå er det normalt å ikke tillate servertrafikk.. Men som sagt man kan definere serveraktivitet også.. Samskibnaden i agders studntnett tillater ikke serveraktivitet, og har sperret port 80, 8080 og 21 for slik at det ikke er mulig å hoste webserver eller ftp på standardportene. Avtalen deres definerer faktisk nedetid som "når et punkt i nettverket ikke kan kontakte et annet", Men nevner ikke at det andre punktet er forbi HIA's utgående ruter. Noe som medfører at for at man skal få de fastsatte rabatter ved nedetid, skal brukerens pc være totalt borte fra HIA sitt lokalnett! Utrolig nok er det mange som går inn i denne avtalen 10mbit for 175 i måneden er nok til at de fleste "glemmer" avtalen.. Men i dette tilfellet med BKK, er det ikke avtalen som er problemet, det er middelet som brukes for å håndheve det. Det er klart at packetshaping i dette tilfellet ikke er gunstig for den vanlige bruk, og nyttetjenester blir fjernet eller ødelagt samtidig som p2p trafikk sperres. Uansett, må nok den enkelte bruker av tjenesten kontakte sin leverandør, og forklare hva de vil skal fungere. Og få et svar fra leverandør av tjenesten. Det nytter ikke å klage her uansett. Hadde bkk KUN sperret ulovelig nedlastninger, ville ikke dette vært noe problem, men det finnes mye GPL-programvare på fildelingsnettverkene, samt trailere, demoer og slikt.. Endret 19. juni 2004 av Zamoht Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå