Gå til innhold

Spm: Marked for databøker? Windows/Programmering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil kjøpe deg en bok om WinXP, er det slik å forstå? Virker litt slik. hva forventer du å lære der bortsett fra shortcuts, registerbehandling eller diskbehandling og sånt dill? Har ikke lest noen bøker om emnet selv, men jeg lurer litt på om det i det hele tatt er noen vits i å kjøpe slike bøker?

Lenke til kommentar

Er sikkert mye bra i de bøkene også. Tar de med feilmeldinger blir det jo et par bibler :p

Men spøk til side... Jeg har ikke kjøpt noen sånne bøker, men regner med de tar for seg en del administrative sider med windows. Men det blir sikkert mye snarveier og forklaringer om alt mulig man kan velge i kontrollpanel osv.

Går sikkert innom sikkerheten i windows, eller mangel på sikkerhet kanskje...

Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på hva du skal bruke bøkerne til ?

De passer veldig bra til sertifisering for windows 2k / xp, og dersom du har noe utenom vanlig interesse for å lære deg windows kan de være kjekk å ha som oppslagsverk.

Du får mange tips til selvhjelp dersom det går galt, og du lærer deg ganske grundig elementære og viktige ting om windows.

Det er desverre slik at selv om du har jobbet litt med windows xp, så betyr ikke det at du er ekspert.

Så poenget er : Har du råd til 3-4-5 hundre kroner til en bok, kjøp den :yes:

EDIT : Har selv brukt mspress sine bøker i flere år, og de er meget bra

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hva folk leser om Windows for. iallefall ikke lese om XP. i Windows er det bare å prøve seg fram. joda, har selv et par bøker om data, også datakort boka har jeg som har et kapitel som tar for seg Windows. (Windows 2000 i min bok) er vel sikkert bedre å lese litt om office istede for å lese om Windows. det ville iallefall jeg valgt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget ditt Wil, men jeg er langt ifra enig med deg. Det er jo å prøve seg frem, men det er så veldig veldig få som gjør det. Det er heller ikke enkelt å vire hvor man skal begynne heller. Nå har jeg en pause fra reparering av en rekke maskiner med virus, spyware, passord som er glemt etc etc. Jeg skulle ønske at mange av disse kunne lest litt om Windows og lært lure triks. F.eks hvordan (og hvorfor) man skal ta sikkerhetskopi, hva er Windows Update og hvorfor skal "vanlige" folk bruke det.....osv osv.

Det er jo tross alt dyrt å ha maskinen inne til reparering (på timebetaling) når man selv kan kjøre Windows Update og oppdatere anti-virus hvis man bare lærer seg det. ;)

Lenke til kommentar
skjønner ikke helt hva folk leser om Windows for. iallefall ikke lese om XP. i Windows er det bare å prøve seg fram. joda, har selv et par bøker om data, også datakort boka har jeg som har et kapitel som tar for seg Windows. (Windows 2000 i min bok) er vel sikkert bedre å lese litt om office istede for å lese om Windows. det ville iallefall jeg valgt.

Og du mener altså at man lærer det meste i windows med å prøve seg fram ? :roll:

Er ikke enig med deg i det, du lærer en del, men langt fra nok av det.

Mange ting som skjer som er kjekt å vite som du ikke kommer til å finne ut av om du bare prøver ting og tang

Men, klart, office er og kjekt å kunne :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...