Dorian Gray Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Moralsk dilemma: En Jimi Hendrix cd koster 200 kr. Jeg kjøper albumene til band/artister jeg støtter og føler fortjener pengene. Men Jimi er død.. Pengene går ikke til han, de går til ungene/manageren/gudvethvem... What to do, what to do? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Moody Blues platen er ikke tilgjengelig på cdon.comJeg har prøvd å bestille Status Que "Riffs" på cdon.com og men den kom alldri. Det finnes da steder med større utvalg: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=glance&s=music Legg til ca $6 i frakt og du ender på ca 130 kr totalt. Endret 17. juni 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 SteffyBoy: Personlig er 90% av grunnen til at jeg kjøper Hendrix-plater at jeg liker å ha original hardkopi selv. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Moralsk dilemma: En Jimi Hendrix cd koster 200 kr. Jeg kjøper albumene til band/artister jeg støtter og føler fortjener pengene. Men Jimi er død.. Pengene går ikke til han, de går til ungene/manageren/gudvethvem... What to do, what to do? Du kjøper plata. Det er mye mer kos å spille den på stereoanlegget kontra pcen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 SteffyBoy: Personlig er 90% av grunnen til at jeg kjøper Hendrix-plater at jeg liker å ha original hardkopi selv. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Tror heller ikke det kommer til å slå an. Men vi får se hva som skjer... Ikke akkurat helt riktig at artisten tjener så mye på platesalg heller da. Det er turne og effekter (flagg, capser etc), artistene stort sett tjener penger på. Platekontraktene er det plateselskapene som tjener rått på. Tror det er litt av grunnen til alt mølet av musikk på eteren også. Men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Moralsk dilemma: En Jimi Hendrix cd koster 200 kr. Jeg kjøper albumene til band/artister jeg støtter og føler fortjener pengene. Men Jimi er død.. Pengene går ikke til han, de går til ungene/manageren/gudvethvem... What to do, what to do? Du kjøper plata. Det er mye mer kos å spille den på stereoanlegget kontra pcen. Hadde det bare vært en måte å få mp3er ut på en slags disk som man kunne puttet i stereoanlegget... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Hadde det bare vært en måte å få mp3er ut på en slags disk som man kunne puttet i stereoanlegget... Men uansett så er det kos å ha den ekte. Ser mykje finare ut i CD-hylla. Edit: Fjerna litt quotes. Endret 17. juni 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Og ikke måtte betale masse extra ved å måtte bestille det fra utlandet. Hmm, nei dette argumentet kjøper jeg ikke i det hele tatt. Jeg fant plata di her: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/det...5068987-1173436 inkl frakt (£3.58) blir den din for under 130,- Tviler sterkt du får den så mye billigere andre plasser. Lenke til kommentar
kiske Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Tror heller ikke det kommer til å slå an. Men vi får se hva som skjer... Ikke akkurat helt riktig at artisten tjener så mye på platesalg heller da. Det er turne og effekter (flagg, capser etc), artistene stort sett tjener penger på. Platekontraktene er det plateselskapene som tjener rått på. Tror det er litt av grunnen til alt mølet av musikk på eteren også. Men det er en annen diskusjon. Det er nok riktig at ikke artisten tjener så mye på selve salget, men de store platekontraktene ligger det nok lass med penger i... Og når et band selger mye plater, så er det jo større sjangs for å få en fet platekontrakt igjen senere. Men det er mulig de drar MEST peng på konserter og sånn Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det er jo en egen, spesiell følelse å ha skivene til favorittbandet ditt originalt. Bruker ganske mye penger på cd'er, men laster gjerne ned mp3'er av band jeg ikke har hørt mye av, eller for å "høre etter" hvordan de er. CD'ene jeg kjøper ripper jeg uansett. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det er jo en egen, spesiell følelse å ha skivene til favorittbandet ditt originalt. Bruker ganske mye penger på cd'er, men laster gjerne ned mp3'er av band jeg ikke har hørt mye av, eller for å "høre etter" hvordan de er. Enig, jeg har null problem med å laste ned musikk jeg ikke har hørt før for å "teste ut". Når jeg kjøper CD'er er det både pga. "kosen", og kanskje først og fremst pga. kvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå