_mgr_ Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 hmm.. kansje litt dyrt.. Ingen redskaper man finner i hjemmet som kansje kan brukes? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er vel mulig å bruke en vanlig tang også, men poenget med spesial tenger er vel at de gir et trykk på hele sylinderfestet (bærtur?), mens en vanlig tang vil klemme den flat. Virker sikkert men ikke optimalt, tåler vel mindre før det går sundt også... Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Tenkte på å male den knall gul og sette øyne og munn i den Tror naboene mine hadde blitt gla da! Antenna på bildet er 150cm i diameter, men nå har jeg en på 200cm på handa.. men det blir for stort tror jeg, muligens.. He-he, denne var bare VERST! Har ikke lest hele tråden, har du noen indikasjon på hvor mye gain denne gir? Det er vel en praktisk øvre grense for hva man kan få til. Denne er på 1.5 meter og er oppgitt til 33 dBi. Forøvrig skitbillig sjappe, 143 Euro for dette monsteret, 20 Euro for 16 dB Yagi Men frakten på en monsterparabol er nok ikke billig... Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Følte at dette måtte testes, så håper ikke det gjør noe (JA! Jeg kjeder meg!) Hadde blitt ekstremt morsomt om det ble gjennomført Lenke til kommentar
H2H Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hele greia begynte med at jeg ønsket internett tilgang, men etterhvert i jakten på å finne den ultimate linjen fant jeg fort ut hvordan jeg kunne finne skjulte ssid`er, finne og klone mac, samt knekke WEP.Men hvordan dette gjøres er ikkegodkjent tema på dette forumet. Du, raskt spørsmål.... du kjører linux hva? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hvor mange grader skal jeg bøye kantene og hvor lange bør de være, på en trill rund parabol? skal jeg bøye opp alle kantene? Endret 14. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Hvor mange grader skal jeg bøye kantene og hvor lange bør de være, på en trill rund parabol? skal jeg bøye opp alle kantene? Lag kantene til 30mm, bøy disse så de går i en rett vinkel til parabolens ytterkanter! Lenke til kommentar
H2H Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) fikk knekt til plate i dag... knakk dem 90 grader med 30mm kant... leste på den siden du linket til i første post... har jeg knekket dem for mye nå? knakk bare 2 av sidene! Endret 16. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Tja.. kanskje litt.. men det har ikke så mye å si. Vil nok tape litt men det er minimalt Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tja.. kanskje litt.. men det har ikke så mye å si.Vil nok tape litt men det er minimalt vil du lage en sånn til meg?? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hmmm...ville det ikke vært flott om denne tråden ble en sticky? Hvis Artic_OC og gjerne H2H gidder, kan dere lage en ny tråd hvor dere gjennomgår prosedyren for å lage denne "superantennen". Hadde vært j****g kult om dere hadde tid til det! Lenke til kommentar
H2H Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 Tja.. kanskje litt.. men det har ikke så mye å si.Vil nok tape litt men det er minimalt vil jeg tape mer enn hvis jeg ikke hadde knekt dem? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Hmmm...ville det ikke vært flott om denne tråden ble en sticky? Hvis Artic_OC og gjerne H2H gidder, kan dere lage en ny tråd hvor dere gjennomgår prosedyren for å lage denne "superantennen". Hadde vært j****g kult om dere hadde tid til det! Slo meg løs å laget noe litt kjappt! har ikke noe bilder av prosessen men ArticOC kan sikkert poste litt! Edit: whoops glemte linken Den store Biquad guiden! Endret 18. oktober 2004 av H2H Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Tøffe greirer :-) Lenke til kommentar
gnus Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hele greia begynte med at jeg ønsket internett tilgang, men etterhvert i jakten på å finne den ultimate linjen fant jeg fort ut hvordan jeg kunne finne skjulte ssid`er, finne og klone mac, samt knekke WEP.Men hvordan dette gjøres er ikkegodkjent tema på dette forumet. Du, raskt spørsmål.... du kjører linux hva? lurer på det samme Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 har fundert på å skaffe meg Wlan kort og snekre sammen en fet antenne og 'leke' meg litt og så meg rundt etter passende kort.. mye å velge i men er det egentlig bare å ta ett rimelig kort med ekstern antenne og sette igang med å bygge en antenne? en annen ting, hva med å bruke en forsterker og forsterke signalet, så man slipper å bruke noen monstrum av antenner? tenkte på noe alá dette? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Da satt gutten verdensrekord da. Kan vel ikke si annet enn gratulerer Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Da satt gutten verdensrekord da.Kan vel ikke si annet enn gratulerer Lenke til kommentar
posse Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 funker det å bruke vanlig parabol kabel?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå