Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjemmelagd BiQuad..(prosjektet som tok helt av)

Anbefalte innlegg

kjøp den kjøkkentingen,..........

:tease:

Sil heter det, eller utslag om du vil.

Likte den parabol-tingen :p

Men hva er egentlig formålet ditt med den?

Kunne vært stilg å utruste alle gutta i byen med en sånn en, så hadde vi nettverk over hele Oslo! :dribble:

Hva var totalkostnaden på en sånn parabol med sender som da vil fungere som nettverkskort? (Mulig det er nevnt før, men gadd ikke lese alle postene)

Hakke peil på kjøkkenutstyr.. men hvis du sier det heter "utslag" så må jeg bare tro deg på det da! :p

Den totale kostnaden på systemet jeg har nå (gigantparabolen) har kostet meg ca.1500kr alt i alt (kort + parabol + smådeler + kabel)

Ikke så ille det eller?

Utstyret brukes til å finne "rimelig" nett tilgang og litt småsnusk :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig er min Biquad ferdig! Skulle ha testa hvor kraftig den er... Netstumbler virker ikke sammen med Kortet mitt så d kan jeg ikke bruke... noen andre forslag?

La til bilde forresten...

IMG_18.th.jpg

edit: resiza bilde..

Endret av H2H
Lenke til kommentar
Endelig er min Biquad ferdig! Skulle ha testa hvor kraftig den er... Netstumbler virker ikke sammen med Kortet mitt så d kan jeg ikke bruke... noen andre forslag?

IMG_18.th.jpg

GRATULERER!

Den der var J*vla pen for å si det mildt :love:

Foreslår at du setter den i bokhylla di til pynt når du ikke bruker den, var jo et skikkelig kunstverk :thumbup:

Var du en av de som kjøpte reflektor av meg? (husker ikke)

Lenke til kommentar
Foreslår at du setter den i bokhylla di til pynt når du ikke bruker den, var jo et skikkelig kunstverk 

Utrolig hva litt kobberpuss fikser! :w00t:

Var du en av de som kjøpte reflektor av meg? (husker ikke)

Nei... Jeg fant kobberplata på jobb å fikk den klippet til på plateverkstedet...

Jobber for tiden på Kverneland Plog på jæren...

Endret av H2H
Lenke til kommentar
Bygger kabler selv, en kabel på 5 meter kommer på ca.140kr i deler (rp-sma plugg + n-plugg og lavtapskabel)

Får også en mye bedre kabel for pengene enn hvis du kjøper ferdig, som koster rundt 3-400kr.

Mye lavere tap i mine kabler enn det man får kjøpt

Hvor kjøpte du det "kittet" ?

Lenke til kommentar
Bygger kabler selv, en kabel på 5 meter kommer på ca.140kr i deler (rp-sma plugg + n-plugg og lavtapskabel)

Får også en mye bedre kabel for pengene enn hvis du kjøper ferdig, som koster rundt 3-400kr.

Mye lavere tap i mine kabler enn det man får kjøpt

Hvor kjøpte du det "kittet" ?

Komplett.no selger til 315kr., den har N-plugg i ene enden og RP-SMA i andre (3m). Med den slipper du f.eks dyr pigtail, sikkert rimelig lite tap i den også!

Lenke til kommentar

IMG_18.th.jpg

HAr du noen fler bilder fra byggingen? :dribble:

Ser dødsbra ut. Har tenkt å lage min egen, og vill se noen fler bilder.

:love: Fin finish!

Lenke til kommentar
ArticOC: Hvordan monterte du biquaden din til parabolen?

Noen som ellers vet hvor lang en USB-kabel kan være? I de fleste BIOS'ene kan man sette på sterk sendekraft, hvor mye hjelper dette?

Kan se om jeg ikke har tid i morra til å laste opp et bilde av måten det er festet på! Et bilde sier ofte mer enn tusen ord..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Nå ser jeg du bruker enn helt flat biquad me parabolen... hvordan virker det i forhold til den du har bøyd kantene på? mht Støy ol.

Den flate ble puttet på ene parabolen som en nødløsning, driver å bygger et nytt hode som jeg enda ikke er ferdig med, så derfor..

"sideskjørtene" på biquad som monteres i parabol er mest der for å redusere sidelobene som ellers vil oppstå, har ikke så mye med ytelsen å gjøre.

Ganske riktig som du påpeker med støy, man vil få mer støy fra nettverk som ikke ligger i den retningen som parabolen bruker og dette er ikke ønskelig på noen som helst måte.

Så for å reduser sidelobene burde man bestandig bruke "skjørt", gjerne på alle fire sidene av BiQuaden!

Etter å ha brukt ny antenna i en uke har jeg funnet ut at strålingsvinkelen er ca.5grader, så den må finjusteres ganske bra mot AP man ønsker å nå.

Satt også å lurte på hva man kunne få for greien når man en gang skal selge greiene? :hmm:

Lenke til kommentar
se etter priser på en like krafig eller "nesten" like krafig... prise deg litt under d... sikkert en GOD del mer en d du har betalt for den....

Det fine med greiene er at det ganske enkelt kan oppgraderes ganske lett til

f.eks WiFiMax

Er bare å skalere ned brillen/biquaden til passende Fq

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...