notorled Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Kjøpte den hos en litt eldre dame for 350kr., godt kjøp. Har hatt mye gøy med den til nå iallefall. gøy = !?! kapring av andre folks internett linjer? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Kjøpte den hos en litt eldre dame for 350kr., godt kjøp. Har hatt mye gøy med den til nå iallefall. gøy = !?! kapring av andre folks internett linjer? Vel.. mye gøy man ikke kan snakke høyt om her.. Mye skumle saker med andre ord Hele greia begynte med at jeg ønsket internett tilgang, men etterhvert i jakten på å finne den ultimate linjen fant jeg fort ut hvordan jeg kunne finne skjulte ssid`er, finne og klone mac, samt knekke WEP. Men hvordan dette gjøres er ikkegodkjent tema på dette forumet. Endret 5. oktober 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Tenkte på å male den knall gul og sette øyne og munn i den Tror naboene mine hadde blitt gla da! Antenna på bildet er 150cm i diameter, men nå har jeg en på 200cm på handa.. men det blir for stort tror jeg, muligens.. Endret 3. oktober 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Hahahaha, det var bare sykt. Bor du i blokk? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 trenger man parabol til disse antennene?, eller går det fortsatt freit uten parabil. Hvor kan en kjøpen en parabol? Fin smiley parabol Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hahahaha, det var bare sykt. Bor du i blokk? bor i en stor villa i et "finere" strøk.. Tror jeg holder meg unna den parabolen på 2meter, tror det vil komme endel reaksjoner fra naboene ellers. Dessuten hadde jeg måtte leie mobilkran for å få heist den opp på altanen og det koster minimum 900kr. timen Man kan fint benytte seg av biquad uten parabol! Får tak i antenner ved å kjøre opp å spørre hvis jeg ser en jeg liker, folk flest vil bli kvitt sånne skjemmende ting fra bakgården sin Endret 3. oktober 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Mekka akkurat denne antenna til min bærbare pc, alle komponentene er lodda fast, tok sin tid.. brukte ca.3 timer på hele prosjektet! Og sånn ca. 30 Prince Bruker du vanelig loddetinn eller det en annen blanding når du lodder fast ting? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Er det ikke slik at jo kraftigere antenne, jo kraftigere sender den og tar inn signaler bedre? Ble litt dårlig formulert..hehe Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 Bruker helt vanlig loddetinn... kraftigere antenne = sterkere signal ut og inn.. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 er det slik at det er nok at ene enden har krafig antenne? altså kan noen bare ha ett vanlig wlan kort så lenge andre enden har en for eksempel feit slik parabol? tenkte å modifisere ett wlan kort (type pcmia) slik at jeg når tak i nettverket fra mye lengre avstand. har ett internt wlan kort som er midt på treet bra så ønsker ikke å begynne å bore og skru i den nye laptopen min. tenkte derfor å kjøpe ett slikt pcmia kort og modde det. noen som har noen tips på ka merke jeg skal bestille. eventuelt noen som har en liten manual på korsen jeg gjør slikt =) Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 er det slik at det er nok at ene enden har krafig antenne? Jepp, er nok at ene enden har kraftig antenne, den vil kompensere for den lille i andre enden. Ganske logisk.. Det beste er jo selvfølgelig om alle andre hadde like stor antenne, i en perfekt verden Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 svennand: Du burde vurdere USB WLAN i stedet for PCMCIA. Da slipper du å få signaltap i kabelen mellom kortet og biquaden. En USB-kabel er digital gir ikke signaltap i motsetnign til antennekabelen. Lenke til kommentar
peach Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Har 3 kobberplater på 123x123mm å selge hvis noen skulle trenge til prosjektet. PM UTSOLGT!! Det står i den biquad linken i første post at alt metall kan brukes.. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 svennand: Du burde vurdere USB WLAN i stedet for PCMCIA. Da slipper du å få signaltap i kabelen mellom kortet og biquaden. En USB-kabel er digital gir ikke signaltap i motsetnign til antennekabelen. men kor mye bedre er ett sånt usb wlan greie da i forhold til det integrerte jeg har som har ca 100m med fritt terreng eller no sånt. så etter at jeg hadde posta at det var slike alternativ også. blant annet: D-Link DWL-G120 54Mbps USB http://produkt.barbara.no/vis_produkt.php?product_id=17402 og Asus SpaceLink USB Adapter 54 Mbps http://produkt.barbara.no/vis_produkt.php?product_id=17341 så litt grei ut den d-link en men om forbedringene er bare ett par meter er det liksom ikke vits. er mye ute og reiser og må derfor koble meg til diverse nett (nettet der jeg da jobber) og kor god dekning disse har er veeeeldig varierende enkelte systemansvarlige skulle vært skutt for å tro at en helv vanlig sender kan dekke ett helt storbygg! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Har 3 kobberplater på 123x123mm å selge hvis noen skulle trenge til prosjektet. PM UTSOLGT!! Det står i den biquad linken i første post at alt metall kan brukes.. alt av metall kan brukes, men du kan jo prøve å lodde på aluminium Skal du lodde på aluminium må du ha spesielt loddetinn som koster maaasse penger og ikke er så godt å jobbe med. Loddetinn fester seg ikke til aluminium, prøv selv så skjønner du hva jeg mener Dessuten ser antenna ganske lekker ut i full kobberutførelse Endret 3. oktober 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Dessuten ser antenna ganske lekker ut i full kobberutførelse enig! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) er det slik at det er nok at ene enden har krafig antenne? altså kan noen bare ha ett vanlig wlan kort så lenge andre enden har en for eksempel feit slik parabol? tenkte å modifisere ett wlan kort (type pcmia) slik at jeg når tak i nettverket fra mye lengre avstand. har ett internt wlan kort som er midt på treet bra så ønsker ikke å begynne å bore og skru i den nye laptopen min. tenkte derfor å kjøpe ett slikt pcmia kort og modde det. noen som har noen tips på ka merke jeg skal bestille. eventuelt noen som har en liten manual på korsen jeg gjør slikt =) Kan anbefale det topcom kortet fra Elkjøp, men da burde du være god med loddebolten. Jobber ganske mye for tiden så har ikke hatt tid til å gjøre ferdig mitt enda, men det kommer! Ang. den siste posten din så kan du jo ta en titt på denne: Bildet stammer fra Denne siden Det eneste som kreves er litt kjøkkenutstyr og et WLAN/USB adapter.. Lett å bygge og billig blir det også! Endret 4. oktober 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
svennand Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 er det slik at det er nok at ene enden har krafig antenne? altså kan noen bare ha ett vanlig wlan kort så lenge andre enden har en for eksempel feit slik parabol? tenkte å modifisere ett wlan kort (type pcmia) slik at jeg når tak i nettverket fra mye lengre avstand. har ett internt wlan kort som er midt på treet bra så ønsker ikke å begynne å bore og skru i den nye laptopen min. tenkte derfor å kjøpe ett slikt pcmia kort og modde det. noen som har noen tips på ka merke jeg skal bestille. eventuelt noen som har en liten manual på korsen jeg gjør slikt =) Kan anbefale det topcom kortet fra Elkjøp, men da burde du være god med loddebolten. Jobber ganske mye for tiden så har ikke hatt tid til å gjøre ferdig mitt enda, men det kommer! Ang. den siste posten din så kan du jo ta en titt på denne: Bildet stammer fra Denne siden Det eneste som kreves er litt kjøkkenutstyr og et WLAN/USB adapter.. Lett å bygge og billig blir det også! slik vil jeg ha. har du noen oppskrift på hvordan lage den? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) er det slik at det er nok at ene enden har krafig antenne? altså kan noen bare ha ett vanlig wlan kort så lenge andre enden har en for eksempel feit slik parabol? tenkte å modifisere ett wlan kort (type pcmia) slik at jeg når tak i nettverket fra mye lengre avstand. har ett internt wlan kort som er midt på treet bra så ønsker ikke å begynne å bore og skru i den nye laptopen min. tenkte derfor å kjøpe ett slikt pcmia kort og modde det. noen som har noen tips på ka merke jeg skal bestille. eventuelt noen som har en liten manual på korsen jeg gjør slikt =) Kan anbefale det topcom kortet fra Elkjøp, men da burde du være god med loddebolten. Jobber ganske mye for tiden så har ikke hatt tid til å gjøre ferdig mitt enda, men det kommer! Ang. den siste posten din så kan du jo ta en titt på denne: Bildet stammer fra Denne siden Det eneste som kreves er litt kjøkkenutstyr og et WLAN/USB adapter.. Lett å bygge og billig blir det også! slik vil jeg ha. har du noen oppskrift på hvordan lage den? kjøp den kjøkkentingen, monter den usb dingsen i midten.. prøv deg fram med å skyve usb dingsen fram og tilbake i senter av kjøkkentingen for å finne brennpunktet.. dvs der signalet er sterkest! Endret 4. oktober 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kjøp den kjøkkentingen,.......... Sil heter det, eller utslag om du vil. Likte den parabol-tingen Men hva er egentlig formålet ditt med den? Kunne vært stilg å utruste alle gutta i byen med en sånn en, så hadde vi nettverk over hele Oslo! Hva var totalkostnaden på en sånn parabol med sender som da vil fungere som nettverkskort? (Mulig det er nevnt før, men gadd ikke lese alle postene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå