Simen1 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er PCB vanlig kopper? PCB (Printed Circuit Board, =Kretskort) har et tynnt lag med vanlig kobber ja. Jeg vet ikke om laget er tykt nok til å få den ønskede effekten. Det må forresten også være en PCB som det ikke er etset mønster i også. Kretskort med mønster kan neppe brukes. Lenke til kommentar
PBCyrus Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er PCB vanlig kopper? PCB (Printed Circuit Board, =Kretskort) har et tynnt lag med vanlig kobber ja. Jeg vet ikke om laget er tykt nok til å få den ønskede effekten. Det må forresten også være en PCB som det ikke er etset mønster i også. Kretskort med mønster kan neppe brukes. hvor kan man få tak i PCB? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Er PCB vanlig kopper? PCB (Printed Circuit Board, =Kretskort) har et tynnt lag med vanlig kobber ja. Jeg vet ikke om laget er tykt nok til å få den ønskede effekten. Det må forresten også være en PCB som det ikke er etset mønster i også. Kretskort med mønster kan neppe brukes. hvor kan man få tak i PCB? Elfa selger. Du kan sikkert finne det i nærområdet også, f.eks hos sånne elektronikkforhandlere som selger komponenter. Slå opp på gule sider så finner du sikkert en liste du kan ringe og spørre. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 æsj da... bestillt inn utstyr å greier for å lage... men glemte N-plugg... ser nå at HF1336 er alt for tynn til å gå uten... eller? noen som har en ide? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Har 3 kobberplater på 123x123mm å selge hvis noen skulle trenge til prosjektet. PM UTSOLGT!! Endret 20. august 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
H2H Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) ok har funnet N - plugg til HFX 1336 men skulle hatt den montert til platen på baksiden... slik som ArticOC... hvilken vil da passe med min N plugg som du kan finne her. vil alle Disse passe: link link eller bare noen eller kanskje bare en? Tell me please... [edit]Leif hadde sneket seg inn... Endret 20. august 2004 av H2H Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Alle de pluggene passer! Kjøp den billigste, de jeg bruker.. Endret 20. august 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hmm, hvis man har en sånn parabol og det der ... kan jeg dra til en kamerat som bor ca 300 - 400 m borti gata, da ? Må parabolen være perfekt stilt inn i retning mot huset jeg sitter i, og det samme med mottakern ? Det er masse hus imellom hvor vi bor og litt trær og sånt. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Hmm, hvis man har en sånn parabol og det der ... kan jeg dra til en kamerat som bor ca 300 - 400 m borti gata, da ? Må parabolen være perfekt stilt inn i retning mot huset jeg sitter i, og det samme med mottakern ? Det er masse hus imellom hvor vi bor og litt trær og sånt. Mirkobølger er ikke spes gla i å gå gjennom vegger o.l Men hvis begge har kraftige antenner skulle det være en mulighet for at det skulle gå, men helst hvis byggene som står i veien ikke har for mye betong i seg! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Har fått endel spørsmål ang konstruksjon, så legger ut et bilde jeg mekka i paint.. ikke mye å skryte av, men kanskje til hjelp for noen! Lenke til kommentar
H2H Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Hvordan holder Biquad/brillen seg oppe? lager du en støtte av en slags sort? Hvor lodder du den til reflekor? Edit: Lite tips til dem som leter etter kobber tråd... Spørr en elektriker etter 2.5 kvadrats kabel med jord... jorden er uten skjerm i di fleste kablene... slipper du avisolere... Endret 22. august 2004 av H2H Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Kobbertråden holder biquaden oppe i posisjon. Til reflektor bruker jeg bare en ekstra kobbertråd. Skal poste bilde når jeg får tilbake digitelkameraet mitt (bortlånt) Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 hvilket verktør er passende å bruke til å skjære hull i kobberplaten? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 14 mm bor brukte jeg... men så har jeg Massiv kobberplate da... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Har også bygget en omniantenne for en tid tilbake siden.. resultatet ble meget bra! Ca.6dbi Mye arbeid med den, presisjonslodding.. Endret 24. august 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 hvilket verktør er passende å bruke til å skjære hull i kobberplaten? kan vel lønne seg å bruke fil.. hvis du ikke har platebor da! Vanskelig å borre med så stor diameter i tynnplater Lenke til kommentar
H2H Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 kommer du med noen bilder av det nye designet på bequaden eller? er utolmodig ja jeg vet d... Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Det nye designet ser slik ut: Dette viser prinsippet uten reflektoren montert. Dette bildet er IKKE mitt eget, men finnes på denne siden: Biquad Kommer tilbake med egene bilder senere.. Lykke til Endret 28. august 2004 av ArticOC Lenke til kommentar
H2H Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 (endret) SHIT! Sko klemme SMA kontakten og N pluggen på kabelen i dag! Da jeg skulle koble dem på PCen ser jeg at begge er av en eller annen grunn HANNER!! ER det jeg som har bestillt feil eller er det Wlan kortet som er noget spesielt? H2H Edit: Leif Endret 16. september 2004 av H2H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå