SinIC Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 De siste to innleggene her var jo en løsning på problemet. Det er godt mulig med tiden at jeg faktisk finner på noe sånt! Men i skrivende stund og enda lengre frem, så har jeg nok ikke tid til et sånt prosjekt. Men kommer nok til å se på muligheter og løsninger fordi om! Søke litt på internetten og se om det er noen som gjør sånn i praksis. Og om det fungerer?! Takker hvertfall for svar! Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hvorfor stresse med N - pluggene i det hele tatt? Hva hindrer meg i å spare spenn ved å lodde antenna direkte i kablen og smekke på en rp-sma i enden? Vil vel spare penger og få mindre signaltap da? Noen snakka om 0,5db tap i plugger så da skulle jeg spare 1db da eller? (Ved kvalitet over loddinga da:D ) Antenne og kabel i ett vil jo seff være mer utsatt for regn som trekker inn i kabelen, men det kan man jo fikse med litt silikon samt en tupperware boks å sette hele greia inni. (Da ser det også litt mindre suspekt ut... Vil likne litt på et litt stort parabol-hode) Har ordna 22 kobberplater nå og setter igang med masseprodusering snart. Skal til elfa i oslo i morgen og shoppe hfx1336 og rp-sma-plugger. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Xwarf du burde sjekke ut http://www.sveasoft.com/articles/armored/ legg merke til next i bunne for og se hvordan alt er bygget. box'en får du kjøpt på otra eller solar i norge. koster ca 100kr pr box men dem vanntett. har mekkea fler av dem alt . isteden for printer plata bruke en qadro antenne. wrt54 med nye flash(3part) funker som client mode(brigth) Lenke til kommentar
pirium Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 har bare et newb-spm: det jeg trenger for å lage ekstern antenne til pci-kortet er da en rp-sma plugg (eller det den på kortet som heter rp, så jeg trenger en som heter bare sma?) for å plugge til på kortet, koax-kabel med impedanse på 50 ohm (hvorfor ikke 75?) og plate/ledning til antenne? tenkte bare å lodde kabel rett på antenna, for å slippe kontakt og tap der også. har lengde på kabel mye å si? hvor lang kan jeg ha kabelen? hvis jeg alikevel velger å ha kontakt på antenna, hva anbefaler dere? hvor mye må jeg betale ca. for en biquad eller dobbelbiquad-antenne som noen har mekka? håper på svar fra noen som har gjort dette før........ Lenke til kommentar
meastp Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Har ordna 22 kobberplater nå og setter igang med masseprodusering snart. Skal til elfa i oslo i morgen og shoppe hfx1336 og rp-sma-plugger. Jeg trenger kobberplate®, riktignok til et annet prosjekt, men hvordan(og hvor) fikk du tak i dem? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Clas Ohlson er ett fint sted å starte. dem selger 'små' kobberplater til en grei pris, en plate er nok til 6 ruter à 123x123mm pluss litt avkapp. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ja, jøss det viste jeg ikke. Clas Ohlson: 30x40cm x0,2mm = 52kr (nok til 6 biquader) 30x40cm x0,3mm = 69kr (nok til 6 biquader) 25x40cm x0,5mm = 109kr (nok til 6 biquader) 25x40cm x1,0mm = 179kr (nok til 6 biquader) (PS. Jeg aner ikke om det er billig i forhold til å handle hos en blikkenslager) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ok, jeg skulle hatt 2,5mm... får vel ta en tur innom en blikkenslager, da... Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har ordna 22 kobberplater nå og setter igang med masseprodusering snart. Skal til elfa i oslo i morgen og shoppe hfx1336 og rp-sma-plugger. Jeg trenger kobberplate®, riktignok til et annet prosjekt, men hvordan(og hvor) fikk du tak i dem? Jeg tok meg rett og slett bare bryet med å snakke med en fyr påjernvarehandelen og spurte om bygda mi (Rena) hadde en blikkenslager... Det hadde vi... Kjøpte 22 12,3x12,3 plater for 200 kr inkludert kapping... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har ordna 22 kobberplater nå og setter igang med masseprodusering snart. Skal til elfa i oslo i morgen og shoppe hfx1336 og rp-sma-plugger. Jeg trenger kobberplate®, riktignok til et annet prosjekt, men hvordan(og hvor) fikk du tak i dem? Jeg tok meg rett og slett bare bryet med å snakke med en fyr påjernvarehandelen og spurte om bygda mi (Rena) hadde en blikkenslager... Det hadde vi... Kjøpte 22 12,3x12,3 plater for 200 kr inkludert kapping... ...høres ut som Rena prøver å bli mer Wi-Fi enn trondheim ... Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Ser det er mange hjelpsome folk her. Håper noen kan hjelpe meg Jeg har lagd meg en lite antenne som jeg fant på http://www.usbwifi.orcon.net.nz/ Slik ble min sende ut: Men jeg får den ikke til å fungere? usb adapteren som er festet på bildet er: 3Com OC Wireless 11g Compact USB Adapter http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302973&cks=PLS Som skal har rekkevidde på 200 meter. Men når jeg bruker med denne silen/paraplyen ventet jeg å få inn mer en det jeg gjør. Så spm er om jeg har gjort noe feil. Trenger man å lodde noen kabler fra metall delen på usbpennen til selve paraplydelen. Endret 4. mai 2005 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Antar du har regnet ut eller målt deg frem til gainpunktet/brennpunktet i reflektoren? Har du rettet antenna "rett" vei, dvs er den direksjonal på noen måte? Edit: "Yet another cookware antenna! Although this looks most imaginative, the staggeret "petals" would probably give poor reflection compared with smoother mesh. Additionally, the chopstick & dongle perhaps better mount from behind - this would retain folding sides features & allow compact storage." Oversatt: Nok en kjøkkentøy-antenne. Denne ser kanskje veldig bra ut, men "bladene" vil antakeligvis gi dårlig refleksjon hvis man sammenligner med flatere/jevnere netting. I tillegg burde man kanskje montere spisepinnene og usb-donglen fra baksiden. Dette vil gjøre at man kan brette sammen antenna og tillate enklere lagring. Mao tror ikke du kan forvente stort av denne egentlig. Det er mer et eksperiment, det er ikke snakk om en 30dBi parabol-antenne. Endret 4. mai 2005 av Tacritan Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) ok Trodde den skulle holde til over 400 meter, trenger ikke noe mer en det, Skulle bare teste om jeg klarte det. Hadde det funka hadde jeg tenkt å sett opp en pce på samme nett som meg 400 meter lengerborte hos min svoger.men men... Tenkte jeg skulle prøve Biquad opplegge også, men ikke hvis denne billige varianten ikke fungete. Bor i en U dal med mye trær etc så alle husene jeg kan få inne er stort sett opp i åsen Tok en runde med bilen så det er mye trådløst nettverk her Endret 4. mai 2005 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Her kan du lære teorien om antennebygging... På Norsk tilogmed! Ifølge linken over regnes brennpunktet på lille parabolen din med: F= (d*d) / (16*h) F: Brennpunkt målt fra bunnen. d: diameter på parabolen. h: Dybden på parabolen Dvs: Brennpunkt = diameter i annen delt på 16 ganger dybde... Lykke til... Lenke til kommentar
Xwarf Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 It works! Hah!!!! Måte lage en dobbel-biquad, men..... Nå linker jeg til skolen min 300 meter unna og laster ned med 2,4mbyte/sec.. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 denne skulle vel fungere på acer,2300. i forbindelse med og lage exstern antenne. med kobberplate. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...%20SRPCCARD3054 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Har bare et par spørsmål. Veldig fint om noen kunne ta seg tid til å svare. 1. Hva slags kabel er det som går mellom N-plugg-han til RP-Sma-hun? 2. Er det samme hva slags type kabel bare den har under 50ohm? Går en Coax kabel greit? 3. Hvilken av antennene er best av denne som dere lager eller Denne? Endret 22. juli 2005 av Zevs_ Lenke til kommentar
toreae Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Har også et lite innspill. Hvorfor bruker dere ikke EZ 141 kabel? Kansje litt vanskeliger å få tak i, og litt dyrere, men bare halve tapet. Dessuten er den fantastisk med forlegging, du bøyer den som en streng av aluminium. Den tåler (og skal ha) masse varme ved lodding. Kalles forøvrig for easy 141. Lenke til kommentar
elisif Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hei ! skal kjøpe meg det topcom kortet. Er det noen som har en bruksanvisning hvordan jeg skal lodde på en koax for ekstern antenne. Send meg gjerne onen bilder. [email protected] Lenke til kommentar
storken Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 går det ikke an til å ha en "kåpe" rundt en antenne fra et pci kort til en antenne som er større Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå