exdend Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 I dag kjøpte jeg en Maxtor 40GB 5400rpm harddisk. Jeg har koblet den til maskinen, problemet er at jeg ikke får instalert den. Jeg har windows xp og finner ingen bruksanvisning for instalasjon for hardisker til dette systemet, kan noen hjelpe meg? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Antar du allerede har innstallert XP og at den nye disken skal være disk 2? Isåfall (etter hodet, har ikke XP foran meg nå): Control Panel | Administrative Tools | Computer Management | Storage | Disk Management. Høyreklikk på den nye harddisken og velg partition (eller noe lignende). Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Start/programs/accessories/system tools...et eller annet med harddisk... (tror det er rett, sitter for øyeblikket i WinMe...) Her er verktøy for å lage partisjoner, formattering osv. Alt du trenger er i prinsippet her. Kanskje greit at du med det samme lærer deg å bruke MS-management console (start/run/mmc) hvor du kliner inn de snap-ins som du måtte ønske (bl.a for diskvedlikehold). Perfekt for admin og vedlikehold av maskinen. :smile: <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-04-16 21:33 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-04-16 21:35 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-16 21:21, exdend skrev:I dag kjøpte jeg en Maxtor 40GB 5400rpm harddisk.Jeg har koblet den til maskinen, problemet er at jeg ikke får instalert den. Jeg har windows xp og finner ingen bruksanvisning for instalasjon for hardisker til dette systemet, kan noen hjelpe meg? Takk på forhånd! Har du undersøkt om disken står som maste/slave/Disk 1 master. Disk 2 slave. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Kjører du på en gammel PC? Sjekk BIOS!!! Det er utrolig hva som skje da..:smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå