Gå til innhold

Mac Firewire-harddisk på Windowsmaskin?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg lager musikk på min datamaskin, og har for ikke lenge siden byttet ut min imac med en ny bærbar pc med windows XP. Problemet er bare at min gamle firewireharddisk ikke fungerer med windows.

Jeg har kontaktet butikken der jeg kjøpte harddisken og de kunne ikke hjelpe meg med drivere. Når jeg søker på internet etter harddisken får jeg heller ingen info.

Det ser ut som at det ikke eksisterer noen support på denne. :hmm:

Hva kan jeg gjore for å få nytte av harddisken? Kan jeg lage drivere selv?

Harddisken heter Tech Solution 40 Gigabyte, og på den står at den "approved by Luthman Scandinavia".

Er det andre som kjenner til denne harddisken eller har hatt lignende problem? Man skulle vel tro at harddisken (som antageligvis er laget for mac) også burde kunne brukes av en windowsmaskin, eller?

Vennlig hilsen

Knut Inge Grøsland

http://www.knutinge.com

Endret av knutigro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Takk for raske svar!

Men om jeg formaterer disken vil jeg miste dataene som finnes der. Er dette virkelig eneste mulighet?

For øyeblikket kjennes det som problemet består av manglende drivere, ettersom når jeg kobler til disken får jeg melding om at det er oppdaget et ukjent device.

Selv om windows ikke kan lese filer i macformat burde vel selve disken komme opp i "min datamaskin"?

knut

Lenke til kommentar

Den oppdager en ukjent enhet, ja, men hva skjer etter dette? Kommer disken opp i enhetsbehandlingen?

Hvis ja:

Du må repartisjonere og mister all data.

Hvis nei:

Disken er sær ogtrenger sannsynligvis programvare for å funke. Du vil fortsatt måtte partisjonere og mister all data.

Finn noen med Mac og ta en backup. Beste løsningen.

-KJ

Lenke til kommentar

har selv måttet lete på nettet etter drivere for en MAC usb harddisk, det ble ett slit men jeg fant tilslutt en driver som fungerte.

viss du har muligheten, da kan du åpne hd kabinettet og finne ut hva som står på printkortet og de brikkene som er påmontert kortet. deretter, søk på nettet etter de merkingene brikkene og kortet har, sjekk også www.driversguide.com (bruk login: drivers pass: all (virkelig gratis side, alle får samme bruker/passord. er bare for å forhindre leechere som kopierer siten..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...