Gå til innhold

Prosjekt TDX-klone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, skrue.

Du har ikke tilfeldigvis måla til amd64 hovedkort ?

Hmm.

Nei, ikke ennå. Men det kommer!

Har et hk for AMD64 påvei i posten, og så snart dette er i hus skal jeg legge ut de nødvendige mål og tilpasninger i forhold til eksisterende blokk.

Lenke til kommentar

Beste Hjemmelaget blokka jeg har sett. :w00t: Lurer på hva du jobber med?? hvor gammal er du?? tenkt å lage en sånn.. men kan ikke så mye om liming.. borring..og hva jeg skal bruke helt.. er bare 14 år.. men det kommer..hehe :laugh:

Lenke til kommentar

Takk for det Per_le!

Jeg jobber til daglig som teknisk sjef i et hotell nord for Oslo, men har mange års erfaring fra mekaniske verksteder av forskjellige slag.

Jeg er mer enn gammel nok til å være faren din, og dermed har jeg nok ganske gode forutsetninger for å lage slike ting.

Det kan være greit med noe erfaring med bruk av verktøy før du setter igang med en slik blokk ja, men er du litt netthendt og har tilgang til noe verktøy, så tror jeg nok at du kan klare det! Bare vær tålmodig og ikke forhast deg, så kan det nok gå bra!

Lenke til kommentar

Har et hk for AMD64 påvei i posten, og så snart dette er i hus skal jeg legge ut de nødvendige mål og tilpasninger i forhold til eksisterende blokk.

Socket 393 eller 754? Eller er det like fysiske mål utvendig og på kjølerfeste?

Lenke til kommentar

Socket 393 eller 754? Eller er det like fysiske mål utvendig og på kjølerfeste?

Det vet jeg faktisk ikke, R0adkill! Har ikke filla peiling på de soklene, men får vel litt kjøtt på beinet etterhvert.

Tar selvsagt gjerne imot opplysninger om slike ting, ettersom jeg har planer om å lage blokker til slike sokler / prosessorer også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jada, her får du et:

Ferdigmontert.jpg

Det er absolutt en fordel å bruke fjærer, da reduserer du risikoen for en "skjev" montasje, samtidig som at du langt på vei eliminerer faren for å knuse en av kantene på core.

Men er du pinlig nøyaktig og forsiktig når du strammer til skruer / muttere uten fjærer, så kan det gå bra det også. Men jeg vil ikke anbefale det.

Lenke til kommentar
Jada, her får du et:

http://img78.photobucket.com/albums/v299/S...rdigmontert.jpg

Det er absolutt en fordel å bruke fjærer, da reduserer du risikoen for en "skjev" montasje, samtidig som at du langt på vei eliminerer faren for å knuse en av kantene på core.

Men er du pinlig nøyaktig og forsiktig når du strammer til skruer / muttere uten fjærer, så kan det gå bra det også. Men jeg vil ikke anbefale det.

Det skal være fjærer mellom blokka å mutteren på toppen, men skal det være fjærer mellom socket og blokk også?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...