Gå til innhold

Trenger en dårlig nettleser som funker til Linux

pgdx

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter 99% av tiden foran PC-en min og mekker websider. En ting alle "webdesignere" vet, er at IE ikke funker til noe som helst annet enn å ta opp mye plass på harddisken (installfil på >80MB i forhold til Opera som har < 5MB).

Men ihvertfall... Jeg trenger altså en dårlig nettleser slik at jeg kan lage sider som fungerer i den. Og nettleseren må være dårligere enn IE, men må takle CSS (det er jo så vidt IE gjør det).

Poenget er at jeg da ikke trenger spørre folk med Windows om de kan se om sidene virker.

Finnes det nettlesere som er dårligere enn IE, og som fungerer under Linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror han mener som viser sider uriktig, som ikke følger standardene helt?

uansett, for browsere, kan du jo søke på www.freshmeat.net og www.sourceforge.org, om du har tid da.

Ellers har jo Konqueror et par rare feil, skulle tro det var en blanding av IE&Firefox

(husk forresten å teste websiden din i lynx/annen tekst-browser, se om det går fint ann å surfe med de)

EDIT:

(om du har windows installert også kan du jo teste med gamlere internet explorer versjoner (5.0, 5.5 etcetc), går fint å ha flere IE installert samtidig, har ingen link til de, men det er sikkert noen som vet det også)

to linker som er fine:

iCapture Lager en screenshot websiden din i safari 1.2, så du slipper å ha mac for å se hvordan det blir der

ieCapture Lager screenshots av mange versjoner av IE(4.01 til 6) (denne er veldig overloaded men)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...