SupremeX Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Satt å tenkte på å lage en liten boks bestående av 3 vifter, en 120mm og to 80mm. Tenkte på noe slikt, de røde pilene illustrer luft for dere som ikke skjønte det : Tenkte å plassere den i toppen av kabinettet, med 120mm vendt nedover. Hva tror dere? Er dette verdt å satse på ytelsesmessig, med tanke på prisen på vifter og faktisk kjøleevne. Takk for svar Endret 16. juni 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Varför? Vad är vitsen? Skall den sitta på utsidan eller insidan? /Olle Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Dersom det er for å dra luft ut av kabinettet, ser jeg ikke hensikten med de to 80 mm viftene. Edit: antok at den skulle være på utsiden, med hull i kabinetet for 120mm viften. Dersom den skal være på innsiden, med hull ut for den venstre 80mm viften, forstår jeg bedre. Endret 17. juni 2004 av Sigurd2 Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Den 80 mm vifta som blåser ut vil virke som en brems. drop dne og ha fri eksos i stedet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Skjønte ikke helt den der. Hva var poenget? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 sett harddiskene dine i den! så du får den 120mm til å blåse på siden mellom dem, og den ene 80mm til å blåse på dem fra front, og den siste til å trekke lufta ut. eller som en annen sa, fjern den som trekker ut Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ser tøft ut men hadde det ikke vært bedre å bare sette 120mm i toppen på kabinettet? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) sett harddiskene dine i den! Var faktisk det jeg tenkte på aller først, men så lurte jeg på om jeg skulle sette den midt i kabinettet. Men å legge harddiskene i en sånn, det var faktisk intet mindre enn genialt! Rikky: poenget var å muligens forbedre luftgjennomstrømningen i kabinettet. bigbom: du mener det altså? Trodde det ville være en fordel, men for all del. Olle P: innsiden edit: bilde Endret 17. juni 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Er det ikke bedre å sette 120mm til å blåse inn som sagt, og de 2 80mm til å blåse ut på siden??? mye bedre det, mener jeg.. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Er det ikke bedre å sette 120mm til å blåse inn som sagt, og de 2 80mm til å blåse ut på siden??? mye bedre det, mener jeg.. Mener du det? Hvorfor? Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 jeg tror ikke det det ville vert bra å satt de 80mm ut, da ville 120mm bremset med mindre den blåser mer luft enn de 80mm, da ville de 80mm viftene bremset.... bare ha den 120mm viften i og heller hull der de 80mm viftene skulle vært... da ville du fått best luftgjennomstrømning... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Er det ikke bedre å sette 120mm til å blåse inn som sagt, og de 2 80mm til å blåse ut på siden??? mye bedre det, mener jeg.. Mener du det? Hvorfor? For å få optimal luftgjennomstrømning... jeg tror ikke det det ville vert bra å satt de 80mm ut, da ville 120mm bremset med mindre den blåser mer luft enn de 80mm, da ville de 80mm viftene bremset.... bare ha den 120mm viften i og heller hull der de 80mm viftene skulle vært... da ville du fått best luftgjennomstrømning... Nå har ikke han oppgitt spes på viftene, så hvis jeg lar 120 kjøre på 7v og 80mm på 12v så skulle det gå bra?? Håper de ikke støyer så mye, eller er FOR støysvake... bare ha den 120mm viften i og heller hull der de 80mm viftene skulle vært... Kan være et godt alternative, men luften ville sannsynligvis bare gått rett fram, med tanke på at HD kabelen/strøm kabelen er i veien for å lage et tett system...?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå