EpziloN Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 hallo tenkte jeg bare skulle si at jeg savner testing av nye drivere som kommer ut fra tid til annen. det blir jo mye snakk om de på forumet, men skulle gjerne ha sett en offisiell test av det på hw.no sine sider. jeg vet det finnes side opp og side ned med testing av drivere rundt om på nettet, men jeg kunne bare godt tenkt meg å kunne lese de på hw.no(nettverket?), ettersom jeg har større trovedighet til de(n) siden(e). har jo blitt sluppet et par Beta drivere fra ATI i det siste, det har det jo blitt en del snakk om på forumet og det har blitt skrevet side opp og side ned om flere og færre poeng i X anntall Benchmark tester. det kommer jo også ut en del mer eller mindre ferdige drivere fra Nvidia, disse skulle jeg også likt å se bli testet av HW.no. fra tid til annen kommer det også ut Chipset drivere til f.eks Nforce HK'ene, og også Intel og AMD sine Chipset, disse savner jeg veldig tester av. jeg vet at folkene som tester hardware'en har et liv ved siden av, men det er jo mulig å hente inn hjelp utenifra. HW.no kunne jo f.eks "sertifisere" noen der ute som har dugendes hardware og knowhow. dette var vell det jeg hadde på hjertet. Epz. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Enig!... hw.no burde ha tester av drivere. om det er hardware.no eller en av søstersidene som tar det er uvesentlig.. men det burde bli gjort. Selv skulle jeg gjerne sett hvordan forskjellen er på de forskjellige driverne uten å gå til andre sider for å sjekke.. det er på HW.no jeg henger ikke andre steder. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ja dette savner jeg også, en egen driver test seksjon på hw.no, utmerket forslag Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Helt Enig! Kunne også vært fint med en anbefaling av hvilke drivere som passer best til eldre generasjoner kort osv. Eks Hvilken Detonater versjon og bruke på et ti4200 osv... Bra forslag trådstarter... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hvem skal utføre disse testene? For meg virker det iallefall grensesprengende kjedelig å måtte teste driver etter driver. Og mellom hver drivertest gjenopprette systempartisjonen fra et image slik at man er sikker på at ingen driver-rester ligger igjen og trøbler. Hvor mange ulike maskinoppsett skal dedikeres til dette? Hvor mange kombinasjoner av ulike maskinoppsett, ulike driverversjoner og ulike driverkombinasjoner gir dette? Altfor, altfor mange... Og hva skal stå i testen? Etter et par hundre tester er det lite gøy å skrive mer enn resultatene fra benchmarkprogrammene. Enda kjekkere er det at dette sannsynligvis vil være ulønnet arbeid... Jah, fristende! Test-avdelingen til hw.no kan holde seg til hardware, software som drivere som er gratis å laste ned kan dere da teste selv! PS! Beste Detonator til Ti4200 er etter sigende 44.03-versjonen. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Fordi _DU_ (Les Atrax) synes det virker kjedlig å teste en drøss med drivere, så betyr ikke det at resten av leserene/testerene til HW.no synes dette er det kjedligste i verden. så langt virker det som at det er flere enn meg som ønsker dette, drivere er tross alt en viktig del av hardwaren. jeg er ganske sikker på at så og si alle de testene som blir presentert her på hw.no er av folk som jobber gratis, kansje det hadde vært flere tester om det hadde vært en gruppe som hadde testet ny hardware som har kommet ut og fikk betalt for dette, men det er ikke poenget heller. for mange er det belønning nok at folk leser testene, og å kansje få en god tilbake melding på den. Og det er helt sikkert noen der ute som mer enn gjerne setter seg ned noen timer og tester diverse drivere mot å få den "trykket" på hw.no Epz. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Tar egentlig litt for mye tid og er for lite nyttig til at det er verdt det syntes nå jeg... Alle her på formuet "tester" jo drivere selv uansett. Endret 17. juni 2004 av bugbear Lenke til kommentar
Treat Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 du kan vel teste driverne selv og legge ut på brukertester? Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 kunne godt tenkt meg å høre hva en moderator eller redaktør hadde syntes om forslaget om testeing av drivere på hw.no . Epz. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Nå har ikke jeg noe med HW.no å gjøre, men jeg kjenner folka der noe godt iallefall. Og hvis jeg ikke tar feil er nok dette et ønsk som er vendlig lite prioritert. Dette er fordi slike tester tar tid. *mye* tid. Bare en vanlig test av et produkt kan ta flere dager og hvis de så skulle begynne med å teste disse produktene om igjen hver gang det kom ut en ny driver måtte de ha ansatt flere folk, eller iallefall ansatt dem de har nå på fulltid med testing. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Dere klarer å teste drivere selv Lenke til kommentar
consilium Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hva med å lage en image på en "clean" maskin, også bare legge imaget tilbake etter hver test? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har du lyst til å sponse maskinen? Samt at minst ett av programmene krever en masse med registrering, mailing frem og tilbake og styr. Så har vi jo det at bare selve testingen tar et par dager og innføringen av resultatene i grafer og visning av dem er enormt med arbeid. hvis du har en burk og en villig sjel kan du tho sikkert skrive en artikkel selv og sende den inn til Hw.no Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Etter min mening er dette et område som HW.no absolutt ikke burde prioritere. Fordi: - Brukere kan enkelt teste ut dette selv - Det kan leses slike tester på utallige forum og nettsteder - Testseksjonen til HW.no har sikkert nok av "skikkelige" produkter å henge fingrene i, og dette bør prioriteres. Sist men ikke minst går ikke drivere under betegnelsen "hardware"(.no) Endret 18. juni 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 drivere har jo litt med hardware å gjøre siden de tillhører grafikkort Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) drivere har jo litt med hardware å gjøre siden de tillhører grafikkort Selvsagt, men det er snakk om prioritering her. Å gå i dybden på software er vel ikke noe HW.no skal eller bør prioritere uansett EDIT: men å oppmuntre forumbrukere til å lage slike tester er en god ide synes jeg. Og forresten: når det er snakk om troverdighet som trådstarter nevner, så ser jeg personlig ingen grunn til å stole mer på HW.no enn hverken forumbrukerne her eller andre nettsteder for den saksskyld. Endret 18. juni 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Da var det vel bedre at det ble laget en post der vi alle kunne legge våre erfaringer med de forskjellige driverne og oppgi hvilken hardware vi hadde , blir håpløst for noen å teste alle . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå