Stigma Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 DaWeed, the er sant at en PC kan i noen tilfeller klare seg fint uten goop, men det er også sant at mangel på goop kan være det lille ekstra som fører til at CPU overoppheter. Du kan lett få en 10 graders forskjell på å bruke kjølepasta om bare heatsinken er av dårlig kvalitet til å begynne med, litt krumning på undersiden for eksempel. Det sagt, det er absolutt ingen grunn til å IKKE bruke goop. Det koster "ingenting", det er eltt å få tak i, det hjelper mye på temperaturer (dog hvor mye varierer mye fra system til system), og det er enkelt å bruke. Det er en grunn til at senl helt standard ferdigmonterte maskiner har goop på...(dog som ofte i form av termisk tape) Goop er ikke noe entusiast-leketøy om det er det du tror. -Stigma Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 noen som veit om goop følger med på amd xp 3000+ 512 cache? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 det kan høres ut som et varmeproblem ja.. edit: Post 512!! WOO! Hmmmm.... bevist at etter at du har blit hekta på data, opererer du ikke lenger med tall som 100, 1000, 10 000, 100 000 - men 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 osv.... Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 En jeg kjenner hadde AMD xp 3000+ hans CPU gikk til pokern når han kjørrte uten kjølepasta han sin pc restarte seg også bare plutseligfort deg med og fikse problemmet før det er forseint Tro meg; en PC går ikke i stykker av at du ikke bruker kjølepasta. Jeg har også lest disse fantastiske historiene om folk som har brukt kjølepasta og opplevd ti grader+ i forskjell. Til dette er det bare en ting å si, og det er at det er tull. Det er ikke kjølepastaen som gir denne forskjellen! Den er nok med og påvirker, men mest sannsynlig var det noe feil med monteringen av kjøleren i utgangspunktet, og dette ble rettet i det vedkommende satte den på plass etter å ha hatt på goop. Så til alle dere der ute som kjører uten goop; ikke fortvil. Så lenge maskina di er stabil og fungerer i det daglige skal man ikke la seg lure til å gjøre noe med den. En PC trenger på ingen måte kjølepasta for å fungere. Bruker du standard kjøler og opplever problemer med temp så er det nok andre plasser du har problemet. -KJ CPU en hadde mer en 100C pcen slo seg av når den nådde 100c en sån sikrihets greie han hadde motert kjøreren riktig men uten goop og uten og ha rensa CPUen sikelig for den gammle kjøeputta som følgte med Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jo, den er for varm. Herregud, ikke start den mere uten pasta, jeg får vondt bare ved tanken. (Tror prosessoren din er enig og, du kan (selvfølgelig) svi den av hvis den blir for varm) BRUK PASTA! Til din.. og andres.. informasjon sitter jeg her på min Epox EP-8Krai med en Barton XP2500+@XP3200+ (FSB 166->200) med en Volcano 12 uten kjølepasta...og Bios rapporter 36 grader..for CPU. Riktignok har jeg slipt/polert sinken speilblank noe som gjør at pasta tydelgvis ikke er nødvendig i dette tilflellet Som regel må man bruke pasta, da anleggsflaten mot CPU ofte er ujevn.. Jeg ville brukt pasta selv om du har planslipt. Det kan være skjevheter selv om flatene er blanke. Du har tydeligvis gjort en meget bra jobb med slipinga, men det kan godt hende at du faktisk kunne fått enda lavere temperatur dersom du brukte en god kjølepasta, som f.eks. arctic silver 5. Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 hjalp ingenting, maskina er akkurat som før, men det gjorde det hvertfall ikke noe værre da Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 noen som veit om goop følger med på amd xp 3000+ 512 cache? Neppe. Kanskje om du kjøper en boxed versjon i dtedet for OEM (billigere, men uten stor pakning og vifte). Uansett er det bare å spørre de du kjøper prosessoren fra. Sansynligvis gir de deg med en "porsjonspakke" (nok til mange CPUer) gratis. I værste tilfelle koster det deg kanskje 5 kr, om de er teite nok til å ta penger for ded. Merk at jeg snakker om generisk silikon-goop. Det finnes mange andre dyrere typer good for oss entusiaster som gjerne betaler mer for å få et par grader bedre temperaturer. Hvis du spør om å få noe goop, spør etter silikon-goop, ellers kan det kanskje oppstå misforståelser. Alle seriøse butikker har masse av dette i bakrommet. -Stigma Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Monterte for en stund siden vannkjøling på mitt Geforce 4200, gpu var vist oval så det ble ikke kontakt mellom Gpu og Kjøleblokka, før jeg brukte et godt lag med kjølepasta var idle temperaturen på 54C, nå er den på 41C, men selvsagt så bør gpu planslipes i nærmeste fremtid (noe som ikke skjer da jeg kommer til å bytte skjermkort snart.) Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 noen som veit om goop følger med på amd xp 3000+ 512 cache? Neppe. Kanskje om du kjøper en boxed versjon i dtedet for OEM (billigere, men uten stor pakning og vifte). Uansett er det bare å spørre de du kjøper prosessoren fra. Sansynligvis gir de deg med en "porsjonspakke" (nok til mange CPUer) gratis. I værste tilfelle koster det deg kanskje 5 kr, om de er teite nok til å ta penger for ded. Merk at jeg snakker om generisk silikon-goop. Det finnes mange andre dyrere typer good for oss entusiaster som gjerne betaler mer for å få et par grader bedre temperaturer. Hvis du spør om å få noe goop, spør etter silikon-goop, ellers kan det kanskje oppstå misforståelser. Alle seriøse butikker har masse av dette i bakrommet. -Stigma kjøpte den fra komplett da... men glemte goopen og nå ligger pakka på posten må skaffe den et sted Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 på postkontoret ligger denne og jeg har bestilt denne vifta men glemte goop... Er det krise? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 på postkontoret ligger denne og jeg har bestilt denne vifta men glemte goop... Er det krise? Tjaaa... var jeg deg ville jeg pellet meg inn på Microplex og kjøpt før du monterer noe som helst. Du kjører ikke Athlon64 uten goop - da må du i så fall klokke den heftig ned for å ikke svi den, selv det vil jeg ikke anbefale.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Jo, den er for varm. Herregud, ikke start den mere uten pasta, jeg får vondt bare ved tanken. (Tror prosessoren din er enig og, du kan (selvfølgelig) svi den av hvis den blir for varm) BRUK PASTA! Til din.. og andres.. informasjon sitter jeg her på min Epox EP-8Krai med en Barton XP2500+@XP3200+ (FSB 166->200) med en Volcano 12 uten kjølepasta...og Bios rapporter 36 grader..for CPU. Riktignok har jeg slipt/polert sinken speilblank noe som gjør at pasta tydelgvis ikke er nødvendig i dette tilflellet Som regel må man bruke pasta, da anleggsflaten mot CPU ofte er ujevn.. Jeg ville brukt pasta selv om du har planslipt. Det kan være skjevheter selv om flatene er blanke. Du har tydeligvis gjort en meget bra jobb med slipinga, men det kan godt hende at du faktisk kunne fått enda lavere temperatur dersom du brukte en god kjølepasta, som f.eks. arctic silver 5. Tja.. jeg var overrasket selv.. Men innlegget mitt var for å demonstrere at goop ikke alltid er det essensielle i denne sammenheng.. Helt plane flater med god kontakt er tingen.. og en god varmeledene pasta kan avhjelpe veldig dersom dette ikke er tilfellet (som det ofte er). Jeg har nok vært heldig med akkurat denne montering.. Endret 17. juni 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 på postkontoret ligger denne og jeg har bestilt denne vifta men glemte goop... Er det krise? Er jeg ikke sikker men mener det følger med litt goop med vitfa. Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 på postkontoret ligger denne og jeg har bestilt denne vifta men glemte goop... Er det krise? Er jeg ikke sikker men mener det følger med litt goop med vitfa. Det følger med litt ja Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 jeg hadde samme problem... det var rammen som var roten til alt ondt vet ikke om d hjelper deg, men kjør en memtest. Og kjør den i minst en halv time! så vet du hvertfall at rammen er i orden... bare test alt av komponenter, mange småting som kan fucke opp pcn... jeg har holdt på i to uker og feilsøkt, fant ut på mandag hva som var feil Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 DaWeed, the er sant at en PC kan i noen tilfeller klare seg fint uten goop, men det er også sant at mangel på goop kan være det lille ekstra som fører til at CPU overoppheter. Du kan lett få en 10 graders forskjell på å bruke kjølepasta om bare heatsinken er av dårlig kvalitet til å begynne med, litt krumning på undersiden for eksempel. Det sagt, det er absolutt ingen grunn til å IKKE bruke goop. Det koster "ingenting", det er eltt å få tak i, det hjelper mye på temperaturer (dog hvor mye varierer mye fra system til system), og det er enkelt å bruke. Det er en grunn til at senl helt standard ferdigmonterte maskiner har goop på...(dog som ofte i form av termisk tape) Goop er ikke noe entusiast-leketøy om det er det du tror. -Stigma Jeg sa ikke at alle hadde bruk for det. Jeg sa bare at noen har det, inkludert meg. Han jeg quouta påsto at ingen pcer trenger det for å fungere, og jeg kom med et eksempel på en pc som gjorde akkurat det. Ellers er jeg helt enig med deg. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvis det er så viktig med kjølepasta- hvorfor sier AMD at man ikke skal bruke det, da? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 DaWeed, the er sant at en PC kan i noen tilfeller klare seg fint uten goop, men det er også sant at mangel på goop kan være det lille ekstra som fører til at CPU overoppheter. Du kan lett få en 10 graders forskjell på å bruke kjølepasta om bare heatsinken er av dårlig kvalitet til å begynne med, litt krumning på undersiden for eksempel. Det sagt, det er absolutt ingen grunn til å IKKE bruke goop. Det koster "ingenting", det er eltt å få tak i, det hjelper mye på temperaturer (dog hvor mye varierer mye fra system til system), og det er enkelt å bruke. Det er en grunn til at senl helt standard ferdigmonterte maskiner har goop på...(dog som ofte i form av termisk tape) Goop er ikke noe entusiast-leketøy om det er det du tror. -Stigma Jeg sa ikke at alle hadde bruk for det. Jeg sa bare at noen har det, inkludert meg. Han jeg quouta påsto at ingen pcer trenger det for å fungere, og jeg kom med et eksempel på en pc som gjorde akkurat det. Ellers er jeg helt enig med deg. Ah, ok beklager. Da misforsto jeg posten din =) My bad. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvis det er så viktig med kjølepasta- hvorfor sier AMD at man ikke skal bruke det, da? Hvaforno? Denne bør du kunne linke til for, ellers blir det ikke mye hold i det du sier. jeg tviler sterk på at AMD har offentlig annbefalt å ikke bruke goop. Da blir jeg seriøst overrasket i såfall, men jeg nekter ikke for at den kan være mulig. I alle tilfelle, så tar den personen feil da. ingen grunn til å ikke bruke goop! Silikon-basert ihvertfall. med sølv-basert kan du ødelegge ting om du griser med det i maskinen (strømførende), men helt straight silikongoop skal du være god for å klare å værken gjøre varmeoverføring dårligere eller ødelegge noe med... Ser frem til den linken... -Stigma Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 på postkontoret ligger denne og jeg har bestilt denne vifta men glemte goop... Er det krise? Er jeg ikke sikker men mener det følger med litt goop med vitfa. Det følger med litt ja var en annen som sa det til meg takk for bekreftelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå