Gå til innhold

Må jeg ha kjølekrem?

esben86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det som skjer er at når jeg står opp om morgenen :p og maskina har ståt av lenge, så får jeg formatert og lagt inn xp. etter noen timer så restarter den seg av seg selv hele tida, i en slags loop, og når jeg formaterer og skal legge xp inn igjen

så får jeg blåskjerm i setupen, med meldinga memory_management, og har hørt at minnekotrollern til amd64 ligger i cpu'n, virker ikke det som problemet til en varm cpu?

Lenke til kommentar

Jo, den er for varm. Herregud, ikke start den mere uten pasta, jeg får vondt bare ved tanken. (Tror prosessoren din er enig og, du kan (selvfølgelig) svi den av hvis den blir for varm) BRUK PASTA! :thumbup:

(ellers sliter du, men det er jo din prosessor..... :laugh: )

Lenke til kommentar

du trenger forsovidt ikke kjølepasta om du har en veldig god flate på kjøleren din og CPU'en. Desverre er det veldig skjeldent noe god kontakt mellom de to, selv i svært gode tilfeller. I alle tilfeller er det dumt å ikke bruke kjølepasta (også kallt goop), da det koster en krone for en porsjonspakke silikon-pasta, og det hjelper på temperaturen veldig. Du kan sikkert få en slik pakke gratis på din lokale PC-butikk. I værste filfelle må du betale et par kroner.

Crasher maskinen din eller slår seg av etter du har bruk den en stud, så er det klassiske symptomer på varmeproblem.

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jo, den er for varm. Herregud, ikke start den mere uten pasta, jeg får vondt bare ved tanken. (Tror prosessoren din er enig og, du kan (selvfølgelig) svi den av hvis den blir for varm) BRUK PASTA! :thumbup:

Til din.. og andres.. informasjon sitter jeg her på min Epox EP-8Krai med en Barton XP2500+@XP3200+ (FSB 166->200) med en Volcano 12 uten kjølepasta...og Bios rapporter 36 grader..for CPU.

Riktignok har jeg slipt/polert sinken speilblank noe som gjør at pasta tydelgvis ikke er nødvendig i dette tilflellet

Som regel må man bruke pasta, da anleggsflaten mot CPU ofte er ujevn..

Lenke til kommentar

virker overbevisende dette da :D

prøver imorra jeg , gleder meg som shvinet, etter 5000kr og 2mnd uten pc har jeg rivd av meg håret nermest for å finne ut av problemet,da jeg har hatt andre problemer også, så jeg har ikke drivi med det der i 2 mnd :p

Endret av esben86
Lenke til kommentar
En jeg kjenner hadde AMD xp 3000+ hans CPU gikk til pokern når han kjørrte uten kjølepasta han sin pc restarte seg også bare plutselig

fort deg med og fikse problemmet før det er forseint

Tro meg; en PC går ikke i stykker av at du ikke bruker kjølepasta.

Jeg har også lest disse fantastiske historiene om folk som har brukt kjølepasta og opplevd ti grader+ i forskjell. Til dette er det bare en ting å si, og det er at det er tull. Det er ikke kjølepastaen som gir denne forskjellen! Den er nok med og påvirker, men mest sannsynlig var det noe feil med monteringen av kjøleren i utgangspunktet, og dette ble rettet i det vedkommende satte den på plass etter å ha hatt på goop.

Så til alle dere der ute som kjører uten goop; ikke fortvil. Så lenge maskina di er stabil og fungerer i det daglige skal man ikke la seg lure til å gjøre noe med den. :)

En PC trenger på ingen måte kjølepasta for å fungere. Bruker du standard kjøler og opplever problemer med temp så er det nok andre plasser du har problemet.

-KJ

Lenke til kommentar
En jeg kjenner hadde AMD xp 3000+ hans CPU gikk til pokern når han kjørrte uten kjølepasta han sin pc restarte seg også bare plutselig

fort deg med og fikse problemmet før det er forseint

Tro meg; en PC går ikke i stykker av at du ikke bruker kjølepasta.

Jeg har også lest disse fantastiske historiene om folk som har brukt kjølepasta og opplevd ti grader+ i forskjell. Til dette er det bare en ting å si, og det er at det er tull. Det er ikke kjølepastaen som gir denne forskjellen! Den er nok med og påvirker, men mest sannsynlig var det noe feil med monteringen av kjøleren i utgangspunktet, og dette ble rettet i det vedkommende satte den på plass etter å ha hatt på goop.

Så til alle dere der ute som kjører uten goop; ikke fortvil. Så lenge maskina di er stabil og fungerer i det daglige skal man ikke la seg lure til å gjøre noe med den. :)

En PC trenger på ingen måte kjølepasta for å fungere. Bruker du standard kjøler og opplever problemer med temp så er det nok andre plasser du har problemet.

-KJ

Tja.. Jeg gikk fra 80+ grader CPU til 25 stabilt med litt goop.. Og jeg prøvde å sette av og på kjøleren mange ganger før jeg tok på pasta'en. Så jeg mener du sier ting du ikke har grunnlag til å uttale deg om her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...