isiac Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Vel, mitt snart mye omtalte system i diverse poster blir omtalt en gang til. MSI Neo Platinum kort. Etter at jeg har slått av pc'n så får fortsatt musa og tastaturet strøm ser det ut til. Skal dette være mulig? De optiske lysene på musa lyser mens jeg kan slå av og på num lock o.l som det er. Noen som har en idè om hvorfor det skjer? De får jo strøm fra hovedkortet, som da skal være slått av. Først etter at jeg har slått av bryteren bakpå psu'en så kobler de seg av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Er tastatur/mus koblet til USB? I tilfelle ja.. USB får standby strøm fra HK.. på samme måte som evt. nettverkskort. Står kontakten i og bryter på (for de PSU som har det) er det strøm på HK. Dette gjelder da alle ATX-kort? Lenke til kommentar
isiac Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Nei, de er ikke i usb. Men, med andre ord er ikke dette noe å bekymre seg over? Med nærmere sjekk så fungerer bare num-locken og ikke caps/scroll locken forøvrig. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har et Labtec tastatur og en Labtec mus (m/ rød LED) som er plugget i PS/2-kontakten, disse lyser også konstant... Grunnen er at når PSU'en er på sender den konstant strøm til HK'et (selv om PC'en er av, f.eks på mitt HK lyser det alltid to LED (tre når den er på) og det resulterer i litt strøm her og der... Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Mulig jeg kanskje roter litt - men på den gamle PC'n min kunne jeg sette Power on keyboard/mouse. Bare å skrive inn et selvvalgt ord, eller dobbeltklikke - så startet PC'n. .- Grei imponatorfaktor. Mulig du har noe tilsvarende funksjonalitet. Uansett vil deler av hovedkortet ha strøm så lenge du ikke skrur av bryteren bak på strømforsyninga. Endret 17. juni 2004 av Freeload Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 jeg kunne trykke på space før, så kom pc`n på, merket det ved en tilfeldighet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå