jonag Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg ser at det er flere som har modemet speedtouch510i fra telenor. Jeg har dette og koblet til linksys wrt54g bredbåndsrouter. Alt fungere forsåvidt fint, men jeg kan ikke få innkomne samtaler med ip-telefoni (telio). Jeg tror dette har noe med modemet å gjøre, og lurer på hva jeg må gjøre. Jeg ser ellers at det er uheldig å ha to routere etterhverandre. Jeg trenger litt hjelp, og den hjelpen må være beregnet på en nybegynner (dette kan jeg lite om). Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
headbull Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvorfor har du en router på da ? SpeedTouch 510i har jo innebygged Router... Lenke til kommentar
jonag Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg hadde behov for deling + trådløst nettverk. Jeg visste heller ikke at speedtouchen hadde routerfunksjon. Derfor har jeg nå mer enn jeg har behov for, men jeg har skjønt at jeg kan skru av routerfunksjonen. Er det da bare å skru denne av i web-detupen (bruke "easy setup" og velge bridged ethernet)? Vi jeg så kunne gå inn på linksys-routeren og velge pppoe og skrive inn brukernavn/passord der? Lenke til kommentar
Mez Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg har trådløs router og 510i. Kobla bare 510i'n rett inn på switchdelen av den trådløse routern, funker glimrende! Erik Lenke til kommentar
headbull Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Bare til å skru av router delen i wlan punktet... Det er ikke vits å bruke "to-ledd" uten grunn Lenke til kommentar
jonag Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Nå falt jeg litt av - hva mener du med at det ikke er vits å bruke "to-ledd" uten grunn? Jeg trenger trådløsfunksjonen + deling i bredbåndsrouteren, men må jo ha modemet koblet til forut for bredbåndsrouteren. Lenke til kommentar
headbull Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ahh, var jeg som var litt på jorde Trodde wlan punktet ditt delte internett for andre gang jeg..sorry... Lenke til kommentar
jonag Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg prøver igjen: Jeg har speedtouch510i etterfulgt av bredbåndsrouter(linksyswrt64g). Alt fungerer supert, men IP-telefonen(adapter) tar ikke inn innkomne samtaler. Problemet er nok modemet, men hva gjør jeg? (jeg trenger "enkel" hjelp da jeg ikke er noen racer i dette. Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg vil absolutt anbefale deg å sette modemet som "Bridged Ethernet" i Easy Setup. Resten av veiviseren trenger du ikke endre noe annet enn brukernavn/passord for administrering av modemet. Med modemet fortsatt koblet inn på WAN-porten, går du inn på WRT54G og velger "PPPoE" i stedet for "Automatic Configuration - DHCP". Nå må du legge inn brukernavn/passord for internettkontoen din her. Husk at hvis du har telenor, må du ta med "@online.no" på slutten av brukernavnet. Etter dette fikk jeg litt problemer med at jeg ikke kom inn på enkelte web-sider og det var mye som generelt ikke fungerte. Da kan du telnette til modemet (telnet 10.0.0.138) og skrive inn kommandoen "eth ifconfig intf=1 type=10BaseTFD", det som skjer er at du tvinger LAN-porten i modemet til 10mbit i stedet for at det prøver høyeste hastighet, noe som i hvertfall løste mitt problem. Husk at du kanskje må koble modemet i lan-porten på WRT54G akkurat når du skal konfigurere det, da kan det hende du må bytte til manuell ip (f.eks. 10.0.0.1/255.0.0.0.0) Når alt dette er satt, skal forwarding av porter virke på WRT54G, og ting burde virke litt bedre, selv om jeg ikke egentlig har peiling på ip-telefoner da... Kanskje noen andre vet hvilke porter det er snakk om? Lenke til kommentar
jonag Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Takk for godt tips. Jeg har fulgt oppskriften som stod i forrige innlegg, og nå kan jeg ringe inn. Jeg kan også ringe ut - på noen nummer. Jeg får imidlertid opptattsignal når jeg forsøker fasttelefonnummer. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
jonag Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Nå her jeg testet telefonen i kveld. Det er bare to nummer jeg får opptattsignal på (det ene er mitt isdn-nr. som skal porteres i morgen). Jeg avventer porteringen før jeg gjør noe mer. Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
camdemar Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Når jeg skal dele internettforbindelsen min, er det bare å kople på en switch? Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Når jeg skal dele internettforbindelsen min, er det bare å kople på en switch? Ja, hvis du har et Speedtouch 510 modem/router, så skal det være mulig. Da skal du ikke sette det på "bridged ethernet" som beskrevet over, men la det stå slik det kommer. Hvis du har dette modemet, kommer du inn i konfigurasjonen på http://10.0.0.138. Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Takk for godt tips. Jeg har fulgt oppskriften som stod i forrige innlegg, og nå kan jeg ringe inn. Jeg kan også ringe ut - på noen nummer. Jeg får imidlertid opptattsignal når jeg forsøker fasttelefonnummer. Hva kan dette skyldes? Hmm, høres nesten litt ut som det problemet jeg hadde når jeg ikke kom inn på enkelte websider... Du kan jo ta en ekstra sjekk for å se om porten ble riktig konfigurert, telnet til modemet og skriv "eth iflist", da skal det stå 10BaseTFD ved port 1. Glemte forresten å si at du må skrive "saveall" for å lagre , så hvis porten står på auto/100mbit, så kan du gjenta "eth ifconfig intf=1 type=10BaseTFD" og lagre. Lenke til kommentar
w0lfr4m Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg har Speedtouch 510i og har satt på D-link 624+ grunnen er Trådløst nettverk og Ip-telefoni. Jeg har prøvd og sette speedtouch i bridged og skrive inn brukernavn og passord på linksys på modemet står det at jeg har internett den lampa som indikerer det lyser konstant grønn men jeg får ikke internett til noen av pcene. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Modemet må oppdateres. Vet om noen som har hatt samme problem. http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe Programvaren du trenger finner du på link over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå