Gå til innhold

Nytt surroundanlegg til ca. 2300,-

Anbefalte innlegg

En får det en betaler for... Hvis jeg skulle brukt så lite penger på et annlegg, hadde jeg heller satset dem på et rimelig stereo annlegg, enn et jalla surround annlegg..

Surround er jo tøfft da, forstår ikke hvorfor du fraråder han det.

Det er liksom ikke snakk om at man får skurring i lyden eller noe av å kjøpe et billig anlegg. Om man kansje ikke får med de små detaljene i lyden som bare et anlegg til over 10k kan gi(og som endel ikke engang klarer å høre), så fungerer det fint til å gi den illusjonen som man er ute etter når man skal ha surround.

bilspill er genialt med surround når du hører at bilene forsvinner bak deg og i skytespill hvor kulene hagler ned rund deg...

For all del gå for et surround anlegg nerdVANNA, du vil ikke angre.

billig surround er langt fra tøft, iallfall hvis man har hørt et anlegg over 10-20k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror de fleste her regnet med at du tenkte på et "vanlig" surround anlegg og ikke et pc anlegg..

så derfor så mange reagerer, får ikke mye surround for 2300,- visst du skal kjøpe løskomponenter!

visst du ikke kjøper en sånn pakke og en sånn en!

men til pc får du jo endel!

er vel egentlig bare å kjøpe det dyreste du har råd til sånn ca.

Lenke til kommentar

Herregud så mye dere "hifi" folk klager. Nei, det er ikke fysisk mulig å høre forskjell på et system til 5000 og et til 50 000, ikke all det pjattet dere kommer med kan få meg til å endre mening. Eneste grunn til at dere hører forskjell er at dere føler dere må det fordi dere har brukt alle pengene dere på det unødvendige tøvet. Ja, jeg har hørt dritt dyre anlegg før, eneste forskjellen jeg merket var at folk med dyre anlegg vanligvis skrur lyden mye høyere enn folk med rimelige anlegg når de skal demonstrere noe.

For 2300kr får du et kjempebra surround system til data'en. Ikke la noen av disse tufsene få lurt deg til å tro noe annet.

Lenke til kommentar
Herregud så mye dere "hifi" folk klager. Nei, det er ikke fysisk mulig å høre forskjell på et system til 5000 og et til 50 000, ikke all det pjattet dere kommer med kan få meg til å endre mening. Eneste grunn til at dere hører forskjell er at dere føler dere må det fordi dere har brukt alle pengene dere på det unødvendige tøvet. Ja, jeg har hørt dritt dyre anlegg før, eneste forskjellen jeg merket var at folk med dyre anlegg vanligvis skrur lyden mye høyere enn folk med rimelige anlegg når de skal demonstrere noe.

For 2300kr får du et kjempebra surround system til data'en. Ikke la noen av disse tufsene få lurt deg til å tro noe annet.

En lite gjennomtenkt påstand. Blir som å si at det ikke er forskjell på 14" og 32" TV, eller at en billig projektor gir like bra bilde som de du finner på kino. Det *er* stor forskjell på et dyrt og et billig anlegg, blant annet i hvor høyt man kan spille uten forvrengning av lyden...(men også mye annet som er forskjellig). Om du har hørt et skikkelig high-end anlegg, skjønner du dette med en gang (ellers har du en farlig dårlig hørsel).

MEN du får et helt greit PC-anlegg til 2000-3000 kr, med masse moro for penga. Kan absolutt være et meget godt kjøp. Har selv brukt Logitech z-680 en stund, og var strålende fornøyd med det iht. prisen. Masse moro for penga, ikke tvil om det, men high-end? nei.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke greier å høre forskjell på et anlegg til 50 000 (der pengene er jevnt over fordelt på spillere/forsterker, kabler og høytalere) og elkjøpanlegget til 5000kr. Så foreslår jeg at du spanderer 150 kr (siden du tross alt hare 45000 kr igjen å bruke) på en rask legesjekk, der du tester hørselen din :p

På en annen side er du bra teit i pappen om du sitter og spiller 56 kbps mp3er på ett anlegg til 50 000 da vil du neppe høre forskjell uansett hvor bra anlegg du har!

Intet anlegg er bedre enn det svakeste leddet!

Den primære som er lettest å høre er vel egentlig kvaliteten på forsterkingen... Billiganlegg skal man ikke spille høyt med før man hører skurring og ulyder...

Men som sagt, creative og logitech duger knallrått til PC. Det er tross alt ikke meningen at naboen skal kaste seg ned for hvert skudd du skyter med sniperen :roll: Så om du er smart vurdere DU om du trenger noe som spiller høyt og flott (som du i tillegg kan skryte over at kostet 50 000). Hvis ikke vil jeg tro at ett anlegg laget for PC, kombinert med ett godt lydkort holder plenty.

Lenke til kommentar
Okei, hør etter nå!

Jeg skal ha et surroundanlegg til pc'n for maks 2'300 kroner. Det skal brukes til spilling, litt film og mp3-musikk. Jeg kommer IKKE til å kjøpe stereo. Jeg kommer IKKE til å betale mer enn 2'300. Jeg trenger IKKE at det holder ut lengre enn meg selv. Jeg SKAL kjøpe det fra en nettbutikk.

Er det noen andre enn Civilix og Goodall som forstår det, og kan anbefale et ok sett?

tror ikke det er mange som har fått med seg dette gitt :no:

Jeg skal ha et surroundanlegg til pc'n for maks 2'300 kroner og Jeg kommer IKKE til å betale mer enn 2'300

virker som mange ikke leser her, bare kaster ut forslag :hmm::shrug:

edit: nerdVANNA har du fått kjøpt deg noe? hvis ja, hva ble det?

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Det innlegget ditt må være det desidert mest idiotiske jeg har sett her på Hardware...uten tvil. :laugh:

Lenke til kommentar

Både Logitech Z-560 og Creative Inspire/Megaworks anleggene er mer enn gode nok til et vanlig gutterom. Du trenger ikke bruke millioner på et anlegg for at du skal kunne nyte god musikk, eller få et spill i surround. Og det skal sies at det er et hav av forskjell bare det å gå fra 2 billige datahøytalere til et surround-anlegg som creative sine, stol på meg. Har selv et Creative 5.1 anlegg, og har nå bestilt et Gigaworks 7.1 anlegg.

Men det skal sies at det 5.1 anlegget er det beste kjøpet eg noensinne har gjort til dataen min. Ikke hør på de hifi-galningene, er bare latterlig å si at alt under 10.000 kroner er boss. Nesten som å si at an cpu under 2ghz er boss, bare fordi det ikke er det beste på markedet.

Og forresten, når en person poster, der han spør om hjelp til et enkelt valg innen for enkle rammer, bør han kunne forvente at han ikke får sånne svar som han har fått enkelte av her. De som kan svare på spørsmålet hans svarer, resten kan nøye seg med å lese posten, mener nå jeg!

Edit: Skrivleif ;)

Endret av dominizer
Lenke til kommentar
Selv om du var sur, er du fortsatt en tulling uten peiling på lyd.

Den kunne du ha spart deg.

Kan du fortelle meg hva man hører som er forskjellen på anlegg over og under 10,000 kr? Forutenom forvrenging av lyden?

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
,29/06/2004 : 21:21] Kan du fortelle meg hva man hører som er forskjellen på anlegg over og under 10,000 kr? Forutenom forvrenging av lyden?

Lydkvaliteten kansje...?

Opps... det spørsmålet var visst til "Matthiesen". :D

Sorry...

Endret av Shader
Lenke til kommentar

Både bra, rare, teite påstander her.

For 4 år siden hadde jeg personlig ingen peiling på lyd og syntes (*i dag jalla-) anlegg til 2-3000kr var heaven og surround var noe man bare kunne drømme om. Jeg slo skikkelig på stortromma og gikk til innkjøp av en receiver og et par fronthøyttalere til 4000kr<--synes dette var altfor dyrt :cool: .

Dette holdt lenge og vel til jeg begynte og finne svakheter ved anlegget jeg ikke likte og ville dermed gjøre noe med det. Da ble jeg bitt av basillen. Jeg er i dag 17 år og sitter med et anlegg til tett oppunder 70000 og det sier sitt.

Jeg vil anbefale at du bruker de pengene du har til rådighet på anlegg, alle ting har sin inngangsbillett. Mange klarer seg med det vesle anlegget og andre igjen blir bitt av basillen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...