Gå til innhold

Skraping i lyden når eksporterer til avi

Anbefalte innlegg

Bruker premiere pro og her er lyden fra mic i kamera grei. Legger også på musikkfiler.

Når går på Export to movie og lager en avi fil. Åpner denne i windows mediaplayer. Musikklyden blir bra. Men denne snakkelyden skraper veldig.

Hva kan være galt? Noen instillinger jeg må fikse på?

Prøvde å sette Audio playback til Play Audio on Audio Hardware i stedet for Play Audio on DV hardware. Men det hjelp ikke.

Håper noen kan hjelpe her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært litt plaget med dette selv.

Tror at når du eksporterer til AVI så hvis du setter audio-settings till 48000 hertz

så blir det fordoblet....fordi det var 48000 hertz når du captured det.

Prøv evt. å sette audio settings til 32000 hertz..

Lenke til kommentar

Fant ut at dette er noe som heter clipping. Alt over 0db blir kuttet bort.

Altså må man legge seg på ca -12db.

Er det bare å starte opp Audiomixer? Setter man på play og kan da styre lyden til -12db? Eller er det en lettere måte å få hele Audio 1 til -12db?

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg drev på med dette i Premiere 6 - nå bruker jeg Final Cut Pro, men i Premiere 6 fant jeg ingen rask metode å gjøre det på så jeg tok bare å gjorde alt manuelt jjeg..

Hadde audio-leveltingen oppe, så såg jeg når den overstyrte og tok ned lyden akuratt der. - Meenn, må jo finnes noe á la "Broadcast Colors" for lyd - Normalization kanskje? Let litt i lyd effektene, finner nok noe :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg hadde nylig et lydproblem i premiere. Det JEG gjorde var å eksportere bare lyden på timelinen og så importer den lydfilen tilbake igjen i prosjektet ditt. Du ska ta ha ET langt klipp med lyd på timelinen. Så er det bare eksport..

C om d hjelper :p

Lenke til kommentar

En måte er å høyreklikke på lydklippet og velge gain... I premiere pro er det i alle fall en knapp som heter Normalize. Denne justerer lyden opp eller ned. Men når man har 100 lydfiler er dette en jobb.

Vet ikke om det er noen enkel vei her.

Ellers så er det vel å åpne window-Audiomixer og sette til write og dra ned til ca -12db og så kjøre play slik at alt går ned.

Men vet ikke om alt blir samme høyde da eller om alt går nedover.

Edit:

Gjorde noen tester nå. Hent Audio mixer. Sett Master lyden ned til -6 til -12dB. Så er det bare å ta fil-export to movie. og da blir filmen uten knittring.

Dette var nesten for lett til å være sant:)

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...