Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med innstalasjon av Router

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en D-Link DI 604 router forleden dag, og skulle sette opp internett på to maskiner. Men som vanlig, så funker ingen ting hos meg :no:

Problemet er at jeg ikke får innstalert den, får når jeg har fulgt alt i bruksanvisningen, og skal kjøre setup Wizar, så får jeg ikke logget meg på internett, og får dermed ikke innstalert den.

Det eneste som skjer når jer restarter dataen etter å ha koblet til routeren, er å få en melding hvor det står

"Ip Conflict" ett eller annet, slags feilmelding

Hvordan setter jeg opp internett på to maskiner da?

Kjører Win XP Home på den ene, og Win XP Pro på den andre. Internett leverandør er Telenor.

Hadde vært utrolig kjekt med hjelp! :D

edit: Leif

Endret av Morten HS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt fast ip adresse på nettverkskortet ditt? Det skal være motta ip automatisk. Ikke bruk setup wizard. Gå inn i nettverkstilkoblinger, høyreklikk på nettverkskortet ditt og velg egenskaper. Merk av tcp/ip og trykk på egenskaper. Der skal det være merket av for motta ip automatisk.

Lenke til kommentar

Det har i praksis ikke noe å si hvilken rekkefølge du gjør dette i, så du kan godt bare koble i routeren før du starter.

Du bør først prøve å få en maskin på nett. Når du har gjort det, kan du fortsette til den andre maskinen. Koble gjerne fra maskin to til du får maskin en på nett.

Ip conflict meldinga betyr sansynligvis at du har to ipadresser som er lik i nettverket ditt.

Hvis du fortsatt har problemer, kan du la vær å koble routeren til modemet fra telenor. Kan være at de to skaper problemer for hverandre. Hvis du da får kontakt med routeren, men ikke ellers, har du en krasj mellom router og modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...