Gå til innhold

Vannkjølt PSU (ikke mod. ferdig-kjøpt)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dritt.... Ikke mer å si om den saken.

Kan du i det hele tatt se fra de bildene om knappen er der eller ikke? Jeg blir veldigoverrasket om du får en PSU uten inn-spenning valg. Spesielt ettersome det ikek er noe såpass spesielt som en vannkjølt PSU, men en helt straight luftkjølt en. Jeg har ihverfall aldri sett en uten velger, så ikke få panikk enda.

Du må vel uansett bare vente å se på det når den kommer...

-Stigma

Lenke til kommentar
Dritt.... Ikke mer å si om den saken.

Kan du i det hele tatt se fra de bildene om knappen er der eller ikke? Jeg blir veldigoverrasket om du får en PSU uten inn-spenning valg. Spesielt ettersome det ikek er noe såpass spesielt som en vannkjølt PSU, men en helt straight luftkjølt en. Jeg har ihverfall aldri sett en uten velger, så ikke få panikk enda.

Du må vel uansett bare vente å se på det når den kommer...

-Stigma

Jeg kan ikke se noen knapp på baksiden på bildet, og jeg har aldri sett en strømforsyning som har hatt slik knapp uten at den har vært på baksiden..Men jeg har sett mange strømforsyninger uten slik knapp..

http://www.frozencpu.com/images/products/d...ires/psu-81.jpg

Endret av Martin_03
Lenke til kommentar

Gode nyheter, fikk denne mailen fra PC Power and Cooling;

"Dear Carl Christian,

You are in luck. We have a PFC (please see links) that automatically switches for your voltages. If indeed it is the Turbo-Cool 510 with PFC. Then it has the new feature. But please check out the links.

http://www.pcpowercooling.com/products/pow...s/510/index.htm

http://www.pcpowercooling.com/products/pow...ology/index.htm

No need for the switch anymore.

Best Regards,

Russ Smith

Tech Support

PC Power & Cooling, Inc.

(800) 722-6555

(760) 931-6988 FAX"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå sett litt på LC power 550 Watercooled har ikke vannkjøing nå, men er i planene.

Men jeg fant også SilenX 600w <14 dBA iXtrema PRO PSU

<14db skulle nok vere mulig å leve med. Og jeg holder da vannet ute av PSUen, en vil jo uansett ha vifter på radiatoren. Ved å ha vifte på PSU vil en bidra med sirkulasjon.

Det jeg lurer på er om noen har noen kommentarer til disse, har sett tester på de, har erfaringen med noen av de osv.

Lenke til kommentar

Det er nok heller sparsommelig med erfaringer med disse type produkter her på forumet desverre am3k. Det hjelder forøvrig på de fleste andre forum også. Det er såpass nisje-produkt (eller har vært det optil nå pga. pris) at det ikke er mange som eier dem.

Jeg skal gi et review når jeg kjøper min, men det kan drøye på, sidne je gikke kjøper resten av hardwaren før jeg kan få fatt i en x800 XT PE i norge (og de ble nettop utsatt igjen).

-Stigma

Lenke til kommentar

De som finnes her på forumet når det gjelder vannavkjølte PSUer ligger nok i denne tråden og mesteparten av informasjonen står du for Stigma (all ære for det, du har lagt mye arbeid i dette). Derimot kan det hende at noen har erfaringer med SilenX PSUen siden denne er vifte basert. Riktignok koster den litt, men men...

Problemet blir vel heller at om jeg vil ha tilbakemeldinger osv. på den må jeg sikkert starte en ny tråd :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har tenkt litt på det. Har egentlig kommet frem til at det også er andre metoder som kan senke støynivået til high end systemer.

Om du har stor nok ekstern Radiator vil du trolig kunne lage ett kammer som er pakket inn i støydempingsmatter og annet støydempende, med en liten radiator i topp og bunn av kabinettet (som er lukket, både støymessig men også temp messig) som da vil kjøle ned luften innvendig i "kjølerommet".

Jeg prøvde å få tak i noen billige Radiatorer for å prøve noe slikt, men har hittil ikke fått noe serlig respons på bruktmarkedet.

Problemet med å kjøle alt med blokker er jo at det vil stadig bli varmt i kabinettet, og deler som normalt sett ikke blir varm, vil trolig ikke tåle det.

En PSU som er laget for vannkjøling er jo trolig kjølt meget bra, men 0 airflow lyder ikke bra i mine ører (jeg ser for meg en kaputt PSU etter relativt kort tid).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...