Gå til innhold

Passordbeskytte kataloger (Unix/Linux)

Anbefalte innlegg

Jeg har passordbeskytta ei mappe på mitt webområde med .htaccess / .htpasswd. Men skal snart åpne området igjen, hvordan? Filene blir skjult i linux / unix. Må jeg overskrive med tomme filer? har ikke prøvd å forsket ut det enda... men vil gjerne slippe å forske. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønte ikke helt problemet ditt, men jeg tror du mener at du ikke finner filer som begynner med . (dot) Disse er skjult i unix, men hvis du skriver 'ls -a' får du vist skjulte filer også. Ellers har de fleste filbehandlingsprogrammer en opsjon for å vise skjulte filer, hvis du bruker f.eks. KDE, Gnome eller Midnight Commander.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

On 2002-04-25 23:13, forbauset skrev:

Hvordan kan jeg passordbeskytte mapper i word/excel?

Du kan sette passord på dine Word/Excel-filer i selve programmet (Tools | Options tror jeg).

Du kan ikke passordbeskytte mapper med Word/Excel. Legg merke til at du svarer i en Linux-diskusjon og ikke om Windows!

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-25 23:33 ]

Lenke til kommentar

http://home.no.net/indians/ <-- det er framsida. På framsida er det en link til et område som er beskyttet.

Linken til området som er beskyttet er:

http://home.no.net/indians/skyrud/

For å få beskyttet dette området har jeg benyttet to filer .htpasswd og .htacces (ikke riktig skrevet tror jeg, men det er riktig skrevet i det første innlegget...)

Disse filene byner på . og blir skjult. Jeg har ikke telnet acces til server, så får ikke skrevet de kommandoene. Hvis det ikke går i et ftp program da...

Området skal ikke åpnes for allmennheten enda, men trenger en løsning for å få gjort dette området passord fritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...