strafix Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg har passordbeskytta ei mappe på mitt webområde med .htaccess / .htpasswd. Men skal snart åpne området igjen, hvordan? Filene blir skjult i linux / unix. Må jeg overskrive med tomme filer? har ikke prøvd å forsket ut det enda... men vil gjerne slippe å forske. :smile: Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg skjønte ikke helt problemet ditt, men jeg tror du mener at du ikke finner filer som begynner med . (dot) Disse er skjult i unix, men hvis du skriver 'ls -a' får du vist skjulte filer også. Ellers har de fleste filbehandlingsprogrammer en opsjon for å vise skjulte filer, hvis du bruker f.eks. KDE, Gnome eller Midnight Commander. Lenke til kommentar
forbauset Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Hvordan kan jeg passordbeskytte mapper i word/excel? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 23:13, forbauset skrev:Hvordan kan jeg passordbeskytte mapper i word/excel? Du kan sette passord på dine Word/Excel-filer i selve programmet (Tools | Options tror jeg). Du kan ikke passordbeskytte mapper med Word/Excel. Legg merke til at du svarer i en Linux-diskusjon og ikke om Windows! _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-25 23:33 ] Lenke til kommentar
strafix Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 http://home.no.net/indians/ <-- det er framsida. På framsida er det en link til et område som er beskyttet. Linken til området som er beskyttet er: http://home.no.net/indians/skyrud/ For å få beskyttet dette området har jeg benyttet to filer .htpasswd og .htacces (ikke riktig skrevet tror jeg, men det er riktig skrevet i det første innlegget...) Disse filene byner på . og blir skjult. Jeg har ikke telnet acces til server, så får ikke skrevet de kommandoene. Hvis det ikke går i et ftp program da... Området skal ikke åpnes for allmennheten enda, men trenger en løsning for å få gjort dette området passord fritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå