Gå til innhold

Mozilla Firefox 0.9

Anbefalte innlegg

Wow! Dette var saker! Mozilla-teamet påstår at denne versjonen skal kjøre omtrent 3% raskere enn de foregående. Selv synes jeg den er LANGT raskere enn som så! Menyene er endelig så responsive som de burde være. Flotte greier!

Det nye utseendet, som selvfølgelig er en smakssak, passer meg utmerket. Det er nøytralt, og skriker ikke lenger "GTK GTK GTK GTK er min venn". Her er et screenshot for de som ikke har lagt det inn ennå, og lurer på hvordan det er blitt seende ut.

Ingenting å utsette på Firefox 0.9 er det heller, foruten en liten bug som gjør at man må starte programmet som root første gang. Det skal visst også kunne oppstå problemer dersom man ikke sletter ~/.phoenix og ~/.mozilla fra tidligere versjoner før man kjører 0.9 for første gang.

Hva kan man si? Stå på, Mozilla-team! Vi venter på 1.0!

:love:

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7) Gecko/20040616 Firefox/0.9

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg venter til flere av extension'ene kommer til det nye opplegget. Jeg er avhengig av tabbrowser-extensions, all-in-one gestures og adblock. Skinnet er som sagt en smaksak, men det irriterer meg at det er slik en spacing mellom adresselinja og de øvrige barene. Tror jeg holder meg til Qute. :yes:

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er at den er for treg når det gjelder tabs.

Den eneste browseren jeg har vært borti som håndterer tabs med en akseptabel hastighet er opera.. beklagelig nok.. egentlig det eneste som irriterer meg også..

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg mest er at den er for treg når det gjelder tabs.
Hva mener du? Skifte mellom tabbene?

kan virkelig ikke fordra de nye ikonene...
Jeg liker dem nå, men av erfaring går jeg lei av dem om mindre enn to uker.
Lenke til kommentar

Jeg har vært trofast buker av Mozilla Suite, altså browser og mail osv i en pakke, og vært veldig fornøyd med det i forhold til IE. Men i dag tok jeg skrittet, og byttet over til FF 0.9 og TB 0.7. Og jommen sa jeg smør. Detta sklir unna fortere enn jeg er vant med.

Hadde selfølgelig litt innkjøringsproblemer, men det er glattet ut nå. :yes:

FF bruker mindre minne enn Mozilla, med tanke på at jeg har oppe gjerne 20-30 tabs på en gang.

Fant også dette tipset, som gjør den enda kjappere:

Speed up Firefox

1. Type "about:config" in the adress field.

2. Set the value of network.http.pipelining to "true".

3. Set the value of network.http.pipelining.maxrequests to "100".

4. Set the value of network.http.proxy.pipelining to "true"

5. Set the value of nglayout.initialpaint.delay to "0"

Og det gjorde det for meg.

Her er en oppdatert liste over hvilke extensions som fungerer:

LINK og en til

Mozillazine.org

Alt kjøres på w2k maskin, hvis det spiller noen rolle.

Lykke til med surfingen.

Mvh Meg.

Lenke til kommentar

betal en moderator for å få tilgang til endringsloggen? :D

Liker FireFox svært godt, men foretrekker Opera, iallefall når jeg sitter på Windows. På linux ser forresten konqerour veldig bra ut.. mangel på tabs+mouse guestures er selvfølgelig et minus..

Lenke til kommentar
betal en moderator for å få tilgang til endringsloggen? :D

Liker FireFox svært godt, men foretrekker Opera, iallefall når jeg sitter på Windows. På linux ser forresten konqerour veldig bra ut.. mangel på tabs+mouse guestures er selvfølgelig et minus..

Konqueror ha da både tabs og mouse-gestures. Hele KDE har støtte for mouse-gestures via khotkeys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...