Gå til innhold

Skal ha nytt skjermkort


Ska_tho

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et nytt skjermkort. Så jeg har noen spørsmål.

 

Har vurdert Radeon 9800 xt eller x800 PRO. Har fårstått det sånn at x800 er best.

Jeg har en pc med AMD 2600+ og 512 RAM. Har en powersupply på 200W...regner med å måtte bytte ut denne. Eventuelt hvor sterk bør denne være?

 

Er det noen begrensning på hvor bra skjermkort pc-en takler?

Og hvilket av kortene bør jeg såfall satse på?

Jeg ønsker et kort som jeg kan ha en stund, og som jeg kan spille de nyeste spillene med (Far Cry, HL 2...osv.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å kjøpe meg et nytt skjermkort. Så jeg har noen spørsmål.

 

Har vurdert Radeon 9800 xt eller x800 PRO. Har fårstått det sånn at x800 er best.

Jeg har en pc med AMD 2600+ og 512 RAM. Har en powersupply på 200W...regner med å måtte bytte ut denne. Eventuelt hvor sterk bør denne være?

 

Er det noen begrensning på hvor bra skjermkort pc-en takler?

Og hvilket av kortene bør jeg såfall satse på?

Jeg ønsker et kort som jeg kan ha en stund, og som jeg kan spille de nyeste spillene med (Far Cry, HL 2...osv.).

Av de valgene vil X800pro være det garantert beste valget.

 

 

Ville nok hatt ihvertfall hatt 360watts kvalitets PSU. ;)

Lenke til kommentar

Ja vel...da satser jeg nok på et x800 PRO kort. Men er det noen forsell i kvalitet eller ytelse fra de forskjellige produsentene (Powercolor...osv)...er det noen jeg bør styre unna...og hva er såfall å anbefale. Gi meg gjerne en link.

 

Og et spørsmål som ikke har noe med saken å gjøre: Hva er forskjellen på AMD og Pentium? PÅ min PC står det AMD 2600+ (2.13 GHz).

Lenke til kommentar

her var det mange talltyggere som har lest en pc artikkel og sett en benchmark for mye ja.. ;)

 

gaa for 9800pro hvis du vil ha "mye for penga"

hvis du vil ha noe som varer litt lenger, gaa for x800pro og gi f i 9800xt

 

det er da forskjell paa om en cpu klarer aa utnytte gpu 100%, og at gpu er totalt overkill... x800 er kanskje overkill for en p3 500mhz eller no saant :p

Lenke til kommentar

 

Og et spørsmål som ikke har noe med saken å gjøre: Hva er forskjellen på AMD og Pentium? PÅ min PC står det AMD 2600+ (2.13 GHz).

Forskjellen mellom AMD og Intel, er at selvom AMD CPU'en bare kjører på 2.13 mhz., så er hver mhz. på en AMD CPU "kraftigere" Dvs. at en Intel Pentium 2.6ghz. gir omtrent samme ytelse som en AMD XP 2600+

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom AMD og Intel, er at selvom AMD CPU'en bare kjører på 2.13 mhz., så er hver mhz. på en AMD CPU "kraftigere" Dvs. at en Intel Pentium 2.6ghz. gir omtrent samme ytelse som en AMD XP 2600+

En P4 2.6c yter vel en plass mellom XP3000+ og XP3200+

(Er enig i at en P4 2.6 med 533 MHz fsb tilsvarer en XP2600+)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...