Gå til innhold

Hvilket Final Fantasy likte du best?


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vil gjerne si en ting:

Final Fantasy VII er best...

De som mener noe annet blir puttet i en pose og kasta ut VINDUET!!!!

muha!!

jeg er enig at de andre også er bra.... men ikke i nærheten av:

FF7Muha

moahahahahahahahaahaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahahaha

Lenke til kommentar

Final Fantasy 1, har jeg spilt så vidt. Har egentlig ikke noen formening om det for øyeblikket.

Final Fantasy 2, husker litt av det, lignet grafisk en del på 1'ern, husker du begynner med 3 personer, en dame som ligner på Shiva...har ikke spilt så mye av det heller.

Final Fantasy 3, min favoritt av de tre første. Har rundet spillet. Likte job-systemet veldig godt. Husker hvor moro det var når jeg cruiset rundt i airship. :D

Final Fantasy 4, forbedret grafikk fra de tre første (selvsagt), det første FF-spillet på Super Nintendo, kanskje det vanskeligste FF-spillet, lyser av holbarhet.

Final Fantasy 5, har jeg spilt en del. Morsomt job-system, med hovedpersonen Butz, og chocoboen hans, Galuf, ei piratdame (Faris) som alle tror er en mann i starten. :p

Final Fantasy 6, kanskje ett av tidenes beste Final Fantasy. Presset Super Nintendoens krefter til det ytterste. Prøver seg med "3D-grafikk" her og der, veldig revolusjonerende når det kom ut.

 

Det var de 6 første FF-spillene.

De andre blir så ofte diskutert at jeg tar ikke de med her nå.

Final Fantasy Tactics har desverre ennå ikke vist seg her i Europa.

 

Jeg har enda ikke spilt et Final Fantasy jeg ikke liker. Og jeg har spilt de aller fleste, så det sier litt. ;)

Lenke til kommentar

Advent Children kommer ikke på kino. Den kommer rett ut på DVD.

Tror utgivelsen er satt til sent 2004 i Japan.

I USA blir det vel i begynnelsen av 2005.

Om vi i det hele tatt får den til Europa, så blir det nok i løpet av 2005 tenker jeg.

Gleder meg sinnsykt til den forresten. Mer enn til Final Fantasy XII nesten

Lenke til kommentar

 

Vi lever i en verden for folk overdramatiserer og overdriver "noe helt inn i helvete!"

 

Why?

Inn i helvete altså?

Det var da en overdrivelse i seg selv. :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Mulig du vet det :hmm: , men når noen skriver "tekst", så kan det legges en ironisk undertone i det som står inne i ""

 

Altså mente skrev jeg "inn i helvete", for å understreke at det også er en overdrivelse :tease:

Lenke til kommentar

hmm...VII hadde best story og slemming(Sephiroth ruuule!!!)

nesten alle hadde minst en tøff character

FFIV:Kain og Cecil(som dark knight)

FFVI:Shadow og Mog

FFVII:Vincent og Cid

FFVIII:Irvine

FFIX:Vivi,Amarant og Blank

FFX:Wakka,Auron og Kimahri

FFX-2:Rikku og Gippal

 

men...seriøst...FFVII e konge!

Lenke til kommentar

jeg holdt på med ruby weapon her om dagen han er alt for lett hades + knights of roud mime mime mime mime mime mime mime mime mime. hades gjør slik at han ikke kan bevegeseg hvis noen har problemer med ruby. diamond weapon har jeg ikke klart enda. . jeg på ff8 i kveld. :D

Lenke til kommentar
FFVIII:Irvine

Du vil ikke viiiiiite hvor enig jeg er med deg ;)

 

Irvine er den karakteren i FF jeg tror irriterer meg mest... Cowboy"tøffing" .. Irriterte meg igjennom hele spillet

 

Derimot så likte jeg Squall :blush:

Han var irriterende ja, men dæven som hans overdrive hersket!

Lenke til kommentar
hmm...VII hadde best story og slemming(Sephiroth ruuule!!!)

nesten alle hadde minst en tøff character

FFIV:Kain og Cecil(som dark knight)

FFVI:Shadow og Mog

FFVII:Vincent og Cid

FFVIII:Irvine

FFIX:Vivi,Amarant og Blank

FFX:Wakka,Auron og Kimahri

FFX-2:Rikku og Gippal

 

men...seriøst...FFVII e konge!

Jah, Sephirot var rå.. dæven som jeg slet med å ta knekken på ham....

 

(FFVII var det første RPG'et jeg spilte... deretter var jeg solgt...)

Lenke til kommentar

Tok meg rundt 10 sec å ta knekken på sephiroth, tok det deg lenger tid må det være noe galt.... Men han derre "sephiroth-sephiroth-cloneellehvadetnåennvar" typen var heller vansekligere.... Tok meg vel heller en halvtime, og det er jo egentlig ganske lenge, men jeg syns det var greit til å være 1. gang :D Nå tar jeg hele gjengen, altså alle de "4 sidte bossene" (sephiroth, sephirtoth clone, en annen stygg fyr med 3 mål på seg som jeg ikke husker navnet på, en annen type som heter weapon til etternavn....) [tror jeg da...] på 10min... Altså ALLE på 10 min.... :tease:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
1. gang :D Nå tar jeg hele gjengen, altså alle de "4 sidte bossene" (sephiroth, sephirtoth clone, en annen stygg fyr med 3 mål på seg som jeg ikke husker navnet på, en annen type som heter weapon til etternavn....) [tror jeg da...] på 10min... Altså ALLE på 10 min.... :tease:

no sweat :D

Lenke til kommentar
har alle FF spillene som har kommet ut men klarer bare å runde VII,IX,X og X-2.

 

noen som har noen gode strategier mot Zeromus, Kefka og Ultimecia?

hmm, det blir FFVIII det, ja?

 

mot ultimecia så brukte jeg den høyst undervurderte cowboy'en, fikk ham i overdrive, og pælmet av gårde vanvittige salver fra hagla, med riktig ammo gjør du 9999 skade, og med teken inne, så får du av gårde mange skudd per overdrive.. og gjør rimelig kort prossesss av henne...

 

(hvis min hukommelse ikke tuller med meg... blir litt mange spill å skille fra hverandre etterhvert)

Lenke til kommentar
Hmm... det er et heftig spørsmål ..

 

 

7'ern var det beste spillet... men 9'ern hadde den historien hvor jeg brød med mest om karakterene osv. 8 var en stor tabbe.. GF sekvensene var så lange at jeg satt og leste hele bøker mens jeg kom meg gjennom det spillet, man kom langt på en GF sekvens eller to...

 

X... well... man kan si mye om X... for kort.. altfor kort, for lite historie, for lite å gjøre.. for kort... X-2 var enda kortere.. Dresspheres var nesten interessant, men heh... fascinasjonen varte ikke lenge nok....

Må jo si at jeg synes 2. stadiet til Sephiroth i VII'ern var en anelse verre enn GFene i FFVIII.

Jeg husker at jeg gikk å lagde meg mat når han dro "Supernova" eller hva det var.

 

BTW: FFVII er det beste Final Fantasy ever!

Lenke til kommentar
Hmm... det er et heftig spørsmål ..

 

 

7'ern var det beste spillet... men 9'ern hadde den historien hvor jeg brød med mest om karakterene osv. 8 var en stor tabbe.. GF sekvensene var så lange at jeg satt og leste hele bøker mens jeg kom meg gjennom det spillet, man kom langt på en GF sekvens eller to...

 

X... well... man kan si mye om X... for kort.. altfor kort, for lite historie, for lite å gjøre.. for kort... X-2 var enda kortere.. Dresspheres var nesten interessant, men heh... fascinasjonen varte ikke lenge nok....

Må jo si at jeg synes 2. stadiet til Sephiroth i VII'ern var en anelse verre enn GFene i FFVIII.

Jeg husker at jeg gikk å lagde meg mat når han dro "Supernova" eller hva det var.

 

BTW: FFVII er det beste Final Fantasy ever!

ÅÅÅja..... Husker jeg gejrne gikk en tur på dass om jeg måtte når han brukte den.... Tror jeg tok tiden en gang, den varte i rundt 2 min tror jeg. (Er ikke sikker, mulig det var 4 min, eller at det var KOTR som tok så lang tid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...